Serverens kameramand - razzerdenkage

Kritik af Crafters.dk
baden27

Serverens kameramand - razzerdenkage

Post by baden27 »

Jeg vil lige skrive - ikke en klage - men noget positivt kritik til razzerdenkage, som er, af min opfattelse, serverens faste kameramand.
I de 20 dage jeg har været medlem på crafters.dk har jeg set to videoer optaget af ham - PvP Turnering #5 og Crafters Løbet. I begge videoer er der ikke sket noget som helst vedr. eventet i den første tredjedel af begge videoer. Denne del bedes venligst blive skåret ud af optagelsen, så man slipper for at skulle spilde tid med at se det - forbered dig i stedet med en klar introduktion/beskrivelse af, hvordan eventet kommer til at foregå. Lav evt. en indspilning af dig selv lave en intro, så den med sikkerhed kan siges struktureret og tydeligt.
I optagelsen af PvP turneringen #5 er dette hovedsagligt ment til, da det var en del værre end optagelsen af Crafters Løbet.

Til videoen Crafters Løbet var det for dårligt, at du i halvdelen af løbet fulgte to spillere, der rendte en helt forkert vej. Du burde have forberedt dig og programmeret vejen udenad klart i din hjerne, så du i stedet for ville være i stand til at optage de deltagere, som løb den rigtige vej. Derudover burde du have sørget for rigeligt med mad og drukket nogle speed potions, så du var sikker på at kunne følge med løberne, eller spørge xcanner om lov til at benytte en form for speed/fly hack udelukkende til optagelserne kun (jeg ved dog ikke, hvor streng xcanner er om dette).

Og til lidt kritik om selve løbet, som ikke er målrettet nogen specifik, så synes jeg at deltagerne burde have lært vejen bedre udenad. Løbet virkede meget amatøragtig, da der var mange, der løb en helt forkert retning, hvor andre bare fulgte med de andre spillere. Måske at et worldmap billede med en tydelig streg gennem world'et med routen kunne have gjort det lettere for spillerne at lære vejen udenad, men dette er mest op til de enkelte spillere selv selvfølgelig - om hvor meget tid de gider sætte sig ind i løbet for at vinde.

Og med det ego jeg har...
Jeg kunne sikkert nemt have vundet det løb, hvis jeg havde tid og gad at deltage til det. Et par ture gennem hele løbebanen og jeg vil kunne den udenad, så ville jeg sikkert vinde, da jeg ikke så den store professionallitet og klarhed af "løbningen" af deltagerne. Men jeg gider ikke deltage i disse turneringer/lege pga. belønningen, da jeg ser tingene som ting, man skal gøre sig ordenligt fortjent til, altså selv finde det hele. Det skal være en udfordring at finde sine ejendele, kun sådan ser jeg, at man kan være rigtig stolt af det, man har opnået.

Venlig Hilsen
- baden27
At skrive på forum er ligesom at række fingeren op i skolen

29/01 2012 - Så blev man myndig =P
Kofodz

Re: Serverens kameramand - razzerdenkage

Post by Kofodz »

Nok det meste arrogante tekst jeg nogen sinde har læst... Du sidder og kritisere end mands frivillige arbejde? (som jeg synes gør det skide godt!) Og du kritisere Sky Citys arbejde på at lave et sjovt lille event på severen?

Kæft hvor jeg synes det er til grin det du skriver - hvis du ikke har noget ordenligt kritik at dele så synes jeg du skal tie stille - tror ikke særlig mange kan bruge noget som helst af det du skriver til noget.

Og hvis du synes alt er så dårligt? Så lav noget selv...
Ordblindhed er ikke en svaghed men bare noget man skal tage højde for.
Kachuu

Post by Kachuu »

