Byen: Nej Tak. Vi vil beholde Normal Map.

Diskussion om Minecraft og crafters.dk
Bekker00

Re: Byen: Nej Tak. Vi vil beholde Normal Map.

Post by Bekker00 »

Kunne man forestille sig at man startede et nyt normal map op uden, at fjerne det gamle.

Jeg kan, men jeg har også en glimrende fantasi!!

Det nye map skulle så være default map og der hvor "man" bygger, mens det gamle normal map får lov at være som et levende museum. Der skal selvfølgelig stadig være mulighed for at bygge videre i det gamle map, for dem der ønsker det.
Personligt er jeg tit og ofte så lang fra andre, at det alligevel ikke har betydning om vi arbejder på samme map eller ej.
Der kan sikkert også findes nogle kreativ måder, så det bliver nemt for andre at rejse mellem de to maps, f.eks. portaler fra ens gamle map til der hvor man bygger på det nye?

Dem der har svært ved at sige farvel til deres gamle ting, mig selv inkluderet, vil stadig have adgang til og kunne blære sig med hvad de har præsteret og gå rundt og pusle med gamle projekter, eller flytte dem til det nye map.
Mens de nye og dem der ellers har lyst, ikke vil være belastet af fortidens synder?

Vi ville få adgang til alle de nye muligheder, i et nyt map der ikke bliver nulstillet. Samtig med at vi vil løse en række problemer i det nuværende normal map, som f.eks. at finde dyr (efter over et år er det stadig ikke lykkedes mig at finde andet end køer og høns).

Selvfølgelig regner jeg med at det gamle map vil dø efterhånden, men det vil være en naturlig død og ikke en aflivning!!!!
Duuink

Post by Duuink »

Jeg er meget enig med både Torqia og Bekker00, og ideen med et nyt map er fint såfremt man gemmer det gamle som trofæ.

Hvis ikke det er muligt at gemme det gamle map, ville jeg personligt blive glad hvis man kunne overføre alle materialer osv. til et nyt map så man ikke skal starte helt forfra, dette kunne også hjælpe til at holde på nogle af de spillere der ellers ville falde fra, hvis alting forsvandt.
Torqia

Post by Torqia »

Der har været mange ideer til hvordan man kunne gøre det Bekker00, og jeg formoder at modellen for evt. nyt map osv. har vært med til at udskyde nogen form for afklaring.
Nemo saltat sobrius
Ninjastick

Post by Ninjastick »

Bekker00 wrote:Kunne man forestille sig at man startede et nyt normal map op uden, at fjerne det gamle.
Det er sjovt, at det er en selvfølge at det nuværende map skal slettes :P De modeller der har været oppe og vende har ALLE bevaret det nuværende map og det har ALDRIG været planen at det skulle slettes! Det ville være ret fjollet at smide 3 års historie væk... Forslagene har primært omhandlet at bevare normal map som "museums map", men at køre det sideløbende har også været foreslået. Jeg vil ikke komme yderligere ind på hvad der ellers er foreslået lige nu, da det hele kun er forslag; dog er der, i en evt. ny model, enighed om at bevare det nuværende normal map på den ene eller anden måde.

Det her er ikke "ja-propaganda", selvom det efterhånden er kendt at jeg er pro nyt map, det var blot en lille bitte afklaring ^^
En god ven lader dig aldrig gøre noget dumt! Alene...
Bekker00

Post by Bekker00 »

Det lader til, at vi er i en situation, hvor mangel på information skaber rygtedannelse, frygt og medlemsflugt.

Det er ærgeligt, at der ikke kommer mere information om hvad der pusles med. Denne diskussion kunne være stoppet efter første indlæg, hvis den udmelding var kommet fra start af. Hele demonstrationen omkring "Nej tak" kommer nu til at virke lidt tom.

