De længe ventede ord

Diskussion om Minecraft og crafters.dk
Post Reply
grevwilliam

De længe ventede ord

Post by grevwilliam »

Hej igen crafters.dk
Som i ved, er det efterhånden meget længe siden jeg sidst har været tilstede her, og det er mig en fortrydelse ikke at have henvendt mig tidligere.
Som tiden går, kan man ofte se tilbage og konstatere at man burde have handlet anderledes, men jeg må samtidig sige at det ikke først er nu denne tanke strejfer mig.
Jeg har ikke i sinde at forsvare mine handlinger, men i stedet give en kortfattet redegørelse.
Da jeg i sin tid valgte at takke ja til atlems tilbud om at hjælpe med hans nyligt startede server, var det primært grundet den eksperimentelle frihed, og udfordringen i at opbygge og styre en server fra bunden.
ikke alle mine planer for hvad der skulle ske, var i samklang med atlems, men jeg gav ikke afkald på egenrådighed af den grund. Han billigede mange af ideerne, men trods det, kunne jeg ikke tillade mig bare at skride til handling uden hans samtykke. Det er jo trods alt hans server. Han selv havde også megen egenrådighed og foretog sig ofte ting som jeg ville vurdere som uhensigtsmæssige. Derfor manglede der hvad man kunne kalde en råd tråd i projektet. Der var mange punkter i grundlæggende formål hvor vi havde forskellige holdninger. Bl.a. det at rekruttere medlemmer fra crafters og gøre visse af dem til moderatorer, finder jeg meget amoralsk.
Det er kun naturligt hvis der her på crafters.dk er opstået et fjendtligt forhold til Mycraft, for det er menneskelig natur at antage sådanne sindelag. Tanken om at blive mødt med fjendskab holdt mig selv væk fra crafters.dk – selvom jeg aldrig har ønsket stridigheder. I må huske på at her på Crafters.dk er et konsolideret fællesskab som befinder sig i et sikkert kabinet. Crafters.dk har altid været bedre end Mycraft, målt på mange væsentlige punkter. Derfor bør der også være voksenhed nok her til ikke at føre konflikt mod en, som åbenlyst kun er et barn.
Selvom dette kun er et spil, er der utallige paralleller til virkelighedens sociale sfære, og derfor må der ageres med en vis seriøsitet.
I længere tid har jeg nu været optaget af andre ting, og interessen for selve spillet har været svindende. I lang tid har min eneste beskæftigelse med spillet været administrativt, og blot i godt den seneste måned, har jeg slet ikke beskæftiget mig med det. Som afslutning på min minecraft æra synes jeg jeg skylder jer disse ord, for det var her på serveren jeg startede i sin tid.
Jeg husker at have sagt at hvis man som moderator finder en anden server at bruge sin tid på, bør man sige op, og paradoksalt nok skete netop dette for mig kort tid efter. At i har afskediget mig som moderator er kun fair, og en bekræftelse af mine egne ord. Jeg havde i lang tid reserveret en plads som ikke var andet end honorær.

Selvom det er mange detaljer at skrive om, er pointen klar. Jeg undskylder for at have afskåret kontakten – for det ser jeg som min personlige fadæse. Jeg kan ikke tage ansvar for den uret mycraft må have påført crafters.dk, for det har jeg selv mindst ønsket.

Og hermed håber jeg på at i vil tage dette til jer.
Jeg ser frem til jeres tilbagemeldinger.

Mvh. grevwilliam
julemand101

Re: De længe ventede ord

Post by julemand101 »

Hey grevwilliam og godt høre fra dig.

Jeg tror ikke der er nogen der bearbejder dig for dine beslutninger så det skal du ikke være ked af. At der skulle være en krig mellem mycraft og crafters.dk kan man nikke genkendende til men set fra mit synspunkt er der kun en part i denne krig der angriber. Vi har på intet tidspunkt foretaget noget "skud" mod mycraft men derimod lagt en dæmper på den massive spam som atlem lavede i lang tid. Det er sandt nok at mycraft er/var en nystartet server og atlem fik også lov til at reklamere for sin server. Der er så bare et punkt hvor mængden af reklame bliver for meget og den overskred atlem ret voldsomt.

Specielt en episode husker jeg fra atlem som var efter crafters.dk kom op at køre igen efter længere nedbrud. Jeg ville derfor gå ind på mycraft serveren og se om der var nogle gamle brugere og lige informere at crafters.dk igen var oppe og køre igen. Set i bakspejlet skulle jeg aldrig have gjort dette for atlem tog straks dette som et angreb og jeg var skurken der ville forsøge at stjæle brugere. Herefter har jeg holdt mig fra mycraft og vi har så løbende nedjusteret mængden af den reklame der er for mycraft her på crafters.dk.

Som du har lagt mærke til har du fået frataget din admin position og dette gjorde vi rigtig nok fordi vi kunne se at du var på mycrafter samt ikke havde været online i lang tid. Da vi fjernede dig som admin tilføjede vi to nye admins til serveren (Reklaty og 007mads1). Det ville selvfølgelig være rart hvis du selv havde foretaget en form for kontakt og meldt ud at du ikke længere ville have posten som admin men vi klarede jo os fint nok.

