Sikke en bombe og meget kort tidsfrist
Jeg har været rigtigt glad for de par år jeg næste fik på crafters og nære et meget spinkelt håb om at vi kan finde nogle til at fylde dine sko så Minecraft delen af crafters kan bestå, men ved det er stort set umuligt med den opsætning serveren køre med
Tak for din STORE indsast for vores community og jeg håber du får godt vind fremover Julle
Farvel folkens og tusind tak for nogle gode år
- Nielsen74
- FedeAnderzen
Re: Farvel folkens og tusind tak for nogle gode år
Tak kære Julemand for at du gad at bakse med os og serveren i al den tid. Det har været nogle enormt gode år på Crafters på trods af op og ned ture.
- doctorious
God vind fremover ; )
I'all prevail - | - Just one more Block
- Erobran
Sikke en bombe, kæft jeg er ked af det, du har sgu ind imellem et hidsigt tempremente Julle, men det har man jo måtte leve med. (dette har dog intet med dit tempremante at gøre).
Men udover dette, så TAAAK! For at være den bedste Admin Crafters.dk har kunnet ønske sig!
Jeg håber stadigvæk at serveren kan overleve med dit fravær, for uden Minecraft/Crafters, ved jeg ikke hvad jeg skal fordrivemin uendelige fritid med. Men en ting er sandt, det bliver ikke det samme igen uden dig.
Men igen TAK kære Julle, og god vind fremover.
Men udover dette, så TAAAK! For at være den bedste Admin Crafters.dk har kunnet ønske sig!
Jeg håber stadigvæk at serveren kan overleve med dit fravær, for uden Minecraft/Crafters, ved jeg ikke hvad jeg skal fordrivemin uendelige fritid med. Men en ting er sandt, det bliver ikke det samme igen uden dig.
Men igen TAK kære Julle, og god vind fremover.
En god ven tager altid skylden hvis du gør dumt.
Diktator i Leningrad/Sovjetunionen
Mvh Erobran
Diktator i Leningrad/Sovjetunionen
Mvh Erobran
- Casper98dk
Nu spiller jeg ikke rigtigt herinde mere, men jeg har altid holdt mig glad med at hvis jeg manglede noget at lave, så var crafters der altid.. men ja.. Det er fanme meget arbejde du har lagt i det, og jeg tror ikke det er en lettere beslutning for dig, end det er for "os" at "accepetere". Du må fanme have alt held frem over, og jeg håber da kontakten indbyrdes, mellem kerne brugerne kan bestå. Det er fanme meget tid brugt sammen, for så at sige "farvel".
Men alt godt fremover - du, og mange af 'kerne brugerene' er sgu gode mennesker, som jeg alle har nydt at bruge min tid med.
Men alt godt fremover - du, og mange af 'kerne brugerene' er sgu gode mennesker, som jeg alle har nydt at bruge min tid med.
- julemand101
Mange tak for de rosende ord. Jeg har fået meget ros gennem tiden som administrator på serveren og jeg har aldrig været i tvivl om at det arbejde jeg har lagt i projektet har skabt glæde og grobund for det fællesskab der er her i dag. Det er heller ikke sådan at jeg er i tvivl om at hvis jeg fortsatte som administrator så ville mit arbejde også i morgen blive accepteret og værdsat.
Jeg kan forstå på Ninjastick at der har været mange forskellige modtagelser af min afsked og den meget korte tidsfrist for at finde på en løsning. Derfor vil jeg godt lige give lidt mere kød på hvorfor tingene blandt andet er som de er.
Den korte tidsfrist handler kort og godt om at give et spark i røven til det fællesskab der er opstået på serveren. Jeg har i det seneste år opdaget at der kommer meget få initiativer fra den del af fællesskabet der ikke er en del af moderatorer eller administratorer. Vi skriver det hele handler om fællesskabet men det er som om at fællesskabet har glemt dette.
