Ok der er to typer der ikke har noget bump, de sorte og de røde. Der er to lyde når man skriver på et tastatur. Bumpet og når man rammer bunden af tastaturet. Eftersom du har et sort tastatur så er det altså bunden af tastaturet du rammer hele tiden hvilket larmer en del. For at undgå dette er der to måder:
1. Du bliver bedre til at skrive således du ikke rammer bunden når du skriver men derimod kun trykker hver tast ca. halvt ned. Dette kan jeg ikke selv men vil tro det er nemmere at lære på et med bump og så blå switches. Det er nok ikke ret nemt med de sorte hvor man ingen følelse har om man har trykket på tasterne.
2. Køb o-rings der er små gummiringe du kan sættes under hver tast. Dette forhindre at tastaturet larmer når du rammer bunden. Der findes flere forskellige typer og her kan man købe tre forskellige:
http://www.wasdkeyboards.com/index.php/ ... eners.html
På samme link er der desuden en video der sammenligner hvor meget de enkelte tastaturtyper larmer med og uden o-rings. Jeg har selv bestilt 40A-L udgaven der skulle være meget tynde da jeg bare vil have det til at larme lidt mindre og samtidig undgå at tastaturet føles markant anderledes (det burde ikke være mærkbart). Hvis du vælger de lidt tykkere så findes der to udgaver hvoraf den ene er hård og anden blød. Forskellen er hvor meget larm de kan fjerne men også hvordan tasten føles når du rammer bunden. Nogen bryder sig ikke om at når de rammer bunden så føles det som en svamp

Jeg har ikke fået mine o-rings endnu men kan godt lige skrive når jeg engang har fået dem monteret (skønt at skulle tage 105 taster af, sætte en meget lille gummiring på hver tast og så monteret 105 taster. Ser jeg frem til...