- mobs er på, creepers kan skade spillere, men ikke blocks (værdien af diamanter og mad er lige steget en hel del)
- auction fjernet, men man kan stadigvæk handle brug /money pay playername amount for at overføre bobs mellem spillere
- find (kan få dit compass til at pege mod en anden spiller)
- mail send mails til andre spillere
- lwc (ikke nyt, men nu kan man låse, chests, dispensers, furnaces and doors)
Nye ting på crafters.dk
- xcanner
Nye ting på crafters.dk
It's all about the community
- mgenie
Re: Nye ting på crafters.dk
Jeg er personligt rigtig begejret for at mobs er aktiveret. Dispensers, here I come!
- julemand101
Fint nok hvis mobs er online men jeg ser helst at vi har det på nogle faste dage om ugen således os (fx mig selv) der ikke kan lide mobs også har mulighed for at nyde serveren. Det er faktisk temmelig besværligt at bygge større konstruktioner når du konstant bliver afbrudt ef et skelet der vælter dig ned.
Derudover så døjer jeg med et underligt lag der gør at en zombie åbenbart kan slå på mig selvom han står langt fra mig. Derimod kan jeg ikke selv slå zombien før han står lige i ansigtet på mig.
Hvis vi skal have mobs på hele tiden så foreslår jeg map reset i samme omgang (eller i det mindste nyt spawn). Byen er overhovedet ikke bygget til at der går mobs rundt over det hele og det kunne være rart med et helt nyt map hvor der er tænkt over at mobs kan dukke op ved fx spawn. Fx døde jeg 3 gange ved spawn pga. en tåbelig zombie bare stod og nakkede mig når jeg kom ud derfra. Træet skygger også for solen så alle mobs forbliver under dette da de kun brænder op hvis de står i solen.
Åh så lige en bug på serveren. Hvis du dør så spawner du i toppen af træet og ikke i spawn området.
Derudover så døjer jeg med et underligt lag der gør at en zombie åbenbart kan slå på mig selvom han står langt fra mig. Derimod kan jeg ikke selv slå zombien før han står lige i ansigtet på mig.
Hvis vi skal have mobs på hele tiden så foreslår jeg map reset i samme omgang (eller i det mindste nyt spawn). Byen er overhovedet ikke bygget til at der går mobs rundt over det hele og det kunne være rart med et helt nyt map hvor der er tænkt over at mobs kan dukke op ved fx spawn. Fx døde jeg 3 gange ved spawn pga. en tåbelig zombie bare stod og nakkede mig når jeg kom ud derfra. Træet skygger også for solen så alle mobs forbliver under dette da de kun brænder op hvis de står i solen.
Åh så lige en bug på serveren. Hvis du dør så spawner du i toppen af træet og ikke i spawn området.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
- faxe2002
Fra dags dato, stopper jeg nu med at være på denne server, det har været hyggeligt, men kan simpelthen ikke se mig bygge i en bane hvor man hvert sekund bliver slået ihjel af mobs.
En skam at katedralen aldrig blev færdig...
Og den metro jeg har lavet med red stone fakkel effekter vil nu bliver ubrolig
Jeg kommer igen, når, eller hvis, mobs bliver fjernet igen, kan simpelthen ikke se hvilken fordel det er at have dem på denne server hvor bygningerne primært er lavet som kunstværker frem for borge mod mobs.
Tak for denne gang, håber vi ses igen....
En skam at katedralen aldrig blev færdig...
Og den metro jeg har lavet med red stone fakkel effekter vil nu bliver ubrolig
Jeg kommer igen, når, eller hvis, mobs bliver fjernet igen, kan simpelthen ikke se hvilken fordel det er at have dem på denne server hvor bygningerne primært er lavet som kunstværker frem for borge mod mobs.
Tak for denne gang, håber vi ses igen....
- xcanner
Lad os nu se, hvor ledes det kommer til at fungere. Der er flere mulighed:
- Lige uger mobs, ulige uger mobs fri
- Måske mulighed for den enkelte at toggle mob damage on/off
- Måske skal vi slet ikke have mobs
- Gøre dag længere
- Oprette en ny server med mobs (og holde den gamle mob fri)
Der er fordele og ulemper ved alt...