Min fortolkning af fællesskabet er at vi sammen er med til at drive serveren og vi sammen gør at tingene bevæger sig fremad og vi sammen komme med ideer og forslag til hvordan vi gør tingene bedre. Jeg har siden Ninjastick blev admin nydt at arbejde med serveren fordi han kommer med ideer som han ikke selv har nogen ide om hvordan skal udføres men er stadig villig til at arbejde sammen med mig om at få det til at køre på en måde så han i sidste ende kan udføre opgaven. Dette er sket ved stort set alle de gaming events som Ninjastick har afholdt hver 2. uge. Jeg har ikke selv deltaget i nogle af disse events men i kan roligt regne med at jeg har gjort en helvedes masse arbejde for at få tingene til at fungere ligesom Ninjastick også har arbejdet hårdt.
Men her er problemet. Jeg har flere gange givet udtryk for at der meget gerne må komme flere kokke omkring maden. Gruppen af spillere der giver donationer har haft mulighed for at presse på med at få adgang til serveren og presse på med ideer til noget der skal køre på serveren. Og alligevel er det kun Btnlrchjhnsn der for nogle uger siden valgte at udnytte dette (med lettere pres fra Ninjastick) og der gik ikke mange timer før hun havde en Feed the Beast server til at køre på serveren.
Pointen er bare at fundamentet for at kunne gøre noget aktivt med serveren og være med til at drive den fremad har eksisteret i lang tid men ingen har valgt at gribe bolden. Jeg har taget imod alle ideer der er kommet med lidt kritiske spørgsmål og efterfølgende valgt at hjælpe med at ordne tingene på den tekniske side. Jeg er klar over at det kan virke farligt med alt det terminal, Linux, ansvaret for at gøre noget osv. men pointen med “det handler om fællesskabet” er netop at fællesskabet deles om dette ansvar således det ikke er få nøglepersoner der udsættes for et langt forløb med psykisk pres. Det har desuden aldrig handlet om at man skulle stå alene med opgaven men at vi i fællesskab får løst opgaverne på den bedste måde.
Jeg ved ikke om grunden til vi står i denne situation er pga. jeg har gjort alle til tryghedsnarkomaner hvor alle nu tænker “julle ordner tingene bagved og har sikkert en plan med det hele” eller “puha, det er for kompliceret til jeg gider så det fikser julle nok når han har tid”. Ud fra antallet af gange serveren har været ved at gå til grunde synes jeg ikke der skulle være grund til at man tillægger den slags holdninger men jeg ved det virkelig ikke.
Som jeg sagde til Ninjastick for lidt siden: Bolden er nu kastet og den svæver ikke. Der er netop ikke givet tid til en masse “lad os se tiden an” og “der kommer nok en der vil tage opgaven på sig så jeg behøver ikke at gøre noget”. Der er heller ikke nogen der forventer at den der skulle ende med at tage opgaven på sig skal have alt til at fungere når deadline overskrides. Men der forventes at man kan tage opgave på sig og er villig til at lære og starte fra bunden.
Tiden hvor vi gav tid til at tænke over fremtiden har længe været nutid men ingen tog muligheden. Hvad er chancen for at nogen griber muligheden nu? I morgen? Om en måned? Om et år?
Jeg kan forstå på Ninjastick at der har været mange forskellige modtagelser af min afsked og den meget korte tidsfrist for at finde på en løsning. Derfor vil jeg godt lige give lidt mere kød på hvorfor tingene blandt andet er som de er.
Den korte tidsfrist handler kort og godt om at give et spark i røven til det fællesskab der er opstået på serveren. Jeg har i det seneste år opdaget at der kommer meget få initiativer fra den del af fællesskabet der ikke er en del af moderatorer eller administratorer. Vi skriver det hele handler om fællesskabet men det er som om at fællesskabet har glemt dette.
