Crafters.dk Her er fremtiden!

Diskussion om Minecraft og crafters.dk
klausenbusk

Re: Crafters.dk Her er fremtiden!

Post by klausenbusk »

julemand101 wrote: Undre mig også en del over at man ikke skulle være i stand til at lave små simple løsninger uden det kommer til at koste penge. Kunne det tænkes man vælger den forkerte platform (Joomla) hvis man ikke selv kan rette løsningen til?
I mit stille sind, har jeg tænkt man kunne bruge en static site generator (f.eks. Hugo) og så bare et eller andet forum.. Burde være ret simpelt..
pitti999

Post by pitti999 »

Grunden til at vi har valgt at bruge Joomla er, at MariaLL (Sighvaturs kærste) har sagt at hun gerne vil hjælpe til med hjemmesiden. Hun er uddannet multimediedesigner, og arbejder med Joomla til dagligt.
Im mr meeseeks look at me...
Ninjastick

Post by Ninjastick »

Selvom jeg ikke er helt enig i at bruge at bruge et forum der er intergreret i Joomla, så drejer det sig om at MariaLL (sighvaturs kæreste) er multimediadesigner og finder sig godt tilpas i Joomla. Så sent som i nat (23.09.14 ~01:00) forklarede jeg JacobBoTollak, at den helt store problematik omkring vores nuværende forum skyldtes det tema-hack julemand101 har lavet, og fjernes dette tema, så kører der et ganske fint phpbb forum uden dikkedarer. Ud over det er det jo ikke værre end at smide det i en /forum mappe, og så leve med at siden lavet et visuelt bump når man går på forum. JacobBoTollak lød til at være uvidende om at problemet lå der, eller "ikke var større".

Hvad angår server og trækkraft, så ved jeg at specifikationerne på serveren ligger i tråden om The Islanders forslag, og at den er hostet hos SoYouStart. Det bedste bud jeg ummidelbart har på server er denne her E3-SAT-2 server, som koster mindre end den server vi har lige nu. Jeg ser dog frem til at blive korrigeret, såfremt dette ikke passer ^^
klausenbusk wrote:Er planen at vi betaler os fra alt nu?
Jeg ved ikke om det var din egentlige intention at være flabet, men jeg synes ikke at din kommentar bidrager med noget, overhovedet. Umiddelbart er det her ikke et spørgsmål om at "betale sig fra alt", men et ønske om at alt skal være så lækkert som muligt. Når der bliver snakket om at betale sig fra noget, så kunne det meget vel være at folk var i vildrede og havde brug for et venligt råd (se julemandens post, hvor han kommer med et egentligt og brugbart forslag), istedet for en semi-spydig kommentar. Der bliver primært stillet spørgsmål og forslået løsninger her, og hvis deres løsning koster penge, så hjælp med at finde en der ikke gør.
En god ven lader dig aldrig gøre noget dumt! Alene...
BetinaLerche

Post by BetinaLerche »

pitti999 wrote:Grunden til at vi har valgt at bruge Joomla er, at MariaLL (Sighvaturs kærste) har sagt at hun gerne vil hjælpe til med hjemmesiden. Hun er uddannet multimediedesigner, og arbejder med Joomla til dagligt.
Det er også rigtigt, det havde jeg glemt :)
klausenbusk

Post by klausenbusk »

Ninjastick wrote:
klausenbusk wrote:Er planen at vi betaler os fra alt nu?
Jeg ved ikke om det var din egentlige intention at være flabet, men jeg synes ikke at din kommentar bidrager med noget, overhovedet. Umiddelbart er det her ikke et spørgsmål om at "betale sig fra alt", men et ønske om at alt skal være så lækkert som muligt. Når der bliver snakket om at betale sig fra noget, så kunne det meget vel være at folk var i vildrede og havde brug for et venligt råd (se julemandens post, hvor han kommer med et egentligt og brugbart forslag), istedet for en semi-spydig kommentar. Der bliver primært stillet spørgsmål og forslået løsninger her, og hvis deres løsning koster penge, så hjælp med at finde en der ikke gør.
Det var ikke intention. Jeg spurgte som jeg gjorde, fordi det for mig virkede som om at de havde afskrevet at gøre det selv. Man kunne sikkert godt havde spurgt på en anden måde, men nu spurgte jeg sådan.
Jeg undskylder!
Kachuu

Post by Kachuu »

Jeg syntes det her lyder som den løsning der skal til. Fuld opbakning herfra, jeg tvivler på jeg kan hjælpe med noget som helst men hvis i ved jeg kan hjælpe med noget så spørg endeligt.
Negative abelort kachuu - ChristinaKipker.

Hvis jeg virker sur og negativ, så tænkt på det på denne måde: Jeg er sur og negativ - Så i ikke behøves at være det !
JBTollak
Administrator

Post by JBTollak »

Første indlæg opdateret med ny information omkring forum:
viewtopic.php?f=10&t=6319
Ninjastick

Post by Ninjastick »

JacobBoTollak wrote:Vi er blevet klogere på dette emne, både gennem forslag fra communitiet, og gennem en intern dialog.
Derfor er det besluttet at køre det nuværende forum videre uden det så fine temahack der gør at det integrerer flot med hjemmsiden. Ingen ydeligere udgift, og vi kan beholde alt det skrevne :-)
*ninjastick synes godt om*
En god ven lader dig aldrig gøre noget dumt! Alene...
Ovesen

Post by Ovesen »

Kommer den nye normal world til at være med eller uden zombier?
Cola_00

Post by Cola_00 »

Hej Ovesen

Den nye normal world bliver ligesom den nuværende uden mobs, lige fra zombiet til creepere :D
Begge worlds vil være peacefull
Post Reply