Det er sikkert lavet før, men har selv fundet på det, så er lidt stolt af det
EDIT: Ok, jeg stinker til at indsætte billeder, du må gætte dig til rækkefølgen
Jeg har 64 af disse her:
Lige en enkelt piston højere end den her, men du forstår vel idéen:
Der er kun et eneste sted de kan spawne og det er ovenpå pressureplaten, som sparker dem ned i vandet med det samme.
Har et spejlvendt sæt lige overfor. Min design er en lang række, men efter næste reset vil jeg bygge i et kryds, så der er endnu kortere vandrejse.
de falder så herned:
Vandet nedenunder er for at få alt det rare drop uden at skulle bevæge mig...
Hvis du vælger det design og er helt lost, så råb, så kan jeg da godt hjælpe dig igang
XP-Farm Mærklighed
- Capperbee
Re: XP-Farm Mærklighed
Hov sidder da og lyver.
Jeg har 128 pistons
Jeg har 128 pistons
- RudiHansen
Ok så har jeg bygget første level af min simple mobspawner, ude over vandet og det hjalp gevaldigt.
Jeg får allerede nu flere mobs end med nogen af mine andre modeller.
Har så kun et problem tilbage, jeg får edderkobber i min spawner, troede jeg havde løst problemet med denne struktur med slabs, men det er åbenbart ikke nok.
oooooooo
oooooooo
ooxooxoo
oooooooo
oooooooo
ooxooxoo
oooooooo
oooooooo
o = air
x = solid block (half-slab)
Jeg får allerede nu flere mobs end med nogen af mine andre modeller.
Har så kun et problem tilbage, jeg får edderkobber i min spawner, troede jeg havde løst problemet med denne struktur med slabs, men det er åbenbart ikke nok.
oooooooo
oooooooo
ooxooxoo
oooooooo
oooooooo
ooxooxoo
oooooooo
oooooooo
o = air
x = solid block (half-slab)
- Capperbee
Ja spiders er vildt svære at slippe for. til at starte med havde jeg ikke de markerede halfslap med:
Og det var åbenbart nok til at spiders kunne spawne der. de skal bruge 1 høj og 2x2 bred, men kun en behøver at være "gåbar". Så for helt at slippe for dem i din spawner skal du faktisk ud i sådan noget her:
00000000
0x0x0x0x
00000000
x0x0x0x0
00000000
0x0x0x0x
00000000
x0x0x0x0
Og det tror jeg ikke engang er nok, så en gang en youtube, hvor der er en bug, så de stadig kan spawne i hjørnerne af den 8x8er. Kan selvfølgelig ikke finde den video igen.
Og det var åbenbart nok til at spiders kunne spawne der. de skal bruge 1 høj og 2x2 bred, men kun en behøver at være "gåbar". Så for helt at slippe for dem i din spawner skal du faktisk ud i sådan noget her:
00000000
0x0x0x0x
00000000
x0x0x0x0
00000000
0x0x0x0x
00000000
x0x0x0x0
Og det tror jeg ikke engang er nok, så en gang en youtube, hvor der er en bug, så de stadig kan spawne i hjørnerne af den 8x8er. Kan selvfølgelig ikke finde den video igen.
- GumZ1110
Det var da en omgang advanceret byggeri, rudi, jeg kan lave en uden brug af redstone, simpelt opbygget i cobble stone, lidt vand og et par skilte, hvis du er intereseret.
har allerede bygget en der virker fint
har allerede bygget en der virker fint
GumZ1110, Xmod, handelsdude, eneboer og fedtet fyr.
- Capperbee
Ja det har du da ret i, gumz, simplere konstruktioner virker også smukt, men jeg vil ikke have en der bare virker. Jeg vil den hurtigste og bedste
- RudiHansen
Gumz1110 ja jeg syntes faktisk også den blev lidt kompliseret så jeg gik tilbage til den første version jeg havde bygget.
Og den virker ganske fint 98% af tiden og det må så være godt nok for nu.
Der må bygges andre ting.
Men vil da stadig gerne se din model, er altid intereseret i andres designs, jeg prikker til dig online ved lejlighed.
Og den virker ganske fint 98% af tiden og det må så være godt nok for nu.
Der må bygges andre ting.
Men vil da stadig gerne se din model, er altid intereseret i andres designs, jeg prikker til dig online ved lejlighed.