Min fortolkning af fællesskabet er at vi sammen er med til at drive serveren og vi sammen gør at tingene bevæger sig fremad og vi sammen komme med ideer og forslag til hvordan vi gør tingene bedre. Jeg har siden Ninjastick blev admin nydt at arbejde med serveren fordi han kommer med ideer som han ikke selv har nogen ide om hvordan skal udføres men er stadig villig til at arbejde sammen med mig om at få det til at køre på en måde så han i sidste ende kan udføre opgaven. Dette er sket ved stort set alle de gaming events som Ninjastick har afholdt hver 2. uge. Jeg har ikke selv deltaget i nogle af disse events men i kan roligt regne med at jeg har gjort en helvedes masse arbejde for at få tingene til at fungere ligesom Ninjastick også har arbejdet hårdt.
Men her er problemet. Jeg har flere gange givet udtryk for at der meget gerne må komme flere kokke omkring maden. Gruppen af spillere der giver donationer har haft mulighed for at presse på med at få adgang til serveren og presse på med ideer til noget der skal køre på serveren. Og alligevel er det kun Btnlrchjhnsn der for nogle uger siden valgte at udnytte dette (med lettere pres fra Ninjastick) og der gik ikke mange timer før hun havde en Feed the Beast server til at køre på serveren.
Pointen er bare at fundamentet for at kunne gøre noget aktivt med serveren og være med til at drive den fremad har eksisteret i lang tid men ingen har valgt at gribe bolden. Jeg har taget imod alle ideer der er kommet med lidt kritiske spørgsmål og efterfølgende valgt at hjælpe med at ordne tingene på den tekniske side. Jeg er klar over at det kan virke farligt med alt det terminal, Linux, ansvaret for at gøre noget osv. men pointen med “det handler om fællesskabet” er netop at fællesskabet deles om dette ansvar således det ikke er få nøglepersoner der udsættes for et langt forløb med psykisk pres. Det har desuden aldrig handlet om at man skulle stå alene med opgaven men at vi i fællesskab får løst opgaverne på den bedste måde.
Jeg ved ikke om grunden til vi står i denne situation er pga. jeg har gjort alle til tryghedsnarkomaner hvor alle nu tænker “julle ordner tingene bagved og har sikkert en plan med det hele” eller “puha, det er for kompliceret til jeg gider så det fikser julle nok når han har tid”. Ud fra antallet af gange serveren har været ved at gå til grunde synes jeg ikke der skulle være grund til at man tillægger den slags holdninger men jeg ved det virkelig ikke.
Som jeg sagde til Ninjastick for lidt siden: Bolden er nu kastet og den svæver ikke. Der er netop ikke givet tid til en masse “lad os se tiden an” og “der kommer nok en der vil tage opgaven på sig så jeg behøver ikke at gøre noget”. Der er heller ikke nogen der forventer at den der skulle ende med at tage opgaven på sig skal have alt til at fungere når deadline overskrides. Men der forventes at man kan tage opgave på sig og er villig til at lære og starte fra bunden.
Tiden hvor vi gav tid til at tænke over fremtiden har længe været nutid men ingen tog muligheden. Hvad er chancen for at nogen griber muligheden nu? I morgen? Om en måned? Om et år?
- Jeg kommer på Mumble engang i aften.
- Jeg fikser nogle småting på serveren og ordner MobArena så den er klar til i morgen.
- Jeg deltager ved fødselsdagen i morgen og lov mig det bliver en fest som altid.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
- julemand101
Jeg var samme med Ninjastick i går og prøve det med en generalprøve. Vi prøver nok igen i dag men i går var det en total fiasko med en server der nær gik helt død.alexujm wrote:julemand101 wrote:Hm tror ikke jeg kan nå det til onsdagen men jeg er faktisk frisk på at vi prøver at gøre det. Vil se hvad jeg kan nå for det er helt sikkert en fed ide (hvis vi kan finde et sted at stå hvor vi ikke bliver mast ihjel af blokke).alexujm wrote:Men hvad bliver der så af den der logback af server på 5 årsdagen?
Jeg har sådan glædet mig til den.
Fedt Julle
Håber det bliver til nået. Hvis det bliver til noget, kan vi så ikke gøre det om aftenen?
