Hej.
Vores elskede Crafters server lider en krank skæbne for tiden. Der er så godt som ingen spillere online, og aktivitetsniveauet er MEGET lavt.
Det smerter at se, og sætter tankerne igang: Hvorfor er her ingen, hvad skyldes det, og hvad kan vi gøre?
Der har været fremsat forskellige meninger om hvad der skyldes den massive nedgang i spillerantal, og vi er nogle spillere som har talt sammen og fundet enighed i hvad en stor del af forklaringen kan være:
Der har været en stor usikkerhed om hvad der skal ske med Crafters.dk, og i særdeleshed Normal world mappet.
Vi mener at dette er en væsentlig faktor for nedgangen af spillerantal. Det er ikke en motiverende faktor at bygge på et map der er uklarhed om består i længden.
Der har været meldt ud at der ikke pilles ved mappet inden vers. 1.9, men det er blot at trække pinen ud. Vi mener ikke man kan forvente at ligge energi i noget der ikke bibeholdes. Derfor holder folk sig væk. Og jo længere ud det hele trækkes, desto værre er det for serveren som dermed bliver glemt, sammenholdet bliver glemt, og det hele glider lidt fra hinanden.
Store grupper af spillere har fundet sig til rette på deres egne servere, eller i andre spil. Det er et bevis på at vi har fået et godt fællesskab op at stå her på Crafters. Men det er også et bevis på nedprioriteringen af den tid man har lyst til at bruge på Crafters Minecraft server.
Vi ved at en del af forklaringen også ligger i den manglende opdatering til 1.7x, og der kommer sikkert et lille opsving når denne opdatering bliver lavet. Dog er det ikke her udfordringen ligger, men istedet i den manglende klarhed omkring Normal World. Hvad skal der ske her? Det er ikke godt nok at sige "indtil videre, ingenting".
Det er i Crafters.dk's ånd aldrig at resette/udskifte Normal world.
Vi vil gerne skabe en lille happening, en lille "underskrift-indsamling" mod et nyt normal map.
Vi ønsker at gøre det stille og roligt, og i Minecraft-ånden.
Derfor har vi lavet en ny by, der hedder: Nej Tak
Byen ligger her: http://www.crafters.dk/worldmap/?worldn ... 6257755141
Spillere der ønsker at bakke op om at vise, at vi gerne vil beholde det nuværende Normal world map, opfordres til at tage Nord-linien i Metroen til byen: Nej Tak, og bygge på øen.
Der er sat en tavle op, hvor man kan "skrive under" og tilkendegive sin mening stille og roligt.
Vi håber at kunne vise at vi er mange der er glade for vores 3 ½ år gamle Normal map. At vi er stolte over at være den bedste danske server, som kan fremvise de fedeste byggerier, minet og bygget af os selv!
Vi håber at kunne lukke diskussionen omkring hvad der skal ske med mappet, så vi igen kan sige til alle:
KOM OG SPIL, VI ÆNDRER IKKE PÅ DEN MÅDE VI HAR KØRT SERVEREN IGENNEM 3½ ÅR. JERES BYGGERIER ER IKKE I FARE.
Og derigennem øge spillertallet igen.
- Venligst folkene bag byen: Nej Tak.
Byen: Nej Tak. Vi vil beholde Normal Map.
- JBTollak
- Administrator
- FedeAnderzen
Re: Byen: Nej Tak. Vi vil beholde Normal Map.
Fantastisk initiativ og 100 % Minecraftiseret
Jeg sad og kiggede lidt på forum i går og så at vi havde fået en ny VIP, det var den eneste i et par måneder. Det siger lidt om aktivitets niveauet men endnu mere om hvor længe det har været så lavt.
Jeg tror, nu jeg kigger tilbage, at vi burde have gjort som i de gamle beta dage, hvor der altid blev startet en test server op med seneste version indtil Bukkit var klar. På den måde fastholdt vi de spillere som gerne ville prøve de nye ting og samtidig fik folk lov at gå amok uden konsekvenser, da serveren var uden mods. Sideløbende kunne folk spille på Normal World hvis de forblev i den gamle version.
Det er jo så ikke noget der hjælper os nu efter 2 måneder uden aktivitet og hele den store flytning har også været noget der skulle klares. Men det er vel ikke for sent at gøre noget ved det, Crafters har en gang før rejst sig efter en lignende død periode, det kræver bare en masse spillere og noget de kan lave. Sidste gang var det renoveringen af Spawnbyen og udgravning af Metro der samlede folk, så det kan vi nok ikke bruge igen, men der er stadig store områder tæt ved spawn vi kan rydde op i og bebygge i fællesskab hvis folk har lyst.
Området syd for Bomberman helt ud til Maze kunne være et godt sted at starte, der er masser af plads hvis man rydder op i de gamle cobblekonstruktioner, man kan rydde helt fra Lolwoods mur og ud til vandet hvis det er nødvendigt, der er ikke andet end en enkelt eller 3 af husene der har været folk i de sidste par år.
