Discord eller mumble?

Nyheder fra holdet bag crafters.dk samt events.

Hvad vil du helst bruge?

Poll ended at 04 Dec 2016, 20:33

Mumble
22
54%
Discord
19
46%

Total votes: 41

BetinaLerche

Discord eller mumble?

Post by BetinaLerche »

Der har været ønske om at vi rykker over til Discord, da der er flere herindefra der bruger det i ikke-crafters regi.
Derfor sætter vi nu en afstemning op omkring hvad I synes at vi skal bruge.
Husk kun at stemme hvis det har relevans for dig, og at du i forvejen bruger mumble, eller har tænkt dig at bruge discord.
Afstemningen slutter om 3 uger fra idag.
astro379

Re: Discord eller mumble?

Post by astro379 »

Vote Trump
Attachments
Tramo.png
Tramo.png (39.7 KiB) Viewed 4479 times
Me love Battlefield Intel® Core i7-6700K 4.4Ghz, MAXIMUS VIII RANGER, Nvidia GeForce GTX 1080 8 GB, 32 GB Kingston DDR4 -2132, SAmsung SSD 750 EVO 250 GB, Jeg forbeholder mig retten til at offentliggøre alle private beskeder jeg modtager.
pitti999

Post by pitti999 »

Nu er der flere der har spurgt mig om, hvorfor det er jeg så gerne vil skifte fra Mumble til Discord. I dette indlæg sætter jeg Mumble og Discord op imod hinanden, og prøver at forklare hvorfor det er jeg synes Mumble er yt, mens Discord er nyt!

Lad os kigge på Mumble, hvor man skal vælge servere. Dette fungere i et seperat vindue, og jeg synes det er meget bøvlet i forhold til Discords metode, som kan ses på billede nr 2
1
1
Her på billede nr 2, kan man tilføje og fjerne servere, og du skifter servere, blot ved at trykke på ikonet/billedet, og derefter det rum du gerne vil joine på den på gældene server.
2
2
Lad os kigge på chatten i Mumble... Hvad er der at sige? Det er oldschool kedelig chat, med en dame der sidder og læser op, hvis ikke man har fået slået tekst til tale fra. Ud over det så er der vidst noget bøvl med links, hvor man ikke kan trykke direkte på det andre sender, men man skal copy paste det ind i sin browser.
3
3
Hvis vi ser på Discord chatten, så har man en chat historik, hvor man kan scrolle op og ned, man kan have flere forskellige chat rum alt efter emne, og man kan deltage i en chat på en server, mens man snakker på en anden. Ligeledes er der private chat, hvor man kan skrive med sine venner fra nær og fjern. (Billede 5), Og man for en fin notifikation hvis man for en ny besked man ikke har læst (Billede 6)

Chatten har ligeledes også video funktion, så man kan se eks. youtube videoer direkte i chatten. (Det er dog kun en selv der kan se det videoen. Det vil sige at når du tænder for den, tænder den ikke for de andre, der deltager i chatten.)
4
4
5
5
6
6
Discord private1.png (4.73 KiB) Viewed 4344 times
yt.png
Så har vi voice channels. Her er der dog ikke så meget at sige, da de ligner hinanden, og fungere på samme måde.
7
7
Mumble rum.png (60.08 KiB) Viewed 4344 times
8
8
Rank system... Hvor er den på mumble? Discord derimod (billede 10) har en awesome og nem struktureret rank system. Man bestemmer selv om den skal være synlig, eller ej. Selvom den ikke er så vigtig at se, så synes jeg nu personlig den er ret så sjov. Så hærsker der heller ingen tvivl om hvem der er den ægte champ!
9
9
10
10
Og ikke nok med det, så kan man også tilføje 50 costum emojis på Discord, som man kan bruge i chatten.
11
11
Mangler man nogen at spille med, så har Discord også stalker mode, hvor man kan se hvad andre spiller. Så kan man altid poke dem, og høre om de skulle have lyst til at spille med en selv.
12
12
Discord er dog ikke helt fejl frit. Discord har dog lidt svært ved PTT i nogle spil. Det kan dog nemt fixes, blot ved at starte det op som administrator. Man kan ligeledes sætte den til at starte op automatisk som administrator, ved at gøre følgende.

Højreklikke på Discord.exe -> Vælg egenskaber -> Kompatibilitet -> Sæt flugevinge i "Kør dette program som administrator"
13
13
Hvordan joiner man Discord? Alle kan som udgangspunkt sende en anden person en instant invite. Dette gøres ved at trykke på det lille ikone, markeret med en rød cirkel. Her efter kommer der et link som gælder i 24 timer, som man blåt skal sende til modtageren.
14
14
ikon.png (6.52 KiB) Viewed 4339 times
Nogen af jer er meget afhængig af SCRadio, og har spurgt mig om man kan lave en radio på Discord. Til det kan jeg svare at det kan man!

TL;DR
Discord kan bruges til akkurat det samme som Mumble plus meget mere. Mumble er outdated, og jer der ikke synes det, burde komme ud af hulerne og se verdenen fra et andet perspektiv.!
Im mr meeseeks look at me...
Toeffe

Post by Toeffe »

Det tog give or take en halv time at sætte en radio op på en Pi xD
Nemt og du kan song request! :3
Desværre er folk splittet lige pt... Så det er bare ikke nemt xD
It Can be done, but do You have the time?
pitti999

Post by pitti999 »

toeffe wrote:Det tog give or take en halv time at sætte en radio op på en Pi xD
Nemt og du kan song request! :3
Desværre er folk splittet lige pt... Så det er bare ikke nemt xD
Min teori er at folk har brugt Mumble i like altid. Og er bange for at prøve noget nyt.
pitti999

Post by pitti999 »

Og har Mumble en loading screen med LEEEEEEROY JENKINS!!?

Nej det tror jeg ikke lige den har!
Attachments
loading.PNG
loading.PNG (16.99 KiB) Viewed 4330 times
FedeAnderzen

Post by FedeAnderzen »

pitti skrev:
bla bla bla
Discord er for nørder....
bla bla bla

Det var ca hvad jeg fik ud af det indlæg.....
Image
pitti999

Post by pitti999 »

FedeAnderzen wrote:pitti skrev:
bla bla bla
bla bla bla

Det bekræfter blot min teori om at I ikke vil forny jer :)
astro379

Post by astro379 »

bedste ved discord er at den husker chatten
så kan man se hvad folk laver mens man er væk

og det skide godt til at huske ens links ;)

Vote Trump
Attachments
Tramo.png
Tramo.png (39.7 KiB) Viewed 4319 times
Me love Battlefield Intel® Core i7-6700K 4.4Ghz, MAXIMUS VIII RANGER, Nvidia GeForce GTX 1080 8 GB, 32 GB Kingston DDR4 -2132, SAmsung SSD 750 EVO 250 GB, Jeg forbeholder mig retten til at offentliggøre alle private beskeder jeg modtager.
FedeAnderzen

Post by FedeAnderzen »

pitti999 wrote:
FedeAnderzen wrote:pitti skrev:
bla bla bla
bla bla bla

Det bekræfter blot min teori om at I ikke vil forny jer :)
Ikke forny mig ? Jeg installerer altid nyeste version af Mumble.
Problemet er mere det, at jeg kun skal bruge Mumble til at tale med andre igennem, ikke stalke, sende emojis, følge med i hvad andre spiller og alt muligt andet gejl, det er jo det rene bloatware du anbefaler.
Image
Locked