Hvis bare informationen om at,
De modeller der har været oppe og vende har ALLE bevaret det nuværende map og det har ALDRIG været planen at det skulle slettes!
var kommet tidligere, havde det helt sikkert haft en indflydelse på sagen.

Jeg tvivler på ingen måde på, at den gruppe der sidder bag Crafters og prøver at samle trådende, gør hvad de kan, for at skabe de bedst mulige rammer for et fortsat sammenhold herinde.
Derfor vil jeg gerne opfordre til at man holder medlemmerne orienteret, også selv om man måske ikke har så meget konkret, at give videre, men det gør at medlemmerne ikke selv skal finde på informationerne.

Mangel på information er altid værre end negativ information.
julemand101

Post by julemand101 »

Bekker00 wrote: Jeg tvivler på ingen måde på, at den gruppe der sidder bag Crafters og prøver at samle trådende, gør hvad de kan, for at skabe de bedst mulige rammer for et fortsat sammenhold herinde.
Derfor vil jeg gerne opfordre til at man holder medlemmerne orienteret, også selv om man måske ikke har så meget konkret, at give videre, men det gør at medlemmerne ikke selv skal finde på informationerne.
Jeg tror måske lige vi skal forholde os til virkeligheden og ikke tro på eventyret om at hele moderatorgruppen er automatisk enige om alt og det eneste de behøver at lave er at nedskrive hvad de har i tankerne. Tro mig når jeg siger at vi stadig ikke engang er enige om der overhovedet skal laves et nyt map. Hvordan skal vi melde den slags ud? Det vil jo være en kæmpe overdrivelse at skrive at vi "overvejer at lave et nyt map" når der ikke er nogen enighed om denne "overvejelse".

Nogle personer er kommet med et forslag og der diskutteres så på alle mulige måder hvordan dette kan gøres og om det overhovedet skal gøres. Problemet i den her sag er sku ikke mangel på kommunikation men nærmere alm. brugere der begynder at drømme en eller anden vanvids scenarie op der ikke har hold i virkeligheden. Til dem har jeg kun følgende at sige....

Hvorfor pokker skulle vi lige pludselig begynde at træffe en beslutning som flertallet af spillerne skulle være imod? Hvis vi skulle foretage en eller anden beslutning så skal vi nok inddrage alle spillere på serveren men når vi ikke engang er nået til enighed blandt os få der er på moderatorforummet så er det dælme svært at melde noget ud uden at skulle stå med "åh forresten alle planer er droppet".

Omkring manglende klarhed ved jeg ikke lige hvad mere i kan forvente? Jeg postede følgende sidste gang der var optræk til agurketid over det her emne:
viewtopic.php?f=25&t=5915&p=35404#p35404

Hvis i synes det er tåbeligt ikke at inddrage brugerne så prøv at se hvor meget uenighed der er opstået bare i den her tråd omkring emnet. Gang så dette med 2-3 gange og så har i nok ca. situationen på moderatorforummet. :) (som lige nu er sat på tænkepause imens vi venter på 1.7.x). Jeg er ikke i tvivl om det vil give en masse aktivitet på forummet men jeg er bange for at slutresultatet er at mange føler de bliver trampet på og alt for meget mudderkastning hvilket ikke er særligt konstruktivt. ;)

Så tag det lige lidt med ro. ;)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
Ninjastick

Post by Ninjastick »

En af grundende til at vi ikke har lavet nogle udmeldinger er fordi vi ikke har en klar plan. På et tidspunkt blev en model udfærdiget, men den skulle først op til diskussion (Der har været enighed om at eventuelle nye maps først skulle genereres ved 1.8, måske endda 1.9, grundet de store ændringer der bliver lavet i worldgeneratoren, hvis og såfremt der overhovedet skal genereres nyt map). Dernæst besluttede vi os for at starte med en afstemning om, hvorvidt folk overhovedet var interesseret. Ydermere blev vi så enige om at vente med den føromtalte afstemning til en lille rum tid efter 1.7 har ramt serveren, da det helt sikkert også har noget at sige i det spiller-vakuum vi har oplevet.

