Discord eller mumble?

Nyheder fra holdet bag crafters.dk samt events.

Hvad vil du helst bruge?

Poll ended at 04 Dec 2016, 20:33

Mumble
22
54%
Discord
19
46%

Total votes: 41

pitti999

Re: Discord eller mumble?

Post by pitti999 »

FedeAnderzen wrote: Ikke forny mig ? Jeg installerer altid nyeste version af Mumble.
Problemet er mere det, at jeg kun skal bruge Mumble til at tale med andre igennem, ikke stalke, sende emojis, følge med i hvad andre spiller og alt muligt andet gejl, det er jo det rene bloatware du anbefaler.
Det er jo friviligt om man vil man vil bruge de ekstra features som Discord har. Jeg gør meget brug af de forskellige features som der, og jeg er sikker på jeg ikke er den eneste.

I dit tilfælde hvor du bare gerne vil snakke, er det jo heldigt at man også kan det på Discord.

Derfor kan jeg ikke se nogen grund til hvorfor man ikke skal skifte til Discord.
Im mr meeseeks look at me...
MightyPete

Post by MightyPete »

Hvad skal vi bruge en "udstyrsspækket" chat til?
Jeg kan simpelthen ikke se hvor Mumble fejler. Vi har kørt med Mumble næsten hele crafters.dk's levetid, og jeg har endnu ikke oplevet et eneste problem, eller følt der manglede noget. Tværtimod, programmet gør hvad det skal - jeg åbner programmet, klikker opret forbindelse, vælger et rum, snakker med dem jeg har lyst til at snakke med, slut.
Så kan man diskutere om hvor vidt man synes emojis er fede eller overflødige på et voicechat program.
Men når alt kommer til alt, kan jeg ikke forstå hvorfor vi skulle skifte Mumble ud, når det er hvad serveren er "født" med, hvad folk er vant til, og fejler absolut ingenting. :?:
Gode vibes
CasperSK

Post by CasperSK »

Det eneste jeg ser er muligheden for at spamme andre med emojis og vis man har købt en Ron Zacappa 23 års, hvilket virker fjollet. Når nu det forholder sig sådan at Label Negro er meget bedre og at 23års zacappaen er en udvandet gang skod der får boostet salget pga den har vundet "verdens bedste rom". Personligt er jeg faktisk meget mere til en god Diplomatico, den ligger lidt billigere end Zacappaen (når zacappa ikke er på tilbud, men det er den jo hele tiden).

Image
we've tried nothing and we're all out of ideas.
pitti999

Post by pitti999 »

MightyPete wrote:Hvad skal vi bruge en "udstyrsspækket" chat til?
Jeg kan simpelthen ikke se hvor Mumble fejler. Vi har kørt med Mumble næsten hele crafters.dk's levetid, og jeg har endnu ikke oplevet et eneste problem, eller følt der manglede noget. Tværtimod, programmet gør hvad det skal - jeg åbner programmet, klikker opret forbindelse, vælger et rum, snakker med dem jeg har lyst til at snakke med, slut.
Så kan man diskutere om hvor vidt man synes emojis er fede eller overflødige på et voicechat program.
Men når alt kommer til alt, kan jeg ikke forstå hvorfor vi skulle skifte Mumble ud, når det er hvad serveren er "født" med, hvad folk er vant til, og fejler absolut ingenting. :?:
Discord er ikke blot en "udstyrsspækket" chat. Man kan skrive med hinanden når man vil på alle tider af døgnet, og altid have chancen for at følge med i en samtale. Man kan add hinanden som venner (dog ikke en funktion jeg bruger så meget)...

For min synsvinkel kan Discord være med til at styrke vores community, meget bedre end Mumble kan.

I for jeres voicechat og radio, og jeg for alt det andet som jeg gerne ville have som Discord kan tilbyde. I mine øjne er det en win win for os alle sammen.

"It's all about the community" right? or maybe not?

Caspersk... Ja, det er sikkert fint nok, men jeg forstod ikke en hat af det der. :)
CasperSK

Post by CasperSK »

pitti999 wrote:Discord er ikke blot en "udstyrsspækket" chat. Man kan skrive med hinanden når man vil på alle tider af døgnet, og altid have chancen for at følge med i en samtale. Man kan add hinanden som venner (dog ikke en funktion jeg bruger så meget)...