Jeg har også et par ideer til server bygninger der kunne ses på og en lille arena ting man kunne lave, hvis folk har lyst til at være med altså.
Men jeg ser da lige på om jeg ikke kan komme ud til nej tak og se på et lille skur.
Jeg sad og kiggede lidt på forum i går og så at vi havde fået en ny VIP, det var den eneste i et par måneder. Det siger lidt om aktivitets niveauet men endnu mere om hvor længe det har været så lavt.
Jeg tror, nu jeg kigger tilbage, at vi burde have gjort som i de gamle beta dage, hvor der altid blev startet en test server op med seneste version indtil Bukkit var klar. På den måde fastholdt vi de spillere som gerne ville prøve de nye ting og samtidig fik folk lov at gå amok uden konsekvenser, da serveren var uden mods. Sideløbende kunne folk spille på Normal World hvis de forblev i den gamle version.
Det er jo så ikke noget der hjælper os nu efter 2 måneder uden aktivitet og hele den store flytning har også været noget der skulle klares. Men det er vel ikke for sent at gøre noget ved det, Crafters har en gang før rejst sig efter en lignende død periode, det kræver bare en masse spillere og noget de kan lave. Sidste gang var det renoveringen af Spawnbyen og udgravning af Metro der samlede folk, så det kan vi nok ikke bruge igen, men der er stadig store områder tæt ved spawn vi kan rydde op i og bebygge i fællesskab hvis folk har lyst.
Området syd for Bomberman helt ud til Maze kunne være et godt sted at starte, der er masser af plads hvis man rydder op i de gamle cobblekonstruktioner, man kan rydde helt fra Lolwoods mur og ud til vandet hvis det er nødvendigt, der er ikke andet end en enkelt eller 3 af husene der har været folk i de sidste par år.
Jeg har også et par ideer til server bygninger der kunne ses på og en lille arena ting man kunne lave, hvis folk har lyst til at være med altså.
Men jeg ser da lige på om jeg ikke kan komme ud til nej tak og se på et lille skur.
- Erobran
Som i begge beskriver det er serveren ret død for tiden...
Jeg er desværre også hoppet væk fra serveren til fordel for andre spil, men jeg kommer da gerne hurtigt ind igen. Altså for at få tingene op.
Eventuelt skal der nok også nogle events til at få folk tilbage på serveren.
Med hensyn til "Nej Tak", så kommer jeg gerne ud og kigger. (Hvis jeg kan løsrive mig fra SimCity).
KH Erobran.
Jeg er desværre også hoppet væk fra serveren til fordel for andre spil, men jeg kommer da gerne hurtigt ind igen. Altså for at få tingene op.
Eventuelt skal der nok også nogle events til at få folk tilbage på serveren.
Med hensyn til "Nej Tak", så kommer jeg gerne ud og kigger. (Hvis jeg kan løsrive mig fra SimCity).
KH Erobran.
En god ven tager altid skylden hvis du gør dumt.
Diktator i Leningrad/Sovjetunionen
Mvh Erobran
Diktator i Leningrad/Sovjetunionen
Mvh Erobran
- Emiellouis
Jeg har spillet på Crafters.dk i snart 3 år nu, og hvis jeg nogensinde spiller minecraft sker det her, men den dag jeg kommer ind og ser alt det ''progress'' være nulstillet, er den dag jeg stopper med at spille på Crafters.dk og minecraft i det hele taget for den sags skyld. Jeg kommer derfor gerne, hurtigst muligt, ind og stemmer nej tak.
- Cola_00
Lav aktivitet på serveren og meget få nye spillere, kan måske også skyldes mineraftlisten.dk, da mange af crafters nye spillere ofte havde set serveren på minecraftlisten.
Er der nogen som har kontakt til xcanner og ved hvad der sker mht. minecraftlisten?
Er der måske mulighed for at crafters kan reklame på andre sider (Ved dog ikke hvor mange andre danske sider som reklamer med minecraftservere) den enste jeg kan tænke på er planetminecraft.
Jeg kom til at tænke på dette da serveren reklamer i chatten for at man skal stemme på crafters.dk inde på minecraftlisten, hvilket mange af os "normale" spillere også så fordel i for at få adgang til /back i 6 timer, hvilket jeg personligt savner.
/Cola_00
Er der nogen som har kontakt til xcanner og ved hvad der sker mht. minecraftlisten?
Er der måske mulighed for at crafters kan reklame på andre sider (Ved dog ikke hvor mange andre danske sider som reklamer med minecraftservere) den enste jeg kan tænke på er planetminecraft.
Jeg kom til at tænke på dette da serveren reklamer i chatten for at man skal stemme på crafters.dk inde på minecraftlisten, hvilket mange af os "normale" spillere også så fordel i for at få adgang til /back i 6 timer, hvilket jeg personligt savner.
