På tide at komme med en status igen for hvad pokker der bliver af 1.7.x.
1.7.6 udkom 9. april og tilføjede en række vigtige ændringer med blandt andet underliggende understøttelse for at kunne ændre navnet på sin Minecraft karakter (den frygtede UUID opdatering). Der er også lavet noget om på skin systemet.
Senere samme dag måtte Mojang udgive 1.7.7 der fiksede en række tilfælde hvor det var muligt at få serveren til at gå ned.
Og for få minutter siden udkom 1.7.8 så hvor der er fikset et tilfælde hvor skins ikke blev loaded og at serveren gik ned hvis en spiller var online i mere end 24 timer.
Der har ikke været noget nyt fra Bukkit men det plejer at være sådan at de bliver nød til at starte forfra hver gang Mojang kommer med en ny version og med alle disse små udgivelser med få alvorlige rettelser gør derfor ikke arbejdet nemmere. Jeg ved derfor ikke hvornår vi kan forvente en opdatering.
Men altså seriøst... med sådan en omgang fejl kan det vel ikke undre nogen at vi ikke er sprunget med på 1.7.x serien.
Hvor bliver 1.7.x af?
- julemand101
Re: Hvor bliver 1.7.x af?
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
-
Det er så dumt at de ikke tænker lidt på dem der skal følge med alle deres vilde opdateringer.
Jeg er bare glad for at det ikke er min hovedpine!
Jeg er bare glad for at det ikke er min hovedpine!
- julemand101
"Craftbukkit 1.7.8 development build" er ude nu hvilket er hurtigere end jeg forventede. Det skal dog siges at dette build på ingen måde er stabilt og er udelukkende udkommet til dem der vil være med til at teste 1.7.8.
(Bare lige så jeg undgår at høre på "julle du ved godt 1.7.8 er ude til Bukkit???" resten af dagen. )
(Bare lige så jeg undgår at høre på "julle du ved godt 1.7.8 er ude til Bukkit???" resten af dagen. )
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
- julemand101
"CraftBukkit 1.7.9 Beta Build" er lige blevet frigivet. Jeg vil indenfor de næste par dage undersøge hvordan plugin situationen ser ud.
- Spookybear
Hvad er din holdning til at bruge Spigot istedet for CraftBukkit?
- julemand101
Er ikke klar over om du allerede ved dette men Spigot er en række patches der ligges ovenpå CraftBukkit. Det betyder ret ofte at hvis der mangler features i CraftBukkit så er de der heller ikke i Spigot. Spigot er dog ret hurtige til at komme med fx 1.7 versionen men det er så hvor man kan fake en 1.7 server uden du rent faktisk har implementet noget som helst og med stor risiko for craches.Spookybear wrote:Hvad er din holdning til at bruge Spigot istedet for CraftBukkit?
Spigot har også en anden tilgang til tingene end CraftBukkit. Hvor CraftBukkit forsøger at holde gameplay så tæt på den officielle Minecraft server så gør Spigot derimod det at de ændre på gameplay reglerne hvis det kan medføre forbedring i performence. Jeg ved godt du kan slå en masse ting fra men sandheden er at hvis du slår alle gameplay ændringerne fra så står du mere eller mindre med CraftBukkit.
Sidst synes jeg at udviklerne der står bag Spigot er de største råvhuller af dem alle indenfor Minecraft communities. Det er en lille gruppe personer der alle kommer fra Bukkit projektet og er blevet pigesure over Bukkit projektet og så laver de deres egen version. Men i stedet for at lave arbejdet fra grunden så er de ikke for fine til bare at tage CraftBukkit projektet og så ændre lidt i denne kode og så kalde det Spigot. De får så et helt community til at tro at Spigot er noget helt andet end CraftBukkit og meget mere optimeret og får folk til at hate Bukkit projektet. Hvad folk ikke lige ved er at hvis de udrydder Bukkit projektet så er der ikke længere noget Spigot projekt.
Vi har prøvet at køre Spigot før og har også overvejet at gøre det engang fordi de havde en patch der så ud til at fikse et problem. Men lige nu kan jeg ikke se nogen grund til at køre med Spigot. CraftBukkit er stabilt nok til mig lige nu men vi afventer lige nu plugins der skal blive kompatible med seneste CraftBukkit beta.
- Spookybear
Er ikke klar over om du allerede ved dette men Spigot er en række patches der ligges ovenpå CraftBukkit. Det betyder ret ofte at hvis der mangler features i CraftBukkit så er de der heller ikke i Spigot. Spigot er dog ret hurtige til at komme med fx 1.7 versionen men det er så hvor man kan fake en 1.7 server uden du rent faktisk har implementet noget som helst og med stor risiko for craches.
Så vidt jeg ved er spigot stabilt. Har ikke oplevet nogen crashes.
Det er jo hele humlen I spigot at de laver protokol patches. Så har man mulighed for at bruge bukkit(spigot) alligevel. Det ødelægger ikke noget.
Spigot har også en anden tilgang til tingene end CraftBukkit. Hvis du slår alle gameplay ændringerne fra så står du mere eller mindre med CraftBukkit.
Det betyder vel ikke så meget, årsagen til spigot ville jo være at serveren kan opdateres langt hurtigere.
CraftBukkit er stabilt nok til mig lige nu men vi afventer lige nu plugins der skal blive kompatible med seneste CraftBukkit beta.
Hvis du anvender spigot vil plugins da stadig virke fint. Du undgå bare ventetiden. Du mangler bare nye features fra bukkit og plugins der kan drage fordel af nyt minecraft, mens de nye dele af minecraft kan nydes som vanilla.
