er dette okay at lave?

Diskussion om Minecraft og crafters.dk
CptTomatoKing

Re: er dette okay at lave?

Post by CptTomatoKing »

julemand101 wrote:Hehe nej jeg tror også lidt mit bud bare er et forsøg på at skabe et hul i reglerne. :lol:

Hold jer fra det her projekt og vi undgå en masse problemer alle sammen. ;)
Hvad mener du det er da et godt projekt! Hvis man bruger dit forslag tror jeg ikke at der er nogen der kan sige noget mod det da man kan se hvorfor den flyver...
Tænk en ø med luftballonger som flyver... Det gør vel ikke noget at bruge sin fantasi :D
Do not make floating buildings unless the object in ‘reality’ is supposed to be floating, like an airplane or a zeppelin.
Som regelen siger hvis det i virkeligheden er meningen at den skal kunne flyve så må man gerne bygge den og det er vel meningen at en flyvende ø (med ballonger) skal kunne flyve ikke? I teorien ka det lade sig gøre og der er ingen der har modbevist det i praksis :D
Det er jo et ikke realistisk spil så hvorfor prøve at gøre det mere realistisk? Se min undervand by fx. den virker ikke realistisk men der er ingen der klager over det 8-)

ps det kunne være sjovt at lave huset et flyvende hus med ballonger ligesom i filmen "UP" men det er hvis lige over den fine linje mellem fantasi og realistiske ting.
To mine, or not to mine...
Lynge

Post by Lynge »

Ville også sige at ideen er en slags "rule bending"... kunne man derimod lave noget som f.eks. et kæmpe fly/fugl el.lign som byen var placeret ovenpå, så burde det vel være i orden med reglerne? :)
(men ja, bliver svært at komme til/fra stedet :O)
Casper98dk

Post by Casper98dk »

julemand101 wrote:Som atlem er inde på har vi faktisk en meget specifik regel omkring dette:
"Do not make floating buildings unless the object in ‘reality’ is supposed to be floating, like an airplane or a zeppelin."

Så det bliver et nej fra mig. Du KAN forsøge at lave nogle store propeller på øen så det virker som om det er dem der holder øen oppe eller lave nogle store luftballoner der holder øen oppe. Bare som inspiration hvis vi skal holde os til reglerne. (husk dog at luftkonstruktioner ikke må skygge for andres byggeprojekter)

Casper98dk: Angående den hjemmeside så var serveren oprindeligt en dailyrush.dk Minecraft server. Det endte dog med at vi måtte køre det som et projekt for sig og det blev så til crafters.dk. Skiltet er der kun af ren nostalgi og blev altså lavet FØR reglen. ;)
okay. jeg er har det også fint med reglen. jeg lavede en ø på pæle :D
jeg tænkte bare at det kunne være da at man ser det i film ogsådan. så kunne det være at det kunne være okay :) men det virker fint når det på træ ben. Grunden til dette var at den by jeg er i ligger i en lille dal hvor der ikke er meget mere plads. men der va masser af tom luft som der burde bygges i :D
Image
Tidligere Avis redaktør. Nu ham der brokker sig. Og ser jer bygge.

-Casper
CptTomatoKing

Post by CptTomatoKing »

Du kan da lave luftskibe over din by
Ellers ka du jo begynde at udvide ned af
Bare nogle andre løsninger ;)
Casper98dk

Post by Casper98dk »

julemand101 wrote:Hehe nej jeg tror også lidt mit bud bare er et forsøg på at skabe et hul i reglerne. :lol:

Hold jer fra det her projekt og vi undgå en masse problemer alle sammen. ;)
jeg lavede det men med hegn som ben.... så der er 4 ben til vær hus
Image
Tidligere Avis redaktør. Nu ham der brokker sig. Og ser jer bygge.

-Casper
atlem

Post by atlem »

Casper98dk wrote:
atlem wrote:another rule bending discustion, lols ,
i say no
Jeg har det fint med reglen.. undskyld det var ikke sådan ment. ALT hvad der kommer ud af min mund fra nu er er simpelhen afvist. Og i gider ingen gang at lytte til det! prøv at fat din egen gud! Næstekærlighed!
okay. jeg ville bare vide...

du bliver lidt for let sur syntes jeg!
Håber vi kan ligge det med religionsfriheden bag os.
nei casper avist blir det ikkje , eg har postet en post på det i admin post så vi kan diskurere saker rundt dette,
så tak for ditt innspill,
ps eg liker godt øyer fra fantasy world ex fra avatar eller final fantasy,
liker tanken rundt fantasy, og har sett mange kule svevend øyer, men også mange dårlige crapy øyer,
som denne regelen er her for og forhindre
og eg er heller ikkje sur cas, og dette med religionsfriheden var en diskusjon som måtte komme før eller senere og den er borte fra min hukommelse nå :)

l8ter slipknot :)

/atlem
macnetic

Post by macnetic »

007mads1 wrote:Du kan da lave luftskibe over din by
Ja eller bygge ind i bjergene :)
...
CptTomatoKing

Post by CptTomatoKing »

macnetic wrote:
007mads1 wrote:Du kan da lave luftskibe over din by
Ja eller bygge ind i bjergene :)
Ja mulighederne er mange :D Kun fantasien (og reglerne) setter grænser
fatKaizer

Post by fatKaizer »

Altså en svævende by er vel svævende.. Uanset om den findes i virkeligheden eller ej, så vil jeg bestemt mene at det er en ting, der hører naturligt til i luften. Derfor mener jeg bestemt ikke det bøjer reglerne på nogen måde.

http://photoshopcontest.com/images/full ... 292928.jpg
http://mmimageslarge.moviemail-online.c ... le-sky.jpg

Så længe det ikke bare ligner et almindeligt hus, der burde have stået på jorden, mener jeg absolut ikke at det kommer i konflikt med reglerne.
CptTomatoKing

Post by CptTomatoKing »

Lav ikke flydende bygninger, medmindre objektet i 'virkeligheden' kan flyve, som en flyvemaskine eller en zeppeliner
Den er rimelig præcis den regel
for byer eller øer kan ikke flyve :(
Post Reply