XP-Farm Mærklighed

Diskussion om Minecraft og crafters.dk
RudiHansen

XP-Farm Mærklighed

Post by RudiHansen »

Ok jeg har forsøgt mig med to forskellige XP-Farms i Adventure, og der er noget jeg ikke helt forstår.

Jeg har kikket lidt i en tidligere post her på forummet og bygget den xp farm der linkes til der i.

Men jeg har altså bygget 2 typer, en simpel og en mere avanceret, her er 3 billeder af dem.

Image

Det første billede er den første xp farm, og de to næste den anden med og uden vand.

Link til en beskrivelse af xp farm 1 : http://www.minecraftwiki.net/wiki/Tutorials/Mob_Farm
Link til en beskrivelse af xp farm 2 : http://www.youtube.com/watch?v=O6PIuNTL ... ure=relmfu

Farm 1 jeg jeg bygget i 3 levels, og Farm 2 i 5 levels.
Jeg har checket inden i dem begge og kan ikke se at der siver noget lys ind i dem.

Men Farm 1 er altså meget mere effektiv end Farm 2.

Er der nogen der har en ide om hvad problemet kan være?
CptTomatoKing

Re: XP-Farm Mærklighed

Post by CptTomatoKing »

Mobs spawner ikke på stoneslabs og de er heller ikke glade for at spawne i vand og jeg tror heller ikke de er glade for at spawne på pressurepads. Og derfor får du ikke mange i type 2.
To mine, or not to mine...
Capperbee

Post by Capperbee »

De elsker at spawne på pressure-plates ;) Jeg har stor succes med min farm udelukkende bestående af dem
RudiHansen

Post by RudiHansen »

007mads1, planen med stoneslabs er at undgå spiders.

pressureplates 1 - 1, for - imod :D
Grandt_666

Post by Grandt_666 »

Det er ikke utænkeligt det også har noget med at gøre, hvem der ellers er i samme world, og hvad de laver. læs evt. dennetråd. Hvis de ikke er lavet samme sted, er der måske også forskel på hvor mange huler der er i området, hvor de lige så gerne vil spawne.

Pressure plates spawner de gladeligt på, men slabs i nederste del gør de ikke.
Member of The Islanders
kasperfranz

Post by kasperfranz »

Grandt_666 wrote:Det er ikke utænkeligt det også har noget med at gøre, hvem der ellers er i samme world, og hvad de laver. læs evt. dennetråd. Hvis de ikke er lavet samme sted, er der måske også forskel på hvor mange huler der er i området, hvor de lige så gerne vil spawne.

Pressure plates spawner de gladeligt på, men slabs i nederste del gør de ikke.

Det der er med mobs --> Image

De spawner ikke i væske (vand/lava)
Der skal være højden på mobs de kan spawne på blokken skal være gennemsigtig (fx. presure plate o.lign)
De kan spawne på en ikke gennemsigtig blok

Håber det var lidt brugbart og ikke bare crap :)
Image
CptTomatoKing

Post by CptTomatoKing »

Det var da meget brugbart kasperfranz :)

Jeg tror der er ændret en del i det siden sidst jeg kikkede på hvor de kan spawne.
To mine, or not to mine...
RudiHansen

Post by RudiHansen »

Tja efter hvad jeg kan forstå på forskellige siden på nettet, så spawner mobs indenfor en afstand af 144 blocks fra spilleren. Dog ikke indenfor de første 24 blocks.

Så man skal altså sørge for at alle blocks inden for 72 blocks til alle sider fra der hvor man står og venter på mobs, enten er oplyst eller fyldt med blokke.

Jeg er nu ved at arbejde på de dele der ligger under min mobspawner, og alt andet skulle være oplyst.
Syntes dog ikke jeg kan sige at min nye mobspawner er blevet brugbar endnu.
Capperbee

Post by Capperbee »

her er mine råd til dig:

1. Byg din farm over vand med som er 288 meter fra alt land
, hvor du står på minimum y: 160 og din spawner på 184... 165, 189 for at være sikker. min er 220 og 245( pas nu på, du kan ikke bygge over 255).
2. Hver gang du vil farme mobs, tjek /mvwho om der er andre i den verden, hvis der er så gider jeg slet ikke gå i gang med at farme, for så skiftes i til at få mobs(efter min erfaring). hvis du er alene, får du hele tiden..
3. hav en farm både i pvp og adventure, så kan du tage den verden, hvor du er alene i.
4. det er ikke 72 meter væk, det er 120 meter væk, 144-24. Det har du klaret ved at være over vand og 288 fra land.
5. begge mine farme har 64 bloks, som de kan spawne på, det er rigeligt. Og at du har halfslaps imellem, gør det bare bedre, for så øger du chancen for 1x2 mobs, så ungår du spiders
6. Sørg for at der går så godt tid som muligt fra spawn af mob til de står foran dig. Mine ene farm er lavet af 64 pressureplate, 64 stickypiston, plus meget kort "vand-rejse-tid". Fra spawn til de står foran mig er max 4 sekunder. for så får du slået dem ihjel så hurtig som muligt, så chancen for ny spawn stiger drastisk, istedet for de går og danser rundt oppe i deres hule...
7. husk halfslaps på toppen. du behøver ikke lys
8. tjek nu en ekstra gang, at der ikke er lys derinde.

Håber det kan bruges til noget :)
Capperbee
RudiHansen

Post by RudiHansen »

Jo Capperbee, det var rart med lidt feedback.

Må jeg spørge til designet af din mobspawner, hvordan er den lavet?
Post Reply