- Gøre dag længere
It's all about the community
- kaffeluskeren
Personligt er jeg ret glad for mobs, men hvis de viser sig at være et kæmpe problem for flere af medlemmerne er det måske en god idé med en separat 'mob server'.xcanner wrote:Lad os nu se, hvor ledes det kommer til at fungere. Der er flere mulighed:
- Gøre dag længere
/kaffe
- faxe2002
Nu er ideen med mobs nok at høste de resurser som de går og bære rundt på. Kunne man ikke tænke sig at man i butikken blot kunne købe de ting, derved vil:
-butikken have et større formål
-serveren være mobs fri. Til gavn for de kreative sjæle
-penge vil have en værdi
-knogler, krudt og andet godt vil være tilgængelig på serveren.
Bare en tanke
-butikken have et større formål
-serveren være mobs fri. Til gavn for de kreative sjæle
-penge vil have en værdi
-knogler, krudt og andet godt vil være tilgængelig på serveren.
Bare en tanke
- Cyndrom
Er selv ret begejstret for der er kommet mobs på serveren, synes det giver lidt mere formål med at spille. Men kan også godt se at det må være til stor gene for folk som kun er der for at bygge kunstværker m.m.
Selve ideen med at have dage/uger hvor der er mobs tror jeg dog ikke vil være nogen god ide. For de folk som ikke gider mobs betyder det jo at de har "off-perioder" hvor de ikke spiller, og så er jeg bange for at de mister interessen for at spille på serveren pænt hurtigt. Synes bedste løsning ville være at have serveren kørende som den altid har gjort, men så have en ekstra server hvor det er en fresh start, med mobs aktive. Men det jo nok desværre ikke helt nemt, og kræver sikkert en del vedligeholdelse at have to servere kørende samtidig.
Just my thoughts
Selve ideen med at have dage/uger hvor der er mobs tror jeg dog ikke vil være nogen god ide. For de folk som ikke gider mobs betyder det jo at de har "off-perioder" hvor de ikke spiller, og så er jeg bange for at de mister interessen for at spille på serveren pænt hurtigt. Synes bedste løsning ville være at have serveren kørende som den altid har gjort, men så have en ekstra server hvor det er en fresh start, med mobs aktive. Men det jo nok desværre ikke helt nemt, og kræver sikkert en del vedligeholdelse at have to servere kørende samtidig.
Just my thoughts
- Wufei
Der skal selvfølgelig være plads til alle, og serveren er ikke designet fra starten af til at have mobs på men, lad os nu lige få lov til at teste tingene igennem først, før man kommer med så drastiske udmeldninger!faxe2002 wrote:Fra dags dato, stopper jeg nu med at være på denne server, det har været hyggeligt, men kan simpelthen ikke se mig bygge i en bane hvor man hvert sekund bliver slået ihjel af mobs
Jeg er især stor tilhænger af at der er kommet mobs på. Det giver mere rollespil og udfordring. Selv er jeg tilhænger af en ny verden med mobs. Så vil folk have en bedre mulighed for at tilpasse verden og bygninger til netop det formål. Det med skiftende uger (evt. dage) giver bare ballade, især når vi kommer til ferieperioder hvor nogen har fri, men kan ikke spille fordi de ikke foretrækker mobs.
Jeg kan dog ikke se ideen i at man skal kunne købe de ting som mobs dropper? Gunpowder har ingen værdi overhovedet, da TNT ikke er gældende på serveren. Strings er til buer, som er til at forsvare sig med eller til dispencers, som nok er det eneste jeg kan komme i tanke om. Ellers er resten noget man kan fremskaffe i forvejen.
"This is why we are here, because this little blue diamond has 1562 uses!"
E = MineCraft² | That guy with the rocks.
E = MineCraft² | That guy with the rocks.
- julemand101
Nu tror jeg ikke det er vedligeholdelsen der er besværlig hvis der skulle køre 2 servere men derimod at vi får et splittet community. I stedet for 2 serveren vil det være bedre at sige til den ene gruppe af folk at de kan gå over på en anden server der har den feature de efterspørger. Eftersom det altid har været planen at der skulle være mobs på serveren vil det nok være det bedste at have mobs aktiveret og bede dem der ikke kan lide dem om at forlade servere og finde en anden server. (det er bare min mening)
Wufei:
Jeg tænkte nu slet ikke på at det skulle være uger men mere at man skiftede hver dag. Men tja det var bare et forslag.
Wufei:
Jeg tænkte nu slet ikke på at det skulle være uger men mere at man skiftede hver dag. Men tja det var bare et forslag.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.