Så jeg tror næppe der er nogen der vil være utilfredse hvis du kommer tilbage til serveren en dag. Du vil altid være velkommen men om du vil blive administrator igen vil tiden så vise. Lige nu har vi nok administratorer på serveren til de spillere der er på serveren.

Så kig forbi. Der er sket en del. ;)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
xcanner

Post by xcanner »

Hej Grev

Jeg, og jeg tror heller ikke andre, er sure over at folk forlader server (der kommer løbende nye til), jeg har selv i forbindelse med mit arbejde måtte tage en længere pause. Og så er det jo godt Julemand101 og de andre kan styre showet :D

Jeg hjælper også gerne folk, og jeg ved at Julemand101 gør det samme, der vil starte deres egen server. Jeg har intet imod nogen af dem som forlod crafters.dk for at prøvet andet af, det er et spil :-)

Jeg er dog meget ked af Atlem's opførelse, ingame og her på forummet. Hvis han ikke havde handlet som han gjorde, kunne vi f.eks. have haft portaler mellem vores servere.

Alle er velkommen på crafters.dk, der er ikke en eneste som er bannet pga. de har fundet en anden server at spille på, jeg tror deværre casemodclan fik det forkerte indtryk tidligere på aftenen, og jeg er faktisk også lidt ked af at "røg og damp" som var målrettet én person, kunne virke som om at vi vare sure på case...

Og ja, grunden til til at du ikke er moderator mere, er som du selv nævner ;)

Hvis du skulle få lyst kan du jo komme ind og sige hej, og gense nogle af dine flotte bygninger!
It's all about the community
RLarsen

Post by RLarsen »

har absolut ikke noget imod nogen af dem som valgte at skifte til mycraft - det var ganske forventet da crafters i den periode slet ikke kørte optimalt.
Det eneste fra mycraft jeg har noget imod er atlem - han evige reklamering og med hans kæmpe banner signatur og editing i de posts han har lavet her på forummet så der kun står "l" så hans banner stadig var synligt.
Folk er altid velkommen til at komme tilbage til serveren - the more the merrier :)
Image
CptTomatoKing

Post by CptTomatoKing »

Jeg er enig med de andre.
Jeg har ikke noget mod dig grev for det var ikke dig der spammede vores forum med reklame og prøvede at få crafters.dk til at ligne en katastrofe.
Faktisk kan jeg godt forstå det du har gjort både at du valgte at være med til at starte mycraft og nu :D
To mine, or not to mine...
Pars

Post by Pars »

Hey Grev
Jeg har heller ikke noget imod hverken dig eller andre som skiftede server, det er jo bare et spil og alle er i deres gode ret til at forlade skuden. Når det så er sagt, så synes jeg at den måde atlem efterlod forumet på, ikke var en særlig fed måde. Her mener jeg alle de post hvor indhold blev skiftet ud med "l", plus det store banner - knap så god god stil.
grevwilliam

Post by grevwilliam »

Hej, og tak for jeres positive tilbagemeldinger. Jeg har kun ganske kort tid pt. så ville bare sige at jeg er glad for jeres måde at takle sagen på. Det kan være jeg kigger ind i ny og næ, og nu har i andre kompetente moderatorer som jeg er sikker på udfylder rollen godt. Det er rigitgt at Case blev en smule ramt af den måde chatten udviklede sig til da han var inde, hvilket faktisk opfordrede mig til endelig at skrive igen her på forum.
mvh.
spy

Post by spy »

Jeg er desvære heller ikke den ville aktive admin ingame desvære, men følger forumet hver dag, så jeg vil kun tilføje følgene, tag og kom ind i spille og hils på de gamle folk, du er da altid velkommen.
Man kan da ikke være sure på folk fordi de ha lydst til at kikke andre server ud.
Hvis man opføre sig ortenlig kan man komme mange stedet ;-), og det kendskab jeg har af dig fra før tiden er også kun positiv.

så igen tag og kik forbi.

/Spy out
RMJ1984

Post by RMJ1984 »

Er hvis ikke nogen krig, den eneste krig der er p.t er den mod konsoller, men det er hvis en anden snak :P

Spiller dog selv og vil da selv spille frem over. well ihvertfald hvis min arm tillader det er lige på en god månedets pause, brændene fornemmelse i min arm, tror det er godt RSI repetative strain disorder skidt.

Det er da fedt at opbygge en server. Personligt er jeg ikke så god til at alt det der, fortrækker faktisk mest bare at spille.

Men det er da altid godt at have folk der kan lide at lave alt det der behind the scenes, fordi det kræver da meget at kører en server, specielt da notch ikke ser ud til at have travlt med at lave et ordenligt server program til minecraft. Hvor alle ting kunne styres og man ikke skulle vente på plugins osv.

Der kommer dog meget i fremtiden til minecraft af indhold. Hvis man checker www.minecraftforums.net under beta også 1.7. godt nok noget af en liste.

Notch arbejder hvis også på et bedre lys system, der kommer adventure opdate. Går ud fra at det er mere indhold til det vi spiller ud, det skulle gøre combat og exploring sjovere og mere nyttigt.

Det er heller ikke specielt nemt for os herinde at få nye admins eller mods. Fordi de fleste på vores server er ikke helt så gamle. Ved ikke hvor godt det ikke eller ville være med 8-14 årige som mods xD De er lidt hyperaktive hehe
Post Reply