iConomy
- mathias100and
iConomy
Det er et rigtig fedt mod der går at man kan have penge som man kan trade med hinanden med.
Det gå det også nemmere at have en shop da det ikke er ting for ting, men ting for penge.
Link http://forums.bukkit.org/threads/econ-i ... y-1337.40/
Det gå det også nemmere at have en shop da det ikke er ting for ting, men ting for penge.
Link http://forums.bukkit.org/threads/econ-i ... y-1337.40/
- julemand101
Re: iConomy
Vi har prøvet det plugin for længe siden og du behøver ikke en længere uddannelse i økonomi at det er noget værre møg at sætte op. Det tager evigheder at sætte priser på alting og derefter skal der løbende regnes med inflation og brugere der vælger at stoppe på serveren eller brugere der vælger at beholde alle penge. Desuden er der hele problemet med hvordan der kommer nye penge ind i systemet. Hvis det baseres på blokke der mines så bliver der meget hurtig inflation. Hvis det baseres på at hver ny spiller starter med et beløb så får man hurtigt problemet med spillere der smutter.
Konklusionen er altså at vi har prøvet det før da vi startede med serveren men det blev hurtigt fjernet igen pga. bøvl i administration. Derimod har vi ikke set nogen problemer med de handler der sker mellem spillere i dag og der reguleres priserne jo helt automatisk
Konklusionen er altså at vi har prøvet det før da vi startede med serveren men det blev hurtigt fjernet igen pga. bøvl i administration. Derimod har vi ikke set nogen problemer med de handler der sker mellem spillere i dag og der reguleres priserne jo helt automatisk
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
- mathias100and
fint nokjulemand101 wrote:Vi har prøvet det plugin for længe siden og du behøver ikke en længere uddannelse i økonomi at det er noget værre møg at sætte op. Det tager evigheder at sætte priser på alting og derefter skal der løbende regnes med inflation og brugere der vælger at stoppe på serveren eller brugere der vælger at beholde alle penge. Desuden er der hele problemet med hvordan der kommer nye penge ind i systemet. Hvis det baseres på blokke der mines så bliver der meget hurtig inflation. Hvis det baseres på at hver ny spiller starter med et beløb så får man hurtigt problemet med spillere der smutter.
- PennisPuff
jule den gamle server vi spillede på startede vi med et lille beløb og så var der ellers en adminshop, hvor du kunne købe og sælge guld og iron ingots dvs. hvis du manglede penge solgte man der i starten og så hvis man manglede tingene kunne man købe dem for samme pris. da kisten hverken kunne fyldes eller tømmes. men da de havde haft det i et stykke tid og folk havde fået økonomien igang og det var på nul(så mane ingots der blev solgt til admin shop dengang er blevet købt) så lukkede de shoppen i et stykke tid.julemand101 wrote:Vi har prøvet det plugin for længe siden og du behøver ikke en længere uddannelse i økonomi at det er noget værre møg at sætte op. Det tager evigheder at sætte priser på alting og derefter skal der løbende regnes med inflation og brugere der vælger at stoppe på serveren eller brugere der vælger at beholde alle penge. Desuden er der hele problemet med hvordan der kommer nye penge ind i systemet. Hvis det baseres på blokke der mines så bliver der meget hurtig inflation. Hvis det baseres på at hver ny spiller starter med et beløb så får man hurtigt problemet med spillere der smutter.
- julemand101
Hvordan sørgede i så for at pengene ikke "forsvandt" ud af systemet når brugere forlod serveren? Eller sørgede for at brugere ikke bare gemte en masse penge på deres konto uden at bruge dem?
Problemet med det system du foreslår er at adminshoppen aldrig nogensinde vil blive tømt. Hvorfor? Jo fordi den eneste mulighed der er for at få penge ind i systemet er ved at folk aflevere en ressource til shoppen. Det vil sige at hvis shoppen så skulle tømmes vil det kræve at alle folk bruger samtlige penge på serveren. Jeg tror du har misset en pointe i din forklaring fordi jeg kan slet ikke få jeres system til at hænge sammen. Det vil ikke engang fungerer selv hvis vi går ud fra at samtlige spillere lover at de ikke vil forlade serveren eller gemme på pengene.
Eneste mulige forklaring er så at admin shoppen lukkes imens den har en masse ressourcer i sig. Men det siger du jo ikke er tilfældet.
Problemet med det system du foreslår er at adminshoppen aldrig nogensinde vil blive tømt. Hvorfor? Jo fordi den eneste mulighed der er for at få penge ind i systemet er ved at folk aflevere en ressource til shoppen. Det vil sige at hvis shoppen så skulle tømmes vil det kræve at alle folk bruger samtlige penge på serveren. Jeg tror du har misset en pointe i din forklaring fordi jeg kan slet ikke få jeres system til at hænge sammen. Det vil ikke engang fungerer selv hvis vi går ud fra at samtlige spillere lover at de ikke vil forlade serveren eller gemme på pengene.
Eneste mulige forklaring er så at admin shoppen lukkes imens den har en masse ressourcer i sig. Men det siger du jo ikke er tilfældet.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
- PennisPuff
Så ved jeg ikke hvad de har gjort har bare læst hvad der stod på serveren
- julemand101
Jeg kritisere dig heller ikke og det er godt at få noget input. Problemet er bare at størstedelen af det input vi får ikke har tænkt igennem. Men på den anden side er det jo også lige præcis det xcanner og jeg skal gøre inden vi foretager os noget.PennisPuff wrote:Så ved jeg ikke hvad de har gjort har bare læst hvad der stod på serveren
- PennisPuff
Selfølgelig ;)jeg kan da også huske at mig og Mathias havde mange coins (over 500.000 og næsten 1.000.000) men vi brugte penge jævnligt og vi skulle til at købe en portal til 500.000 og derefter manglede vi matrialer;)
- FedeAnderzen