Der er stor forskel på server mods og klient mods. Uanset hvad CraftBukkit måtte gøre så er det umuligt for dem at høste adgangskoder fra folk fordi den slags information på intet tidspunkt bliver sendt med over.
Ved klient mods er det heller ikke muligt fordi adgangskoden kun bliver brugt ved minecraft.exe MEN her er der så den risiko at folk bruger obskure exe filer med keyscannere og andet skrammel og det er netop noget der er sket i virkeligheden. I mine øjne er klient mods netop også exploits og reglerne gælder for brugerne på serveren og ikke for craftbukkit. Fx må serveren jo gerne spawn blokke når den skal oprette en ny chunck samt mange plugins gør ting som kan betragtes som cheat hvis brugerne gjorde det samme.
Hvad angår mods sektionen på forummet kan jeg godt se forvirringen over at det også er tilladt at diskuttere klient mods der. Jeg er ikke manden bag dette forum men hvis vi virkelig tillader klient mods så SKAL der være en white list med direkte download til gennemtestede mods. Og her er det vigtigt at teste om mods giver en spilmæssig fordel som ikke er ønsket (macro commands er et eksempel på noget der ikke er tilladt i mine øjne men som rigtig mange bruger og som jeg mener der skal slås ned for).
Og jeg bruger selv en komplet ren Minecraft version uden problemer så det kan sagtens lade sig gøre. Desuden har jeg ikke tænkt mig at begynde på klient mods så længe Minecraft ikke officielt understøtter dette. Jeg aktiverer macro kommandoer, i et program der kører uden om Minecraft og som blot simulere tastatur input, når vi leger Arena i Sky World og bliver kun brugt til at spawn monstre fordi kommandoen er lige lang nok at skulle skrive så mange gange.
VOIP på serveren?
- julemand101
Re: VOIP på serveren?
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
- Pars
Jeg stemmer for en 'white list' af mods så vi kan få det afklaret
- julemand101
Udmærket den er jeg med på.Pars wrote:Jeg stemmer for en 'white list' af mods så vi kan få det afklaret
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
- bobiboblolo
Så synes jeg at det er lidt underligt at det er en moderator som forslår de her to mods.julemand101 wrote: men det har altid været holdningen her på Crafters.dk at der på intet tidspunkt er klient mods.
viewtopic.php?f=19&t=1446
viewtopic.php?f=19&t=163
- julemand101
Bob:
Udmærket eksempel så jeg må nok hellere rette at jeg altid selv har ment at vi ikke har klient mods. (lad os så se om du kan finde en tråd der viser jeg igen tager fejl).
Udmærket eksempel så jeg må nok hellere rette at jeg altid selv har ment at vi ikke har klient mods. (lad os så se om du kan finde en tråd der viser jeg igen tager fejl).
- bobiboblolo
julemand101 wrote:Bob:
Det kan jeg
- bobiboblolo
julemand101 wrote:Bob:
viewtopic.php?f=19&t=1698
- julemand101
Du har ikke andet at lave vel?bobiboblolo wrote:julemand101 wrote:Bob:
viewtopic.php?f=19&t=1698
Her vil jeg så mene der er en forskel. Manden spørger pænt om et enkelt mod der skal bruges i kort tid. Her svare jeg så at det er i orden hvis det kan gøres på en måde således det ikke påvirker de andre i spillet. Da vi snakker om meget kort tids brug så finder jeg det i orden. Alternativet ville så have været at vi skulle nægte ham det eller at jeg eller xcanner skulle til at klippe i serverfilerne for at få de data ud.
Man kunne selvfølgelig have været hård og sige nej men da manden nu selv havde fundet en temmelig enkel løsning så valgte jeg at sige god for den.
Men hvis det betragtes som en stor fejltagelse skal jeg gerne tage kritikken til mig.
- bobiboblolo
Nej har vist lidt for meget fritid, og syntes det er et meget fint mod, så fint at jeg selv brugte det på et tidspunkt.julemand101 wrote:
Du har ikke andet at lave vel?