Byen: Nej Tak. Vi vil beholde Normal Map.

Diskussion om Minecraft og crafters.dk
julemand101

Re: Byen: Nej Tak. Vi vil beholde Normal Map.

Post by julemand101 »

Spookybear wrote:Hvad med at udvide kortet? Så bibeholdes det gamle map, og der kommer nye områder.
Gør der nemlig ikke. Vores kort er meget gammelt og Mojang lavede for noget tid siden sådan at helt gamle maps ikke vil få de seneste features. Jeg ved ikke om dette er lavet om igen men jeg har ikke hørt det skulle være tilfældet.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
Torqia

Post by Torqia »

Spookybear wrote:Hvad med at udvide kortet? Så bibeholdes det gamle map, og der kommer nye områder.
Det er lidt teknisk men det kan så vidt jeg ved ikke lade sig gøre.. Noget med at kortet er genereret med en gammel kode osv.

Desværre.
Nemo saltat sobrius
Ninjastick

Post by Ninjastick »

JacobBoTollak wrote:Jeg bliver egentligt lidt træt af det hele, når denne tråd har givet anledning til at alle antager at Normal world skulle slettes/resettes. Det har jeg udemærket været klar over aldrig har været tilfældet.
Nu er du også så "heldig" at være lidt med over det hele, og man kan være heldig at blive beriget med information hvis man er det rigtige sted på det rigtige tidspunkt ;)
JacobBoTollak wrote:Når nu det var så uheldigt at informationerne slap ud fra Jeres møder, så har det bare skabt så meget utryghed og uvished at det har skadet serveren. Det er rigtigt ærgeligt synes jeg.
Informationen er ikke, som sådan, sluppet ud. Der har, som sagt, været snak om et nyt map før, og denne gang prøvede vi at stikke fingeren i jorden for at høre hvordan folk ville have det med det. Da der var nogen der gav positive udmeldinger omkring det, valgte vi at tage det op på admin/mod forum. De ting der skulle være sluppet ud er planer og idéer om hvorvidt det skulle udføres, hvis og såfremt det skulle ske. Absolut intet fast, overhovedet, men jeg forstår at det giver anledning til tvivl hvis det får lov til at "gære". Det er også derfor jeg siger at vi nok skal prøve at blive lidt hurtigere til at komme med informationer, selvom det er småt med dem.
JacobBoTollak wrote: - At fremhæve at Crafters.dk ER det nuværende map, og ikke et nyt. Jeg mener det modstrider hele opbygningen af Crafters universet at skubbe det map der har holdt serveren kørende i 3½ år i baggrunden.
Her skrives der om at skubbe mappet "skubbes i baggrunden", altså intet om at slette det. Det primære problem i denne tråd er, at folk, som jeg ser det, hopper med på nej-vognen uden at vide hvad der foregår. JacobBoTollak har været klar over det meste af den fremsatte løsningsmodel omkring en eventuel udbytning, hvis og såfremt det skulle blive aktuelt, men der har været mange der bare har læst "nyt map" og så ikke tænkt videre over det.

Istedet for at skabe debat burde det, i min verden, hellere have givet anledning til spørgsmål, som første indskydelse. Efter mit første på at dæmpe gemytterne skriver Bekker00 blandt andet:
Bekker00 wrote:Det er ærgeligt, at der ikke kommer mere information om hvad der pusles med. Denne diskussion kunne være stoppet efter første indlæg, hvis den udmelding var kommet fra start af. Hele demonstrationen omkring "Nej tak" kommer nu til at virke lidt tom.

Hvis bare informationen om at,
De modeller der har været oppe og vende har ALLE bevaret det nuværende map og det har ALDRIG været planen at det skulle slettes!
var kommet tidligere, havde det helt sikkert haft en indflydelse på sagen.
Det får mig til at tænke lidt over, hvorfor folk ikke har stillet spørgsmål til situationen, ud fra JacobBoTollaks indlæg, istedet for at antage en given situation. Idéen med JacobBoTollaks indlæg er, som jeg opfatter det, en påmindelse om at det er et ømt punkt, men derudover også bare en venlig opfordring om at komme ind på serveren og bygge lidt. Han er blot en misforstået iværksætter.