For min synsvinkel kan Discord være med til at styrke vores community, meget bedre end Mumble kan.

I for jeres voicechat og radio, og jeg for alt det andet som jeg gerne ville have som Discord kan tilbyde. I mine øjne er det en win win for os alle sammen.

Caspersk... Ja, det er sikkert fint nok, men jeg forstod ikke en hat af det der. :)

Der kan vi mødes og blive enige om vi forstår hat af hvad hinanden mener.
Jeg kan kun bakke op om hvad Mightypete siger, det er et program der gør hvad der står på dåsen, log på og snak. Der er en glimrende facebookgruppe for crafters, derinde kan man blive venner lige så tosset man vil på kryds og tværs af det hele.
At vi kan sende en smiley eller se en video i et program der har en loading screen er lige meget. Og hele chat argumentet er sgu en dårligt argument, hvem logger på mumble for at chatte og ikke snakke?
For mig ligner det bare en poleret lort, jaja det ser da fint ud, men det er stadig en lort.
astro379

Post by astro379 »

CasperSK wrote:
pitti999 wrote:Discord er ikke blot en "udstyrsspækket" chat. Man kan skrive med hinanden når man vil på alle tider af døgnet, og altid have chancen for at følge med i en samtale. Man kan add hinanden som venner (dog ikke en funktion jeg bruger så meget)...

Jeg kan kun bakke op om hvad Mightypete siger, det er et program der gør hvad der står på dåsen, log på og snak. Der er en glimrende facebookgruppe for crafters, derinde kan man blive venner lige så tosset man vil på kryds og tværs af det hele.
At vi kan sende en smiley eller se en video i et program der har en loading screen er lige meget. Og hele chat argumentet er sgu en dårligt argument, hvem logger på mumble for at chatte og ikke snakke?
For mig ligner det bare en poleret lort, jaja det ser da fint ud, men det er stadig en lort.

har du/i prøvet det ??

Vote Trump
Attachments
Tramo.png
Tramo.png (39.7 KiB) Viewed 3664 times
Me love Battlefield Intel® Core i7-6700K 4.4Ghz, MAXIMUS VIII RANGER, Nvidia GeForce GTX 1080 8 GB, 32 GB Kingston DDR4 -2132, SAmsung SSD 750 EVO 250 GB, Jeg forbeholder mig retten til at offentliggøre alle private beskeder jeg modtager.
CasperSK

Post by CasperSK »

astro379 wrote:
CasperSK wrote:

har du/i prøvet det ??

Vote Trump
Ja
astro379

Post by astro379 »

Fandt du det slet ikke lækkert at Gif's kunne afspilles inde i chatten ? og link/chat blev gemt?

Vote Trump
Attachments
Tramo.png
Tramo.png (39.7 KiB) Viewed 3661 times
Me love Battlefield Intel® Core i7-6700K 4.4Ghz, MAXIMUS VIII RANGER, Nvidia GeForce GTX 1080 8 GB, 32 GB Kingston DDR4 -2132, SAmsung SSD 750 EVO 250 GB, Jeg forbeholder mig retten til at offentliggøre alle private beskeder jeg modtager.
CasperSK

Post by CasperSK »

astro379 wrote:Fandt du det slet ikke lækkert at Gif's kunne afspilles inde i chatten ? og link/chat blev gemt?

Vote Trump
Det troede jeg ellers jeg havde gjort ret tydeligt klart. Men prøver lige på en anden måde.
Nej det er så afgjort ikke noget jeg synes er lækkert. nærmere irriterende. skal jeg gemme et link så har jeg fortrukne på min browser, det virker ret godt. Synes du ikke?
At se gifs i chatten, nej tak. igen klarer min browser det for mig, så kan jeg også slippe for at se den når jeg er træt af den, det er så nemt bare at lukke browseren ned igen. Det synes jeg er lækkert, gør du ikke?
pitti999

Post by pitti999 »

Caspersk - Så husk hvad du siger til næste gang du skal købe en bil, for så regner jeg med du køber en gammel spand. For hvad skal man med klimaanlæg, esp og hvad der ellers er af nye features... Bilen har jo 4 hjul, og kan køre...
Locked