Ved klient mods er det heller ikke muligt fordi adgangskoden kun bliver brugt ved minecraft.exe MEN her er der så den risiko at folk bruger obskure exe filer med keyscannere og andet skrammel og det er netop noget der er sket i virkeligheden. I mine øjne er klient mods netop også exploits og reglerne gælder for brugerne på serveren og ikke for craftbukkit. Fx må serveren jo gerne spawn blokke når den skal oprette en ny chunck samt mange plugins gør ting som kan betragtes som cheat hvis brugerne gjorde det samme.
Hvad angår mods sektionen på forummet kan jeg godt se forvirringen over at det også er tilladt at diskuttere klient mods der. Jeg er ikke manden bag dette forum men hvis vi virkelig tillader klient mods så SKAL der være en white list med direkte download til gennemtestede mods. Og her er det vigtigt at teste om mods giver en spilmæssig fordel som ikke er ønsket (macro commands er et eksempel på noget der ikke er tilladt i mine øjne men som rigtig mange bruger og som jeg mener der skal slås ned for).
Og jeg bruger selv en komplet ren Minecraft version uden problemer så det kan sagtens lade sig gøre. Desuden har jeg ikke tænkt mig at begynde på klient mods så længe Minecraft ikke officielt understøtter dette. Jeg aktiverer macro kommandoer, i et program der kører uden om Minecraft og som blot simulere tastatur input, når vi leger Arena i Sky World og bliver kun brugt til at spawn monstre fordi kommandoen er lige lang nok at skulle skrive så mange gange.