Vi laver en afstemning når 1.7.x er faldet på plads på serveren, og vi regner ikke med at der går så forfærdeligt lang tid endnu. Forhåbentlig under en måned, men bemærk venligst at det er en variabel der kan ændre sig. Men så skal vi selvfølgelig nok huske at informere jer om det ;)

Hvis jeg nu siger at vi lover at komme med den bedst mulige plan, når vi kommer med noget, og at der da først skal stemmes flertalligt ja til den før der sker noget som helst, skal vi så ikke alle sammen bare være venner igen?
En god ven lader dig aldrig gøre noget dumt! Alene...
mkh1982

Post by mkh1982 »

Syntes der bliver gjort et meget stort nummer ud af lidt.

Virkligheden er vel bare at stort set alle er enig om at de vil beholde det gamle map, men også at få det nye ind.

Som jeg ser er der to modeller og admin/mod teamet har lavet det før.

1: Behold det gamle world som "main" world og lav portal til en ny verden som med Adv. world.

2: Lav et nyt map og spawn med portal til det gamle world, stadig med mulighed for at bygge.

Generalt er jeg ligeglad med hvordan de gør, så længe det gamle bliver og med mulighed for at byg der.

\\MKH1982
Image
Damale91

Post by Damale91 »

Nu fik jeg endelig taget mig sammen til at læse tråden igennem, så jeg vil da også komme med mit eget input!

Normal bliver ikke slettet eller resat, tjek!

Muligvis nyt map, men tidligst efter Bukkit 1.7.x, tjek!

Ok, eftersom jeg ikke er blandt de medlemmer med størst anciennitet, så ser jeg det som at Crafters.dk kan være ret svær at komme igang på eftersom at Normal er så tilbygget som det er. Da jeg kom til følte jeg at jeg sad i stenalderen med et vindue til år 5000, hvor alle havde fået flyvende biler. For mig at se var den sjoveste løsning at hoppe på Adventure, hvor man er lidt mere lige, da den bliver resat en gang imellem, men det gør jo bare at ældre medlemmer ikke gider spille der, for hvad er idéen i at bygge når det forsvinder?
Plus det at folk bare kunne bringe ressourcer med over fra Normal hvis de manglede noget.
På normal fandt jeg mig, efter et par timers søgen, et sted hvor jeg kunne bygge i "fred", uden udsyn til højhuse eller enorme konstruktioner, problemet var og er bare at det ligger utroligt langt væk fra alle andre aktive spillere.
Samt at alting i en normal world bare går ud på at bygge og ikke så meget andet, det bliver kedeligt i længden hvis man ikke har en lego-fetisch. :|

Hvad jeg personligt gerne vil se, er en Normal world hvor man ikke kunne bringe ressourcer til eller fra for ligesom at levellere spillet en smule, så nye spillere kan være med på næsten lige fod med gamle spillere.
Og så at man måske kunne have et formål eller en opgave at udføre, hvad enten det var PvP eller en anden form for sjov tilføjelse som ligesom kunne give lidt mere aktivt spil på serveren. Jeg ved godt vi har PvP world, men den bliver jo kun brugt til at hente ressourcer og til deciderede forudaftalte dueller og kampe.

Nyt map eller ej, jeg tror ikke på det vil ændre på noget hvis det alligevel er præcis samme spillestil som altid, der mangler et friskt pust af en art. Om det enten er regler, mods eller anden tilføjelse. Mining & building ville være fint de første par måneder, på et nyt map, men så ville vi bare være tilbage ved samme problem efter kort tid, når folk begynder at kede sig igen. Ja ok, nye biomes, materialer osv. osv., men det er jo i bund og grund det samme Minecraft som det er nu, og hvis det ikke er nok, så tvivler jeg på at et nyt Normal map vil være nok til at få folk til at vælge vores server frem for andre :?
Jeg forbeholder mig retten til at offentliggøre alle private beskeder jeg modtager.
julemand101

Post by julemand101 »

Damale91:

Udmærket hvis du synes det er trælst at starte på serveren hvor andre spillere er længere end dig. Hvordan vil et nyt map forhindre dette selv hvis ressourcer ikke kan medtages? Alle er lige indtil der kommer en ny spiller efter 1-2 dage som igen føler at han er på røven i forhold til alle andre spillere?

