Nye ting på crafters.dk

Diskussion om Minecraft og crafters.dk
Wufei

Re: Nye ting på crafters.dk

Post by Wufei »

Nu var det med uger taget fra xcanners forslag :P
"This is why we are here, because this little blue diamond has 1562 uses!"
E = MineCraft² | That guy with the rocks.
faxe2002

Post by faxe2002 »

Det kan godt være at det var "planen" at serveren skulle have mobs, men hvis man ser realiteterne i øjnene, så er de bygningsværker der er blevet bygget på serveren tiltænkt til en mobs fri server, frem for det modsatte.

Derfor vil jeg mener, at hvis vi skal have mobs på, så skal serveren restartes helt, således at bygninger er bygget fra start til en server med mobs, frem for en server uden. Jeg syntes selv det vil være en skam at restarte da det virkelig er smukke ting der er blevet bygget på den nuværende. Men jeg tror det vil være nødvendigt hvis vi skal tilbage til serveres oprindelige formål med mobs aktiveret.
xcanner

Post by xcanner »

faxe2002 wrote:Det kan godt være at det var "planen" at serveren skulle have mobs, men hvis man ser realiteterne i øjnene, så er de bygningsværker der er blevet bygget på serveren tiltænkt til en mobs fri server, frem for det modsatte.

Derfor vil jeg mener, at hvis vi skal have mobs på, så skal serveren restartes helt, således at bygninger er bygget fra start til en server med mobs, frem for en server uden. Jeg syntes selv det vil være en skam at restarte da det virkelig er smukke ting der er blevet bygget på den nuværende. Men jeg tror det vil være nødvendigt hvis vi skal tilbage til serveres oprindelige formål med mobs aktiveret.
Lige meget hvad vi beslutter os for, er jeg rigtig rigtig meget imod et map reset!
It's all about the community
xcanner

Post by xcanner »

Creepers som ødelægger skilte, der derefter respawner uden tekst, er en "klient fejl", teksten er tilbage efter et reconnect.

Og det skal lige siges at med et sæt diamant armor, er man meget tæt på at være udødelig :D
It's all about the community
kaffeluskeren

Post by kaffeluskeren »

Har selv haft et diamant-sæt liggende så jeg var forberedt når der kom mobs på, og som xcanner siger så er man så godt som udødelig med sådan et.. Det handler vel mest om at man begynder at tage nogle forholdsregler i forhold til mobs og får mere belysning på sine bygninger så mobs ikke spawner i nærheden.
/kaffe
bobiboblolo

Post by bobiboblolo »

Synes mobs skal være på f.eks mandag, onsdag og fredag men kun skulle spawne over blok 60 så man ikke møder dem i caves det hader jeg, men med undtagelse af mobspawners som stadig skulle kunne spawne dem under blok 60 men stadig kun mandag, onsdag og fredag. Det er sikkert alt for indviklet men vis det kan lade sig gøre så ville det være fedt.
Image
bobiboblolo

Post by bobiboblolo »

synes også at map reset ville være meget dumt, for det er en af de ting der gør denne server så fed.
Image
Rekalty

Post by Rekalty »

Map reset - nej tak

Mobs - nej tak :P de er jo kun til gene, når man ser hvor meget tid folk bruger på at lave de fantastiske bygninger og konstruktioner, at skulle tilbringe halvdelen af tiden på at gemme sig i sit hus, og konstant kigge sig over skulderen når man udforsker huler, og konstakt risiko for at blive overfaldet ( selv mit oplyste sted, gik ud og blev mødt af en zombie og 2 creepers...

Så jeg ville virkeligt foretrække at Mobs ikke var på, eller at der blev lavet "Mob-Weekends" eller ligende, hvor der af og til ville kunne komme mobs, men ikke konstant. Havde tænkt mig at bygge en større by under vandet, men det er på standby, da jeg ikke har lyst til at mine ned i en hule og blive tæsket, skudt og sprængt i stykker, og miste alt på mig, da den nye placering ligger et pænt stykke fra mit nuværende hjem.

Dette skulle være en kreativ server, med mulighed for at skabe alt ens fantasi rummer, hvis man behøver String og andet, burde vi få lagt SimpleShop ind, en Bukkit Plugin, der laver en "shop" man kan købe items fra, for de Bobs vi har via Iconomy.
iHint

Post by iHint »

Personligt synes jeg ikke det gør noget der er mobs. Det gør ikke noget man kan mærke forskel på dag og nat.
Jeg er her også for at være kreativ men ville synes det var synd hvis det kun var bygge, bygge, bygge. Det gør ikke noget man render på et skelet eller to i ny og næ. Personligt har jeg ikke travlt med at få bygget noget i en fart, og nyder spillet også med mobs.
Pars

Post by Pars »

Jeg er tilhænger af mobs, men klart at det giver nogle udfordringer! Det kan evt. betyde byggere skal have vagtværn og lignende ;)

Map reset NEJ tak, der er lagt så ufattlig mange timer på det nuværende map. Og mange af mobproblemerne kan fikses med placering af flere fakler.
Post Reply