Spookybear:
Om serveren kunne opdateres hurtigere ved at bruge spigot synes jeg er meget svært at sige. Spigot projektet kommer ikke og siger at et givent release anses som stabilt men bygger derimod på at folk bare tager deres seneste build og håber alt går godt. Det er ikke unormalt at når man bruger features der er nye så bliver klienter smidt af indtil spigot projektet får styr på det. Når spigot projektet endelige siger "det er stabilt" så er det præcis samme tidspunkt som når der kommer en stabil udgave af CraftBukkit fordi de projekter hænger sammen.
Jeg har ikke lyst til at skulle tage Crafters.dk serveren og bruge den som testkanin med risiko for crashes med risiko for tab af data. Derfor venter jeg til der som minimum er et beta build fra CraftBukkit og meget gerne en stabil version når vi skal opdatere til en ny stor Minecraft version. Jeg holder løbende øje med hvad ændringer der sker i koden og det er desværre ikke kun API relateret fejl der rettes.
Jeg kunne nemt have taget en af udviklingsversionerne af CraftBukkit for længe siden og det ville have virket ret sikkert. Men der har været fejl i Minecraft generelt der medførte (og som også medfører lag på nuværende tidspunkt med 1.6.4) store lag ved maps på vores størrelse. Derfor fandt jeg det ikke vigtigt at opdatere serveren hurtigst muligt (og slet ikke når man tænker på vi er oppe på 1.7.9 hvor nærmest alle versioner har rettet kritiske fejl. Det har været en ret skidt udgave 1.7.x).
Selvfølgelig har jeg set andre servere har været opdateret i lang tid og de kører sikkert også fint nok. Derfor er jeg også med på nu at seneste CraftBukkit er fint nok til os men nu står vi så og afventer plugin situationen. De plugins jeg afventer er plugins der bruger NMS (net.minecraft.server) kode og som ikke er lavet til Minecraft 1.7.9. Det er også plugins der lige nu står og er ved at få styr på UUID. Ingen af disse dele bliver løst ved at bruge spigot. Jeg kan lige nu se nogle af de plugins jeg venter på nu er blevet opdateret så det går fremad.
Det kan være at ved 1.8.x skal jeg ændre de procedurer jeg laver når det nu viser sig at det tager meget længere tid end tidligere med stabile CraftBukkit versioner. Før i tiden var det ikke så slemt at være kvalitetsbevist.