Hvad er holdningen omkring at connecte til serveren via en proxy?
Nu sidder jeg nogen gange bag et net som har lukket alle unødvendige porte inkl. 25565 som bruges af minecraft.
Så de eneste to muligheder jeg kan se for at logge på, er under en(/et?) proxy eller via ssh.
Da ssh kræver en tændt maskine hjemme ved mig selv for at opnå den normale ip synes jeg proxy var et bedre valg, men glemte at spørge jer først
Spørgsmål til Admin/Mod teamet
- Sighvatur
- julemand101
Re: Spørgsmål til Admin/Mod teamet
Proxy kræver også du har en computer tændt hele tiden. Der er bare mange åbne services rundt på nettet der tilbyder gratis eller betalings Proxy hvorimod det ikke er så udbredt med SSH. Om du bruger SSH eller Proxy er sådan set ligegyldigt set fra vores synspunkt da vi ser det som at du spiller fra en anden IP end du rent faktisk gør. Hvis du selv sætter Proxy eller SSH op derhjemme er det selvfølgelig en anden sag omkring IP.
Jeg kan ikke se noget problem i at du spiller fra en Proxy i dit tilfælde. Set fra et admin synspunkt gør det ikke situationen værre med fx IP checks eftersom der allerede er mange der spiller fra samme IP ved fx skoler eller søskende.
Du skal dog være opmærksom på øget lag ved brug af Proxy (især dem der er gratis) samt sikkerhedsproblemer hvis du spiller via en Proxy du ikke stoler på (ejeren af Proxy'en kan se alt trafik og evt. opsnappe kodeord).
Jeg kan ikke se noget problem i at du spiller fra en Proxy i dit tilfælde. Set fra et admin synspunkt gør det ikke situationen værre med fx IP checks eftersom der allerede er mange der spiller fra samme IP ved fx skoler eller søskende.
Du skal dog være opmærksom på øget lag ved brug af Proxy (især dem der er gratis) samt sikkerhedsproblemer hvis du spiller via en Proxy du ikke stoler på (ejeren af Proxy'en kan se alt trafik og evt. opsnappe kodeord).
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
- Sighvatur
Re: Spørgsmål til Admin/Mod teamet
Okay, rart at vide.julemand101 wrote:Proxy kræver også du har en computer tændt hele tiden. Der er bare mange åbne services rundt på nettet der tilbyder gratis eller betalings Proxy hvorimod det ikke er så udbredt med SSH. Om du bruger SSH eller Proxy er sådan set ligegyldigt set fra vores synspunkt da vi ser det som at du spiller fra en anden IP end du rent faktisk gør. Hvis du selv sætter Proxy eller SSH op derhjemme er det selvfølgelig en anden sag omkring IP.
Proxy serverne fik jeg tilsendt af en ven jeg stoler meget på, så der tror jeg ikke nogen problemer er
Angående lag, så ja der er en del, men hvis jeg bare står afk ved en grinder går det fint med alle videoindstillinger sat ned
Tak for den hurtige respons
edit: Fandt også lige ud af at programmet til at lave min proxy har en blackliste som bliver opdateret jævnligt