Nyt Minecart System

Nyheder fra holdet bag crafters.dk samt events.
User avatar
xcanner
Posts: 1748
Joined: 06 Nov 2010, 03:22
Contact:

Nyt Minecart System

Post by xcanner »

Som de fleste sikkert er klar over har vi indført et nyt Minecart system på serveren: http://www.crafters.dk/?p=1542

Som man kan se på "/warp tog", giver det mulighed for at bruge og udvikle metroen som det oprindelig var tiltænkt. Som man kan se på worldmap, er der allerede en del som har tilsluttet sig det nye system.

Efter at vi har kørt med systemet et par dage, har vi lært lidt og ændret konfigurationen som følger:
  • Destinationsnavne er casesensitivt, dvs. "Minby" er ikke det samme som "minby".
  • Farten på minecarts er sat en smule op.
  • Det er nu muligt at fjerne minecarts som andre har sat.
  • Kollisioner er slået fra, dvs. 2 spillere i minecarts kan køre forbi hinanden på samme minetrack.
  • Vi arbejder på at tomme minecarts stopper og ikke "render" fra spilleren. (edit: Minecart kommer nu automatisk tilbage til inventory når man forlader den!)
It's all about the community
User avatar
Xuno
Posts: 325
Joined: 23 Jul 2011, 22:17

Re: Nyt Minecart System

Post by Xuno »

Erhm, netop farten på minecart er lidt et problem, med mindre i har ændret det efter at jeg prøvede sidst.

Når man hopper ud af en minecart der kører, forsætter den med samme fart som da man sad i hvilket betyder at den vil køre fra en.

Ved ikke om det er noget man kan ændre, men i vanilla udgaven af MC kører minecart jo ikke særlig langt hvis man hopper ud af dem når de kører.

Igen, ved ikke om det allerede er ændre, da det er nogen dage siden at jeg afprøvede det.
http://Xunotopia.dk/
Hardball, hjemmeværnet, ferier og MINECRAFT!
User avatar
xcanner
Posts: 1748
Joined: 06 Nov 2010, 03:22
Contact:

Re: Nyt Minecart System

Post by xcanner »

Xuno wrote:Erhm, netop farten på minecart er lidt et problem, med mindre i har ændret det efter at jeg prøvede sidst.

Når man hopper ud af en minecart der kører, forsætter den med samme fart som da man sad i hvilket betyder at den vil køre fra en.

"Vi arbejder på at tomme minecarts stopper og ikke "render" fra spilleren."
It's all about the community
User avatar
Xuno
Posts: 325
Joined: 23 Jul 2011, 22:17

Re: Nyt Minecart System

Post by Xuno »

xcanner wrote:
Xuno wrote:Erhm, netop farten på minecart er lidt et problem, med mindre i har ændret det efter at jeg prøvede sidst.

Når man hopper ud af en minecart der kører, forsætter den med samme fart som da man sad i hvilket betyder at den vil køre fra en.

"Vi arbejder på at tomme minecarts stopper og ikke "render" fra spilleren."
Jeg skal da bare lære at læse... Beklager.
http://Xunotopia.dk/
Hardball, hjemmeværnet, ferier og MINECRAFT!
User avatar
xcanner
Posts: 1748
Joined: 06 Nov 2010, 03:22
Contact:

Re: Nyt Minecart System

Post by xcanner »

Xuno wrote:Når man hopper ud af en minecart der kører, forsætter den med samme fart som da man sad i hvilket betyder at den vil køre fra en.
Desværre er det pt. ikke muligt, er dog ved at overbevise udvilkeren om at det burde være muligt :D
It's all about the community
User avatar
xcanner
Posts: 1748
Joined: 06 Nov 2010, 03:22
Contact:

Re: Nyt Minecart System

Post by xcanner »

Minecart kommer nu automatisk tilbage til inventory når man forlader den!
It's all about the community
User avatar
xcanner
Posts: 1748
Joined: 06 Nov 2010, 03:22
Contact:

Re: Nyt Minecart System

Post by xcanner »

xcanner wrote:Minecart kommer nu automatisk tilbage til inventory når man forlader den!
Dette er midlertidigt disablet, pga. mulighed for at dupe minecarts.
It's all about the community
User avatar
klydedandenstore
Posts: 42
Joined: 30 Jul 2011, 21:41

Re: Nyt Minecart System

Post by klydedandenstore »

ahja, syntes nok det var mærkeligt at jeg havde 3 minecarts efter jeg hoppede ud af min. Troede måske andre havde "smidt" dem. Men ok, de 2 er blevet brændt på dupe bålet
User avatar
klaske
Posts: 133
Joined: 30 Jul 2011, 08:02

Re: Nyt Minecart System

Post by klaske »

er løsningen ikke bare at man smadre sin minecart mens man sidder i den?
User avatar
FedeAnderzen
Posts: 2062
Joined: 09 Mar 2011, 19:06

Re: Nyt Minecart System

Post by FedeAnderzen »

klaske wrote:er løsningen ikke bare at man smadre sin minecart mens man sidder i den?
Det var det man fik en ekstra cart ved at gøre ;)
Image
Post Reply