/Cola_00
- julemand101
Jeg har lige haft en travl weekend uden computer så jeg skal nok lige læse og besvare indlæg i tråden senere i aften. Men lige for hurtigt at komme med et svar på følgende:
Det kan være vi skal gøre sådan at /back aktiveres i 24 timer og for at have den aktiveret skal man dagligt have besøgt forummet (hvilket dog også har nogle problemer da vi ikke lige nu har nogen direkte link mellem forumkonto og Minecraftbrugernavn):
Jeg skal nok lige få set på hvad vi kan gøre omkring reklamering på andre Minecraftlister. Det kan godt være vi bare ender med at aktivere /back hele tiden for en periode indtil vi finder en liste hvor det faktisk er værd at gøre en større indsats for at stå højere på den.Jeg kom til at tænke på dette da serveren reklamer i chatten for at man skal stemme på crafters.dk inde på minecraftlisten, hvilket mange af os "normale" spillere også så fordel i for at få adgang til /back i 6 timer, hvilket jeg personligt savner.
Det kan være vi skal gøre sådan at /back aktiveres i 24 timer og for at have den aktiveret skal man dagligt have besøgt forummet (hvilket dog også har nogle problemer da vi ikke lige nu har nogen direkte link mellem forumkonto og Minecraftbrugernavn):
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
- Duuink
Jeg forstår den igangværende debat og jeg er meget enig i at det nuværende aktivitetsniveau er et problem.
- Jeg spiller også personligt mindre når der er færre på serveren, da det sociale aspekt er den primære årsag til at jeg spiller på crafters.
Jeg er ikke sikker på at jeg forstår hvad vi skal med et nyt map - er det for at få glæde af nye biomes som de nyeste versioner tilbyder eller hvordan ? og hvis det er tilfældet, kunne der så ikke være en anden løsning end blot at starte forfra? (Vi kan ikke være den eneste server med dette dilemma...)
- Jeg spiller også personligt mindre når der er færre på serveren, da det sociale aspekt er den primære årsag til at jeg spiller på crafters.
Jeg er ikke sikker på at jeg forstår hvad vi skal med et nyt map - er det for at få glæde af nye biomes som de nyeste versioner tilbyder eller hvordan ? og hvis det er tilfældet, kunne der så ikke være en anden løsning end blot at starte forfra? (Vi kan ikke være den eneste server med dette dilemma...)
- Toeffe
Jeg støtter >:D
It Can be done, but do You have the time?
- Torqia
Jeg har personligt været en af dem der virkelig så frem til at få et nyt map da det var på tale, men ja den lange periode uden afklaring har også været grunden til jeg ikke kunne motivere mig til at lave noget i det "gamle" map.
Jeg syntes personligt at "normal" map på mange måder er fremragende og på lige så mange måder helt vildt neder.
Pro:
Historien
Tilhørsforholdet for rigtig mange af de gamle spillere
flotte værker rundt omkring
Con:
Utiltalende som ny spiller, da mappet er totalt forældet
Fyldt med grimme halvfærdige ting og cobbelbygninger.
Spawn + by er så rodet at jeg stadig ikke kan finde rundt
Bare for at nævne hvad jeg lige ser som plus og minus. Det er selvfølgelig bare mig og alle er nok ikke enige.
Jeg kan ikke støtte op om byen da jeg mener et nyt map ville være fremragende for både min motivation til at spille igen og tilgang af nye spillere, men held og lykke med kampen:)
Jeg vil personligt ikke kæmpe imod.. afklaring er alt hvad jeg virkelig godt kunne tænke mig:)
Jeg syntes personligt at "normal" map på mange måder er fremragende og på lige så mange måder helt vildt neder.
Pro:
Historien
Tilhørsforholdet for rigtig mange af de gamle spillere
flotte værker rundt omkring
Con:
Utiltalende som ny spiller, da mappet er totalt forældet
Fyldt med grimme halvfærdige ting og cobbelbygninger.
Spawn + by er så rodet at jeg stadig ikke kan finde rundt
Bare for at nævne hvad jeg lige ser som plus og minus. Det er selvfølgelig bare mig og alle er nok ikke enige.
Jeg kan ikke støtte op om byen da jeg mener et nyt map ville være fremragende for både min motivation til at spille igen og tilgang af nye spillere, men held og lykke med kampen:)
Jeg vil personligt ikke kæmpe imod.. afklaring er alt hvad jeg virkelig godt kunne tænke mig:)
Nemo saltat sobrius
- JBTollak
- Administrator
Afklaring.... Enig!
Det er primært det der bremser serveren lige nu, uanfægtet om der er enighed om at beholde det nuværende map eller ej.
Det er primært det der bremser serveren lige nu, uanfægtet om der er enighed om at beholde det nuværende map eller ej.