Så vidt jeg ved er spigot stabilt. Har ikke oplevet nogen crashes.
Det er jo hele humlen I spigot at de laver protokol patches. Så har man mulighed for at bruge bukkit(spigot) alligevel. Det ødelægger ikke noget.
Spigot har også en anden tilgang til tingene end CraftBukkit. Hvis du slår alle gameplay ændringerne fra så står du mere eller mindre med CraftBukkit.
Det betyder vel ikke så meget, årsagen til spigot ville jo være at serveren kan opdateres langt hurtigere.
CraftBukkit er stabilt nok til mig lige nu men vi afventer lige nu plugins der skal blive kompatible med seneste CraftBukkit beta.
Hvis du anvender spigot vil plugins da stadig virke fint. Du undgå bare ventetiden. Du mangler bare nye features fra bukkit og plugins der kan drage fordel af nyt minecraft, mens de nye dele af minecraft kan nydes som vanilla.
- julemand101
Spookybear:
Om serveren kunne opdateres hurtigere ved at bruge spigot synes jeg er meget svært at sige. Spigot projektet kommer ikke og siger at et givent release anses som stabilt men bygger derimod på at folk bare tager deres seneste build og håber alt går godt. Det er ikke unormalt at når man bruger features der er nye så bliver klienter smidt af indtil spigot projektet får styr på det. Når spigot projektet endelige siger "det er stabilt" så er det præcis samme tidspunkt som når der kommer en stabil udgave af CraftBukkit fordi de projekter hænger sammen.
Jeg har ikke lyst til at skulle tage Crafters.dk serveren og bruge den som testkanin med risiko for crashes med risiko for tab af data. Derfor venter jeg til der som minimum er et beta build fra CraftBukkit og meget gerne en stabil version når vi skal opdatere til en ny stor Minecraft version. Jeg holder løbende øje med hvad ændringer der sker i koden og det er desværre ikke kun API relateret fejl der rettes.
Jeg kunne nemt have taget en af udviklingsversionerne af CraftBukkit for længe siden og det ville have virket ret sikkert. Men der har været fejl i Minecraft generelt der medførte (og som også medfører lag på nuværende tidspunkt med 1.6.4) store lag ved maps på vores størrelse. Derfor fandt jeg det ikke vigtigt at opdatere serveren hurtigst muligt (og slet ikke når man tænker på vi er oppe på 1.7.9 hvor nærmest alle versioner har rettet kritiske fejl. Det har været en ret skidt udgave 1.7.x).
Selvfølgelig har jeg set andre servere har været opdateret i lang tid og de kører sikkert også fint nok. Derfor er jeg også med på nu at seneste CraftBukkit er fint nok til os men nu står vi så og afventer plugin situationen. De plugins jeg afventer er plugins der bruger NMS (net.minecraft.server) kode og som ikke er lavet til Minecraft 1.7.9. Det er også plugins der lige nu står og er ved at få styr på UUID. Ingen af disse dele bliver løst ved at bruge spigot. Jeg kan lige nu se nogle af de plugins jeg venter på nu er blevet opdateret så det går fremad.
Det kan være at ved 1.8.x skal jeg ændre de procedurer jeg laver når det nu viser sig at det tager meget længere tid end tidligere med stabile CraftBukkit versioner. Før i tiden var det ikke så slemt at være kvalitetsbevist.
Om serveren kunne opdateres hurtigere ved at bruge spigot synes jeg er meget svært at sige. Spigot projektet kommer ikke og siger at et givent release anses som stabilt men bygger derimod på at folk bare tager deres seneste build og håber alt går godt. Det er ikke unormalt at når man bruger features der er nye så bliver klienter smidt af indtil spigot projektet får styr på det. Når spigot projektet endelige siger "det er stabilt" så er det præcis samme tidspunkt som når der kommer en stabil udgave af CraftBukkit fordi de projekter hænger sammen.
Jeg har ikke lyst til at skulle tage Crafters.dk serveren og bruge den som testkanin med risiko for crashes med risiko for tab af data. Derfor venter jeg til der som minimum er et beta build fra CraftBukkit og meget gerne en stabil version når vi skal opdatere til en ny stor Minecraft version. Jeg holder løbende øje med hvad ændringer der sker i koden og det er desværre ikke kun API relateret fejl der rettes.
Jeg kunne nemt have taget en af udviklingsversionerne af CraftBukkit for længe siden og det ville have virket ret sikkert. Men der har været fejl i Minecraft generelt der medførte (og som også medfører lag på nuværende tidspunkt med 1.6.4) store lag ved maps på vores størrelse. Derfor fandt jeg det ikke vigtigt at opdatere serveren hurtigst muligt (og slet ikke når man tænker på vi er oppe på 1.7.9 hvor nærmest alle versioner har rettet kritiske fejl. Det har været en ret skidt udgave 1.7.x).
Selvfølgelig har jeg set andre servere har været opdateret i lang tid og de kører sikkert også fint nok. Derfor er jeg også med på nu at seneste CraftBukkit er fint nok til os men nu står vi så og afventer plugin situationen. De plugins jeg afventer er plugins der bruger NMS (net.minecraft.server) kode og som ikke er lavet til Minecraft 1.7.9. Det er også plugins der lige nu står og er ved at få styr på UUID. Ingen af disse dele bliver løst ved at bruge spigot. Jeg kan lige nu se nogle af de plugins jeg venter på nu er blevet opdateret så det går fremad.
Det kan være at ved 1.8.x skal jeg ændre de procedurer jeg laver når det nu viser sig at det tager meget længere tid end tidligere med stabile CraftBukkit versioner. Før i tiden var det ikke så slemt at være kvalitetsbevist.