Chance for hacking

Diskussion om Minecraft og crafters.dk
Post Reply
bobiboblolo

Chance for hacking

Post by bobiboblolo »

Hej jeg har fundet en side, som en af Bukkit udviklerne har lavet, der kan du se om din minecraft acc er på en af listerne over hacket accounts.

http://t.co/YiRqLPU
Image
kirkhammer

Re: Chance for hacking

Post by kirkhammer »

jeg tør ikke bruge den da det de gør er at bruge din user name til at finde den fil på pc hvor din oplysninger står i og hvis du skriver dit username i det felt "tror jeg" måske godt det kan være sådan en fælde... jeg vil ikke bruge den.
The kirkhammer has spoken.
xcanner

Post by xcanner »

Dinnerbone er en af udviklerne bag Bukkit! Og det er ikke "muligt" for en browser at læse hvilken som helst fil på din PC (naturligvis kan der være huller, der gør dette muligt).
It's all about the community
julemand101

Post by julemand101 »

kirkhammer wrote:jeg tør ikke bruge den da det de gør er at bruge din user name til at finde den fil på pc hvor din oplysninger står i og hvis du skriver dit username i det felt "tror jeg" måske godt det kan være sådan en fælde... jeg vil ikke bruge den.
Hvilken verden lever du i? Desuden ligger det i filen "C:\Users\PC-brugernavn\AppData\Roaming\.minecraft\lastlogin" som overhovedet intet har med dit Minecraft-brugernavn at gøre. Desuden er det et alm. input felt og som xcanner siger kan en browser ikke bare tilgå alle filer på systemet uden brugeren accept. ;)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
xcanner

Post by xcanner »

julemand101 wrote:
kirkhammer wrote:jeg tør ikke bruge den da det de gør er at bruge din user name til at finde den fil på pc hvor din oplysninger står i og hvis du skriver dit username i det felt "tror jeg" måske godt det kan være sådan en fælde... jeg vil ikke bruge den.
Hvilken verden lever du i? Desuden ligger det i filen "C:\Users\PC-brugernavn\AppData\Roaming\.minecraft\lastlogin" som overhovedet intet har med dit Minecraft-brugernavn at gøre. Desuden er det et alm. input felt og som xcanner siger kan en browser ikke bare tilgå alle filer på systemet uden brugeren accept. ;)
Men det er da en fornuftig holdning at have (at lade være med at trykke på noget, hvis man er i tvivl).
It's all about the community
kirkhammer

Post by kirkhammer »

Hvilken verden lever du i?
julemand101 be nice to me.. vi kan ikke alle være lige så kloge som dig ;)

men jeg har bare læst at der er en måde hvorpå at folk fanger dit password på ved at man skriver sit username... næste gang man så kogger på så fanger og sender den oplysningerne od wupti så har du ikke nogen account mere men jeg ved ikke meget om det....
The kirkhammer has spoken.
Pars

Post by Pars »

Jeg ville nu også være påpasselig med at give mit brugernavn ud til en "tilfældig" udvikler, så vil give kirkhammer helt ret. Hvis man kan stjæle password og brugernavne til gmail, hotmail og yahoo, så hvorfor ikke også til Minecraft - måske ikke helt den samme metode man benytter ;)
spy

Post by spy »

ikke at jeg har testet det, men med hensyn til om man i dette spil skriver brugernavnet, er jo enlig lige gyldigt, da man bare kan logge på et spil og se alle folks brugernavn.
Det har godt nok undret mig at ens login navn også er ens synlig navn, udmilbart er det fulstændig dårlig måde det er lavet på.

/spy
julemand101

Post by julemand101 »

Hvis det skulle være anderledes så kræver det en hel del ændringer i arkitekturen for hvordan man identificere folk. Man kunne gøre det som Steam hvor du har et username, det synlige navn og så et unik ID som serverne så bruger til at identificere den enkelte uden at kende username.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
Post Reply