Hilsen Alexujm
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
- doctorious
Jeg læser og forstår hvad du skriver Julle, har fuld forståelse for måden du vælger at handle på. I min verden er jeg dog vokset op med, at det er okay at spørger om hjælp, det er okay at sige, nu kan det altså være nok, jeg kan ikke sidde med alt det her alene. Jeg husker da crafters.dk skulle overgå til en ny server, der spurgte jeg om de manglede en hjælpende hånd enten økonomisk eller med noget af det tekniske. "Vi er nok lige nu, ellers tak.". spurgte igen lidt senere og samme svar faldt. Jeg fik følelsen af holdet bag ikke var meget for forandringer eller der trådte nye til. Jeg kan snildt tage fejl, men det var mit umiddelbare indtryk.julemand101 wrote:Mange tak for de rosende ord. Jeg har fået meget ros gennem tiden som administrator på serveren og jeg har aldrig været i tvivl om at det arbejde jeg har lagt i projektet har skabt glæde og grobund for det fællesskab der er her i dag. Det er heller ikke sådan at jeg er i tvivl om at hvis jeg fortsatte som administrator så ville mit arbejde også i morgen blive accepteret og værdsat.
- Jeg kommer på Mumble engang i aften.
- Jeg fikser nogle småting på serveren og ordner MobArena så den er klar til i morgen.
- Jeg deltager ved fødselsdagen i morgen og lov mig det bliver en fest som altid.
Jeg har ikke den vilde forstand på det nuværende OS serveren køre på, men jeg vil altid gerne lære og som mange af jer andre, har jeg et ressourcestærk netværk bag mig.
Som nævnt i en anden tråd, har jeg igennem minecraft årene stødt ind i flere af de plugins der bliver brugt herpå. Om muligt vil jeg utroligt gerne have lov at sætte mig ind dem, men intet sker fra dag til anden, er der lidt tålmodighed for jeg kan få sat mig ordentligt ind i de forskellige syntakster, så er jeg villig nok til ligge en del arbejde bag skærmen. Hvor der er en vilje, er der en vej. Lad mig det vide om jeg kan være til nogen hjælp
Sometimes you just need a little help from a friend
Endnu én gang fremragende arbejde Julle og team easy on bag skærmen
I'all prevail - | - Just one more Block
- Emiellouis
Damn, det var da noget af en bombe... Men det skulle vel ikke have været andet end forventet, altså det kæmpe arbejde du har lagt i at få serveren til at køre for os alle, tjaa, man kan vel ikke kræve at du skal.. Trist at serveren nok forsvinder, specielt Normal World, som man jo har lagt tusindvis af timer ind i over flere år, men oh well, i det mindste stopper det mens legen er god, og mens minderne stadig er lige så. Håber communitiet ''overlever'', og til dig ønsker jeg alt det bedste, for du har sørget for OS i 4 år. Damn, at se alle de ting man har bygget bare for at de nu bliver slettet, damn! Men mere end noget andet så kommer jeg sgu til at savne jer, selvom jeg ikke rigtigt kender nogen af jer, og ikke engang tog mig tid til at tage på mumble for en stund, så har det fa'me været fire gode år, hvis man altså spørger mig!
- Kachuu
y u do dis :'(
anyways, er ikke super aktivt ingame mere men er stortset altid på mumble.
Jeg takker dig jule, igennem Crafters har jeg fået en del private venner hvilket du er en stor del af.
Vi må se hvad det bliver til med Crafters som en server men hvis det går helt galt så takker jeg for tiden !
anyways, er ikke super aktivt ingame mere men er stortset altid på mumble.
Jeg takker dig jule, igennem Crafters har jeg fået en del private venner hvilket du er en stor del af.
Vi må se hvad det bliver til med Crafters som en server men hvis det går helt galt så takker jeg for tiden !
Negative abelort kachuu - ChristinaKipker.
Hvis jeg virker sur og negativ, så tænkt på det på denne måde: Jeg er sur og negativ - Så i ikke behøves at være det !
Hvis jeg virker sur og negativ, så tænkt på det på denne måde: Jeg er sur og negativ - Så i ikke behøves at være det !