update?

Diskussion om Minecraft og crafters.dk
Post Reply
00hefra

update?

Post by 00hefra »

hvornår bliver serveren opdateret??? har desvære hentet den nye opdatering og kan derfor ikke komme ind på serveren :S
julemand101

Re: update?

Post by julemand101 »

Læs nu lige de andre tråde. Den her kom også i dag:
viewtopic.php?f=10&t=2503
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
00hefra

Post by 00hefra »

jamen hvornår bliver serveren så opdateret???
julemand101

Post by julemand101 »

00hefra wrote:jamen hvornår bliver serveren så opdateret???
Hvis du ikke gider læse hvad jeg skriver så findes der andre servere du kan spille på!
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
00hefra

Post by 00hefra »

grunden til jeg spurte igen. er fordi jeg ikke forstod hvad du mente med hvad du sagde :/
julemand101

Post by julemand101 »

00hefra wrote:grunden til jeg spurte igen. er fordi jeg ikke forstod hvad du mente med hvad du sagde :/
Følgende er taget fra det link jeg gav dig før:
Omkring opdateringen af vores officielle server så afventer vi stadig en officiel version fra Bukkit der er markeret som stabil. Der findes allerede en masse builds af Bukkit til Minecraft 1.0 men fælles for dem er at de alle er markeret som ustabile og bør kun bruges til tests. Vi tjekker løbende op på hvad status er med hensyn til Bukkit og de forskellige plugins.
Hvad er det præcist du ikke forstår ved denne besked? Hvis det er fordi jeg ikke melder tingene klart ud vil jeg da gerne vide det for jeg synes selv det er ret tydeligt skrevet.
00hefra

Post by 00hefra »

fair nok, jeg har forstået det sådan at i er i fuld gang med at finde ud af noget med den nye opdatering. er det forkert eller... ??
FedeAnderzen

Post by FedeAnderzen »

00hefra wrote:fair nok, jeg har forstået det sådan at i er i fuld gang med at finde ud af noget med den nye opdatering. er det forkert eller... ??
Det fungerer på den måde at de plugins som vi bruger på serveren ikke er en del af Minecraft. Derfor passer de ikke ind i spillet når det bliver opdateret. Dvs. at når der har været en update så skal alle plugins reprogrammeres så de kan virke med spillet igen. Det tager lidt tid og en del forsøg hvor man hen af vejen retter fejl ligesom de opstår. Når fejlene er rettet kommer der så en "recomended build" af de plugins som vi så implementerer og opdaterer så serveren.

Så det er ikke os der er ved at finde ud af noget, det er dem der laver plugins'ene. Vi venter bare på at de får rettet fejlene så vi kan opdatere. Dog er der enkelte af de ting vi bruger som julemand101 selv har haft snuden i som han så selv skal fikse men det er ikke det der holder os tilbage.
Image
julemand101

Post by julemand101 »

FedeAnderzen:
Fin beskrivelse der så ikke helt passer med virkeligheden (hvis det var virkeligheden så ville jeg hade at lave plugins). :D

Minecraft officielle server understøtter som sådan ikke plugins. Dette løses så ved at man bruger en uofficiel server der så understøtter plugins hvilket fx CraftBukkit gør. CraftBukkit stiller et API op som alle plugin udviklere så kan udvikle op imod. Et API er en beskrivelse om hvilke slags programkald vi plugin udviklere kan forvente at kunne kalde op imod CraftBukkit. Fidusen er at plugins derfor ikke skal 100% omprogrammeres ved hver Minecraft version og de helt simple plugins skal ikke ændres overhovedet.

Det vi alle venter på i øjeblikket er næste version af CraftBukkit der er markeret som stabil således vi og alle plugin udviklere har noget at teste/udvikle op imod. Selvom det i teorien ikke bør være nødvendigt for plugin udviklere at ændre på noget så er der mange plugins der stadig har med mange af de indre dele af Minecraft at gøre (fx vores multiverse plugin der gør det muligt at have flere verdener skal ændres til at have "The end" med). Det skal lige tilføjes at det er et kæmpe arbejde at lave en ny version af CraftBukkit da Mojang gør en del for at forhindre den slags arbejde (gider ikke lige gå i detaljer her med mindre nogen direkte vil vide det).

Så altså det kan måske virke meget simpelt at have en Minecraft server men jeg kan love dig for at der er rigtig mange led der skal falde på plads før vi kan opdatere serveren. Jeg regner selv med at se mine plugins igennem så snart den nye version af CraftBukkit er ude eftersom jeg ikke forventer mere end 5 min arbejde (de er meget simple mine plugins). :)
FedeAnderzen

Post by FedeAnderzen »

<-- what he said... :shock:
Image
Post Reply