Planen, indtil videre (og så vidt jeg er orienteret), er derfor at der kommer en afstemning om nyt map efter 1.7 er på plads, evt. med en model for hvordan og hvorledes. Vi har altid været klar over at det var et følsomt emne, så derfor tages alle forbehold for at gøre det så interessant og smertefrit som muligt. Det ville, som sagt, være et absurd træk, at slette normal world uden at blinke, og bevaring af denne har altid været på dagsordenen.

Den primære grund til mangel på oplysning har derfor været at vi ikke har haft noget konkret at oplyse. Der har altid været meget snak i krogene, og det skal der også være plads til, men efter jeg så drejningen på tråden synes jeg godt at jeg kunne tillade mig at "blande" mig lidt.

Ps: Vær opmærksom på at det er mig der har skrevet denne tekst, og derfor er min opfattelse af den nuværende situation. Det er den bedste akt-indsigt jeg kan give på nuværende tidspunkt.

Pps (og frit fra leveren): Spil nu bare, altså... Hvis der kommer nyt map, så er det en beslutning taget af flertallet, og hvis der ikke gør, så har i spildt en masse tid på at bide negle <3
En god ven lader dig aldrig gøre noget dumt! Alene...
JBTollak
Administrator

Post by JBTollak »

Jeg bliver egentligt lidt træt af det hele, når denne tråd har givet anledning til at alle antager at Normal world skulle slettes/resettes. Det har jeg udemærket været klar over aldrig har været tilfældet.

Jeg ønskede primært 2 ting:
- At fremhæve at Crafters.dk ER det nuværende map, og ikke et nyt. Jeg mener det modstrider hele opbygningen af Crafters universet at skubbe det map der har holdt serveren kørende i 3½ år i baggrunden.

- At, i mangel af en afstemning som endnu ikke kunne tages pga lavt spillerantal, at gøre opmærksom på at der er en del spillere der primært har lyst til at beholde det nuværende map. Og derigennem give et indspark fra communitiet til modgruppen om hvad der skulle diskuteres i den lukkede kreds.

Når nu det var så uheldigt at informationerne slap ud fra Jeres møder, så har det bare skabt så meget utryghed og uvished at det har skadet serveren. Det er rigtigt ærgeligt synes jeg.
Og at påstå at communitiet har en antagelse af modgruppen og hvordan den arbejder, er vel ikke andeledes end at påstå at modgruppen har en antagelse af communitiet og hvordan de reagerer...

Til afslutning vil jeg sige at jeg er helt forelsket i denne kommentar:
Ninjastick wrote: Pps (og frit fra leveren): Spil nu bare, altså... Hvis der kommer nyt map, så er det en beslutning taget af flertallet, og hvis der ikke gør, så har i spildt en masse tid på at bide negle <3
julemand101

Post by julemand101 »

JacobBoTollak wrote: - At, i mangel af en afstemning som endnu ikke kunne tages pga lavt spillerantal, at gøre opmærksom på at der er en del spillere der primært har lyst til at beholde det nuværende map. Og derigennem give et indspark fra communitiet til modgruppen om hvad der skulle diskuteres i den lukkede kreds.
Der er ikke kommet noget som helst brugbart indspark i den her tråd som vi ikke allerede har haft oppe og vende og antallet af modstandere i denne tråd siger intet andet end der er personer der er imod (ikke noget med andelen) og det har der aldrig været nogen tvivl om. Samtidig er det meget tvivlsomt hvad pokker modstanderne er imod når de ikke engang kender en brøkdel af de ideer der er oppe og vende (både omkring et evt. nyt map og omkring det gamle map).

Så slap nu lige af. ;)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
Spookybear

Post by Spookybear »

Hvad med at udvide kortet? Så bibeholdes det gamle map, og der kommer nye områder.
Post Reply