Er din løsning her at vi bare skal blive ved med at starte nye maps? Fordi du synes jo så også samtidig det ikke er smart at reset fx adventure fordi folk så er klar over de mister deres ting?

Årsagen til vi kan tage ressourcer med ind i normal world er faktisk mest for at give alle (også de nye) en chance samt for at kunne tilbyde de nye ressourcer der er kommet til senere og som kræver et nyt map for at blive genereret. Nu er xray mods forbudt her på serveren men jeg kan fortælle at undergrunden i spawn nærmest ikke eksisterende og det er håbløst at mine uden du støder ind i en andens mine. Bedre bliver det lidt længere væk fra spawn men du skal temmelig langt væk hvis du skal have en chance for at mine i fred.

Og dette vil ske med tiden uanset hvordan du starter dit nye map map. Vi kan lave en undergrund der er 4 gange så dyb hvilket måske vil ændre på det men du udskyder problemet. :)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
Damale91

Post by Damale91 »

julemand101 wrote:Damale91:

Udmærket hvis du synes det er trælst at starte på serveren hvor andre spillere er længere end dig. Hvordan vil et nyt map forhindre dette selv hvis ressourcer ikke kan medtages? Alle er lige indtil der kommer en ny spiller efter 1-2 dage som igen føler at han er på røven i forhold til alle andre spillere?
Det var ikke helt sådan jeg ønskede det skulle forstås, men jeg forstår at du opfattede det sådan ;)

Jeg tænker bare at det ville være fedt med en verden med noget mere dynamisk, hvad som helst, om det er faction eller hvad der nu findes derude, det har jeg slet ikke forstand på.
Men jeg har en idé om at det nok ikke er muligt at lave én spiltype på én verden og så holde vanilla på resten, uden at skulle til at bruge 2 forskellige servere..

Helt præcist, en verden hvor man på en måde havde permanent event af en eller anden art, som man kunne udskifte en gang imellem, så der ligesom var en update/nyhed til at samle folk. Det er bare mine tanker om det, jeg har jo ingen idé om hvad der rent faktisk kan lade sig gøre overhovedet :roll:
Jeg forbeholder mig retten til at offentliggøre alle private beskeder jeg modtager.
julemand101

Post by julemand101 »

Men jeg har en idé om at det nok ikke er muligt at lave én spiltype på én verden og så holde vanilla på resten, uden at skulle til at bruge 2 forskellige servere..
Det kan godt lade sig gøre og vi har faktisk gjort det før (tror det var factions). Det blev ikke nogen større succes da det døde efter længere tid.

Men fint nok med en liste af events men det kræver som altid nogen arrangerer dem og der er intet i vejen for brugerne gør dette. Jeg ved zicy har gang i noget nyt endnu engang og som jeg skal have undersøgt hvordan vi implementerer på serveren.

Så længe det ikke kræver client mods kan vi gøre stort set alt.
Damale91

Post by Damale91 »

Events kan arrangeres ja og måske skulle man eventuelt lave en sticky event-tråd af en art hvor folk kunne finde sammen om at lave, eller proklamere at de afholder en event af en art.

Men når du udelukker mods, så vil det sige alt som der ændrer eller tilføjer ting i spillet?
- Som fx. weapon mod, som tilføjer skydevåben, hvis nu man ville lave en slags "counter strike"- event.
Ninjastick

Post by Ninjastick »

Damale91 wrote:Events kan arrangeres ja og måske skulle man eventuelt lave en sticky event-tråd af en art hvor folk kunne finde sammen om at lave, eller proklamere at de afholder en event af en art.

Men når du udelukker mods, så vil det sige alt som der ændrer eller tilføjer ting i spillet?
- Som fx. weapon mod, som tilføjer skydevåben, hvis nu man ville lave en slags "counter strike"- event.
De mods der kræver noget client-side gør vi os ikke i. Factions, Snowball Fights (tror jeg det hedder), mobarena og skyblock er eksempler på mods der "ændrer" spillet, men ikke har en modpart på client-side. De mods der tilføjer flere ting til spillet, som fx. andre våben eller nye blokke, kræver at du installerer noget i din klient.

Generelt har holdningen altid været at du skal kunne logge ind på serveren med en ren standard-klient.
En god ven lader dig aldrig gøre noget dumt! Alene...
Post Reply