Klage over ban af Tubbe88

Har du spørgsmål til din straf? Så skriv et indlæg her, i et ordenligt sprog.
Kongemads

Klage over ban af Tubbe88

Post by Kongemads »

Hej, jeg vil gerne klage over mods ban af Tubbe88 den 11. kl ca 21.15

Han er lige joinet serveren, efter at have været moderator på Wondercraft. Min forståelse er at han havde omkring 25 diamanter efter en time på serveren. Det virker som et højt tal, især da han er ny.

Tubbe88 fik Diamant værktøj af FiskerknQgt og mig selv. Han har minet siden han kom på og han kun har placeret få sten. Derfor syntes jeg slet ikke det er specielt højt eller voldsomt at finde 25 diamanter på en time, når det har været hans eneste mål.

Jeg har set minen hvor de to har arbejdet, og kan konstatere at den er meget tæt på Bedrock. Hvilket jeg forstår som værende det bedste sted at finde diamanter.

Beskyldningen lød på at Tubbe88 brugte Xray til at finde diamanterne med. uforstående for os to andre der har spillet længe på serveren, bilver vores tidligere moderator så bannet, permanent, på en formodning om at han måske bruger Xray.

Jeg kender Tubbe88 personligt, og kan stå inde for at han ikke ville snyde, formålet med at komme over på denne server, var præcist at der ville være mindre snyd. Så det ville være ganske dobbeltmoralsk hvis vi selv gjorde det.

Derfor vil jeg bede jer om at genoverveje jeres valg, og måske give held en smule mere kredit end i har gjort hidtil.
julemand101

Re: Klage over ban af Tubbe88

Post by julemand101 »

Nu var det ikke mig der bannede ham men jeg vil lige svare at vi banner aldrig folk ud fra stats alene. Vi bruger stats til at udpege personer der skal holdes øje med og tjekker så derefter de miner de har lavet. En person der bruger xray efterlader et ret tydeligt spor ved ofte at lave lange lige gange hvor der så er små indhug i siden hvor der direkte er gravet diamant.

Men får lige xcanner til at skrive hvad der helt præcist har været årsagen til hans vurdering.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
xcanner

Post by xcanner »

Jeg kan virkelig ikke se andet end han har brugte xray, og jeg tager normalt ikke fejl! Men datagrundlaget er normalt en del mere end den er i dette tilfælde, derfor kan det narturligvis godt være at jeg tager fejl.

Jeg har markeret de steder han har minet diamanter og lader andre admins og mods vurdere sagen, de skal dog lige være online før det kan lade sig gøre :D
It's all about the community
Kongemads

Post by Kongemads »

Mange tak :)
FiskerKnQgt

Post by FiskerKnQgt »

Hvis vi gerne ville snyde så tror jeg at vi ville blive ved med at spille på wondercraft hvor de fleste flyver rundt med x-ray og spawner ting.

Og jeg ville heller ikke have gidet at side og brokke mig i 1 times tid eller mere hvis det var en løgn.
julemand101

Post by julemand101 »

Jeg har tjekket hulen sammen med xcanner og jeg kan ikke se andet end at der har været brugt xray. Det er temmelig tydeligt at der flere steder er gravet direkte efter diamanterne. Der er fx flere steder hvor minegange er oprettet ret pludseligt hvorefter der er fundet diamant. Den nye minegang er så bare stoppet herefter fordi man så gik videre med den oprindelige. Det er altså ikke normal opførsel i mine øjne.

Det underlige er også hvor lidt der er gravet "forkert". Der er stort set ingen blindgyder uden at der har været fundet noget. Også meget mærkelig opførsel.

Så jeg siger god for det ban xcanner har foretaget. Jeg synes desuden det er temmelig flot at så mange "venner" er så sikker på at en person ikke snyder men at vi aldrig får en kommentar fra synderen selv.

Min teori omkring denne historie er så at det måske ikke er Tubbe88 der har brugt xray men en af jer andre og som så har været guide. Vi har haft sådan en episode før hvor brugerne så tolker at den banned personer ikke har brugt xray hvilket er rigtigt nok men han har altså stadig benyttet sig af hacks i vores termer. Uanset hvad står vi med en mine der viser tydelige tegn på xray og et ret højt antal diamanter i timen i forhold til vi også har mange andre dygtige brugere på serveren.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
Kongemads

Post by Kongemads »

Der er en klar grund til hvorfor jeg skriver og ikke Tubbe88, men samtidig er det ikke rigtigt at jeg skriver det her, hvis det skulle være mod hans vilje. Jeg kan samtidig ikke sende en intern besked, da jeg ikke har rettigheder til det.

Jeg kan kun sige, igen, at ingen af os snyder i spillet, jeg bryder mig ikke om at blive beskyldt for det! Og at vores værdier fundet i spillet udelukkende er bundet op på erfaring og held.

Teknikken med at grave i græne er hans egen, den virker uoverskuelig, men er ganske effektiv.
Rekalty

Post by Rekalty »

Ja, utroligt effektivt, især med hans 6. sans for at lugte diamant igennem flere lag sten... Sagen er ikke om han er "effektiv" men om han har en måde at finde dia på, der ikke er tilladt her. Jeg har ikke lige selv været nede og se på hans "grene" og måde at grave på, men hvis det er noget ligende det jeg har set før, hvor folk graver tilsyneladende meget vilkårligt og sjovt nok direkte ind til alt dia i området, har det jo intet med at være effektiv at gøre, med mindre han som sagt enten besidder evner ud over os andre dødelige, eller den mere logiske forklaring, bruger et plugin/program som x-ray.

Men, hvilken klar grund er der til at det skal være dig der forsvare ham, og ikke ham selv?

Edit: Har nu været nede og kigge på det selv, og der er ingen tvivl for mig om at han brugte x-ray.
julemand101

Post by julemand101 »

Din forklaring med han ikke har rettigheder til interne beskeder er forkert. Alle der har en bruger på forummet kan sende og modtage interne beskeder.
julemand101

Post by julemand101 »

FiskerKnQgt wrote:Hvis vi gerne ville snyde så tror jeg at vi ville blive ved med at spille på wondercraft hvor de fleste flyver rundt med x-ray og spawner ting.

Og jeg ville heller ikke have gidet at side og brokke mig i 1 times tid eller mere hvis det var en løgn.
At begynde at smadre ting på serveren fordi du føler dig uretfærdig behandlet hjælper INTET. Du er banned hvis du ikke er klar over det.
Post Reply