Kort status for serveren

Nyheder fra holdet bag crafters.dk samt events.
Xuno

Re: Kort status for serveren

Post by Xuno »

Havde jo nok set den komme, men derfor er det da stadig noget af en mundfuld.

Og selvfølgelig skal vi da holde serveren kørende.
http://Xunotopia.dk/
Hardball, hjemmeværnet, ferier og MINECRAFT!
CasperSK

Post by CasperSK »

Tja, det er vel også det man har kunnet hører på vandrørene.

Jeg vil gerne se en præsentation for hvad en ny server koster, jeg vil jo selfølgelig ikke smide flere 1000kr af egen lomme om måneden af egen lomme, men det tror jeg da heller ikke det ender i. Vi har jo et godt sammentømret community, så mon ikke vi er nok der stiller op så vi kan finde en rimelig mellemvej.

Jeg ved desværre ikke ret meget om Linux, men jeg ser jo store muligheder for en dedikeret OpenTTD server :D
we've tried nothing and we're all out of ideas.
Sighvatur

Post by Sighvatur »

CasperSK wrote:Tja, det er vel også det man har kunnet hører på vandrørene.

Jeg vil gerne se en præsentation for hvad en ny server koster, jeg vil jo selfølgelig ikke smide flere 1000kr af egen lomme om måneden af egen lomme, men det tror jeg da heller ikke det ender i. Vi har jo et godt sammentømret community, så mon ikke vi er nok der stiller op så vi kan finde en rimelig mellemvej.

Jeg ved desværre ikke ret meget om Linux, men jeg ser jo store muligheder for en dedikeret OpenTTD server :D
Jule linker til serveren i hans post, så der kan man se de specs de går og overjever lige pt.
Mht. prisen står der server til 49€ hvilket svarer til ca 365 kr om måneden.

Jeg er også klar på at holde serveren kørende :)
Mvh.
Formanden i The Islanders
Image
GumZ1110

Post by GumZ1110 »

Som du kan se her Casper:

http://www.hetzner.de/en/hosting/produk ... erver/ex40

ja så koster den 49 Euro
Hvilket omregnet til Aarhus dollars lige ligger på omkring 5½ Hjemmelavet sandwich fra sason
og i danske kroner er 365,57 dkk
GumZ1110, Xmod, handelsdude, eneboer og fedtet fyr.
julemand101

Post by julemand101 »

Jeg overvejer også den lidt dyrere storebror udgave:
http://www.hetzner.de/en/hosting/produk ... erver/px60

Forskellen er udelukkende at den har ECC ram (processoren yder ret præcist det samme) hvilket jeg overvejer eftersom vi har 32 GB ram i maskinen og stor sandsynlighed for RAM fejl. Det er ikke ret nemt at lige lave et RAM check på en dedikeret server og slet ikke med 32 GB ram hvilket jeg estimerer til at tage 12+ timer at køre igennem (hvor maskinen ikke kan lave andet).

ECC ram gør at maskinen selv kan se på data om der er sket fejl i RAM og kan sågar rette små fejl. Når ECC bliver benyttet til at rette en fejl eller finde en fejl vil systemet give en fejlbesked således vi kan få skiftet RAM blokken.

Men jeg ser lige på løsningen når jeg har fået lavet mig et regneark med folk der er villige til at donere så jeg kan komme med en pris.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
CasperSK

Post by CasperSK »

GumZ1110 wrote:Som du kan se her Casper:

http://www.hetzner.de/en/hosting/produk ... erver/ex40

ja så koster den 49 Euro
Hvilket omregnet til Aarhus dollars lige ligger på omkring 5½ Hjemmelavet sandwich fra sason
og i danske kroner er 365,57 dkk
julemand101 wrote:Jeg overvejer også den lidt dyrere storebror udgave:
http://www.hetzner.de/en/hosting/produk ... erver/px60

Forskellen er udelukkende at den har ECC ram (processoren yder ret præcist det samme) hvilket jeg overvejer eftersom vi har 32 GB ram i maskinen og stor sandsynlighed for RAM fejl. Det er ikke ret nemt at lige lave et RAM check på en dedikeret server og slet ikke med 32 GB ram hvilket jeg estimerer til at tage 12+ timer at køre igennem (hvor maskinen ikke kan lave andet).

ECC ram gør at maskinen selv kan se på data om der er sket fejl i RAM og kan sågar rette små fejl. Når ECC bliver benyttet til at rette en fejl eller finde en fejl vil systemet give en fejlbesked således vi kan få skiftet RAM blokken.

Men jeg ser lige på løsningen når jeg har fået lavet mig et regneark med folk der er villige til at donere så jeg kan komme med en pris.
ahh, ja ok, det er jo et greb i lommen hvis vi er en stak glade gutter der samler til bunke.

OT: Jeg har sgu lige regnet ud at quote to i et post, favre nye verden :D
we've tried nothing and we're all out of ideas.
Casper98dk

Post by Casper98dk »

Kæft det gør mig varm inden i at så mange kommer med kommentarer. Jeg er ikke just personen der spiller herinde mere, men jeg tjekker Crafters.dk forummet dagligt og føler mig stadig et tæt bånd til serveren, selvom jeg nok er blandt de tidligere spillere og derfor ikke kender halvdelen af de nuværende spillere. Det ville sgu være et stort tab hvis Crafters.dk skulle stoppe helt. Der er et sammenhold og jeg har sgu haft mange fede oplevelser i jeres selvsskab!

Held og lykke. Jeg håber jeg får tid til at spille minecraft igen, det sidste halve år har der bare været så meget, og har minimal fritid..

Savner sgu gutterne (og gutinderne)..!

- Casper
Image
Tidligere Avis redaktør. Nu ham der brokker sig. Og ser jer bygge.

-Casper
Damale91

Post by Damale91 »

Jeg er helt klart villig til at donere, jeg har ikke været på serveren vildt længe i forhold til andre, men jeg kunne umiddelbart ikke forestille mig at spille på nogen anden server end crafters! :)
Og hvis "storebror" koster 69£ pr. måned, så er det jo ingen sag at undvære de 50 kroner med det antal, som allerede melder sig på banen nu.

Personligt kunne jeg nemt overskue at donere mere end hvad det ser ud til at kræve pr mand, så det kunne da os være fedt hvis nu alle var med på den og så evt. udbygge med en verden eller 2 mere hvis budgettet tillod det..
Det lader os til at mange spiller på townyservere, det kunne da være et interessant tiltag selvom det nok hører hjemme i forslagstråden ;)
Jeg forbeholder mig retten til at offentliggøre alle private beskeder jeg modtager.
julemand101

Post by julemand101 »

Damale91:
Towny vil ikke komme på den her server.

Vi kunne sagtens udvide serveren i dag hvis det skulle være men der er ingen grund til at smide sig rundt med forskellige verdener. Der diskutteres i øjeblikket på admin forummet nogle planer for hvilke verdener vi ønsker at have og der kommer nok snart en offentlig debat når vi lige har fået styr på det basale.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
Fantasykitten

Post by Fantasykitten »

sikke noget :D men vil da sige at jeg også maget gerne vil give lidt til severn
Post Reply