iConomy

Diskussion af klient/server mods og texturepacks.
User avatar
mathias100and
Posts: 37
Joined: 21 Jun 2011, 22:26

iConomy

Post by mathias100and »

Det er et rigtig fedt mod der går at man kan have penge som man kan trade med hinanden med.

Det gå det også nemmere at have en shop da det ikke er ting for ting, men ting for penge.

Link http://forums.bukkit.org/threads/econ-i ... y-1337.40/
User avatar
julemand101
Posts: 3327
Joined: 06 Nov 2010, 19:12
Location: Brabrand
Contact:

Re: iConomy

Post by julemand101 »

Vi har prøvet det plugin for længe siden og du behøver ikke en længere uddannelse i økonomi at det er noget værre møg at sætte op. Det tager evigheder at sætte priser på alting og derefter skal der løbende regnes med inflation og brugere der vælger at stoppe på serveren eller brugere der vælger at beholde alle penge. Desuden er der hele problemet med hvordan der kommer nye penge ind i systemet. Hvis det baseres på blokke der mines så bliver der meget hurtig inflation. Hvis det baseres på at hver ny spiller starter med et beløb så får man hurtigt problemet med spillere der smutter.

Konklusionen er altså at vi har prøvet det før da vi startede med serveren men det blev hurtigt fjernet igen pga. bøvl i administration. Derimod har vi ikke set nogen problemer med de handler der sker mellem spillere i dag og der reguleres priserne jo helt automatisk :)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
User avatar
mathias100and
Posts: 37
Joined: 21 Jun 2011, 22:26

Re: iConomy

Post by mathias100and »

julemand101 wrote:Vi har prøvet det plugin for længe siden og du behøver ikke en længere uddannelse i økonomi at det er noget værre møg at sætte op. Det tager evigheder at sætte priser på alting og derefter skal der løbende regnes med inflation og brugere der vælger at stoppe på serveren eller brugere der vælger at beholde alle penge. Desuden er der hele problemet med hvordan der kommer nye penge ind i systemet. Hvis det baseres på blokke der mines så bliver der meget hurtig inflation. Hvis det baseres på at hver ny spiller starter med et beløb så får man hurtigt problemet med spillere der smutter.

Konklusionen er altså at vi har prøvet det før da vi startede med serveren men det blev hurtigt fjernet igen pga. bøvl i administration. Derimod har vi ikke set nogen problemer med de handler der sker mellem spillere i dag og der reguleres priserne jo helt automatisk :)
fint nok
User avatar
PennisPuff
Posts: 412
Joined: 23 Jun 2011, 20:17
Location: 4873 Væggerløse Danmark

Re: iConomy

Post by PennisPuff »

julemand101 wrote:Vi har prøvet det plugin for længe siden og du behøver ikke en længere uddannelse i økonomi at det er noget værre møg at sætte op. Det tager evigheder at sætte priser på alting og derefter skal der løbende regnes med inflation og brugere der vælger at stoppe på serveren eller brugere der vælger at beholde alle penge. Desuden er der hele problemet med hvordan der kommer nye penge ind i systemet. Hvis det baseres på blokke der mines så bliver der meget hurtig inflation. Hvis det baseres på at hver ny spiller starter med et beløb så får man hurtigt problemet med spillere der smutter.

Konklusionen er altså at vi har prøvet det før da vi startede med serveren men det blev hurtigt fjernet igen pga. bøvl i administration. Derimod har vi ikke set nogen problemer med de handler der sker mellem spillere i dag og der reguleres priserne jo helt automatisk :)
jule den gamle server vi spillede på startede vi med et lille beløb og så var der ellers en adminshop, hvor du kunne købe og sælge guld og iron ingots dvs. hvis du manglede penge solgte man der i starten og så hvis man manglede tingene kunne man købe dem for samme pris. da kisten hverken kunne fyldes eller tømmes. men da de havde haft det i et stykke tid og folk havde fået økonomien igang og det var på nul(så mane ingots der blev solgt til admin shop dengang er blevet købt) så lukkede de shoppen i et stykke tid. ;)
User avatar
julemand101
Posts: 3327
Joined: 06 Nov 2010, 19:12
Location: Brabrand
Contact:

Re: iConomy

Post by julemand101 »

Hvordan sørgede i så for at pengene ikke "forsvandt" ud af systemet når brugere forlod serveren? Eller sørgede for at brugere ikke bare gemte en masse penge på deres konto uden at bruge dem?

Problemet med det system du foreslår er at adminshoppen aldrig nogensinde vil blive tømt. Hvorfor? Jo fordi den eneste mulighed der er for at få penge ind i systemet er ved at folk aflevere en ressource til shoppen. Det vil sige at hvis shoppen så skulle tømmes vil det kræve at alle folk bruger samtlige penge på serveren. Jeg tror du har misset en pointe i din forklaring fordi jeg kan slet ikke få jeres system til at hænge sammen. Det vil ikke engang fungerer selv hvis vi går ud fra at samtlige spillere lover at de ikke vil forlade serveren eller gemme på pengene.

Eneste mulige forklaring er så at admin shoppen lukkes imens den har en masse ressourcer i sig. Men det siger du jo ikke er tilfældet.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
User avatar
PennisPuff
Posts: 412
Joined: 23 Jun 2011, 20:17
Location: 4873 Væggerløse Danmark

Re: iConomy

Post by PennisPuff »

Så ved jeg ikke hvad de har gjort ;) har bare læst hvad der stod på serveren ;)
User avatar
julemand101
Posts: 3327
Joined: 06 Nov 2010, 19:12
Location: Brabrand
Contact:

Re: iConomy

Post by julemand101 »

PennisPuff wrote:Så ved jeg ikke hvad de har gjort ;) har bare læst hvad der stod på serveren ;)
Jeg kritisere dig heller ikke og det er godt at få noget input. Problemet er bare at størstedelen af det input vi får ikke har tænkt igennem. Men på den anden side er det jo også lige præcis det xcanner og jeg skal gøre inden vi foretager os noget. ;)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
User avatar
PennisPuff
Posts: 412
Joined: 23 Jun 2011, 20:17
Location: 4873 Væggerløse Danmark

Re: iConomy

Post by PennisPuff »

Selfølgelig ;)jeg kan da også huske at mig og Mathias havde mange coins (over 500.000 og næsten 1.000.000) men vi brugte penge jævnligt og vi skulle til at købe en portal til 500.000 og derefter manglede vi matrialer;)
User avatar
mathias100and
Posts: 37
Joined: 21 Jun 2011, 22:26

Re: iConomy

Post by mathias100and »

så kom det på aligevel :D
User avatar
FedeAnderzen
Posts: 2063
Joined: 09 Mar 2011, 19:06

Re: iConomy

Post by FedeAnderzen »

Jeg ser store muligheder for noget korruption :twisted:
Image
Post Reply