Og til lidt kritik om selve løbet, som ikke er målrettet nogen specifik, så synes jeg at deltagerne burde have lært vejen bedre udenad. Løbet virkede meget amatøragtig, da der var mange, der løb en helt forkert retning, hvor andre bare fulgte med de andre spillere. Måske at et worldmap billede med en tydelig streg gennem world'et med routen kunne have gjort det lettere for spillerne at lære vejen udenad, men dette er mest op til de enkelte spillere selv selvfølgelig - om hvor meget tid de gider sætte sig ind i løbet for at vinde.
Undskyld mig. Men routen var skrevet på forummet flere dage forinden. Der stod klart og tydeligt at folk skulle løbe fra SC Konsulatet lige ved siden af /warp trade og til Sky City, vidste man ikke hvor det lå kunne man forhelvede da have åbnet sit world map eller fundet det i metroen. Udover hvad du skriver så kan du jo passende melde dig næste gang, en person som dig som stort set er ny på serveren syntes jeg slet ikke du kan komme med den her slags kritik. Hvad har du selv gjort for folkene på serveren ?

sku den dummeste kritik jeg længe har læst, undskyld mit sprog. Hvis det er for grov tager jeg gerne nogle dage i spjældet. <EDIT> resten cuttet af xcanner, inden grund til den slags
Negative abelort kachuu - ChristinaKipker.

Hvis jeg virker sur og negativ, så tænkt på det på denne måde: Jeg er sur og negativ - Så i ikke behøves at være det !
baden27

Post by baden27 »

Okay rolig folkens, jeg prøver bare at forklare, at der er plads til forbedringer?

Og razzerdenkage skal selvfølgelig også have en masse thumps up for at gide tage tid til at optage begivenhederne på serveren - som ingen andre jo melder sig til.
Last edited by baden27 on 16 Jan 2012, 16:31, edited 1 time in total.

xcanner

Post by xcanner »

baden27 wrote:Jeg vil lige skrive - ikke en klage - men noget positivt kritik til razzerdenkage, som er, af min opfattelse, serverens faste kameramand.
I de 20 dage jeg har været medlem på crafters.dk har jeg set to videoer optaget af ham - PvP Turnering #5 og Crafters Løbet. I begge videoer er der ikke sket noget som helst vedr. eventet i den første tredjedel af begge videoer. Denne del bedes venligst blive skåret ud af optagelsen, så man slipper for at skulle spilde tid med at se det - forbered dig i stedet med en klar introduktion/beskrivelse af, hvordan eventet kommer til at foregå. Lav evt. en indspilning af dig selv lave en intro, så den med sikkerhed kan siges struktureret og tydeligt.
I optagelsen af PvP turneringen #5 er dette hovedsagligt ment til, da det var en del værre end optagelsen af Crafters Løbet.
Grunden til at der går lang tid inden der sker noget i starten af optagelsen til f.eks. PvP turnering nr. 5, er at det blev forsinket en smule. Det tager tid at koordinere sådan nogle events (prøv det evt. selv), og det er ikke altid deltagerne kan finde ud af at dukke op. Det er den slags man må tage med når der er mange spillere/mennesker involveret.
baden27 wrote: Til videoen Crafters Løbet var det for dårligt, at du i halvdelen af løbet fulgte to spillere, der rendte en helt forkert vej. Du burde have forberedt dig og programmeret vejen udenad klart i din hjerne, så du i stedet for ville være i stand til at optage de deltagere, som løb den rigtige vej. Derudover burde du have sørget for rigeligt med mad og drukket nogle speed potions, så du var sikker på at kunne følge med løberne, eller spørge xcanner om lov til at benytte en form for speed/fly hack udelukkende til optagelserne kun (jeg ved dog ikke, hvor streng xcanner er om dette).
Vi bruger ikke flyhacks/speedhacks på serveren. Jeg (og andre) sad og grinte af den video, det var da humør uden lige at han fulgte 3 spillere som faldte fra en efter en, og den sidste kendte ikke vejen og valgte at kigge på pixelart i 8bit museum/lolwood. Det var da epic!
baden27 wrote: Og til lidt kritik om selve løbet, som ikke er målrettet nogen specifik, så synes jeg at deltagerne burde have lært vejen bedre udenad. Løbet virkede meget amatøragtig, da der var mange, der løb en helt forkert retning, hvor andre bare fulgte med de andre spillere. Måske at et worldmap billede med en tydelig streg gennem world'et med routen kunne have gjort det lettere for spillerne at lære vejen udenad, men dette er mest op til de enkelte spillere selv selvfølgelig - om hvor meget tid de gider sætte sig ind i løbet for at vinde.
Det er "gak og løjer" i et computerspil, ikke et professionelt "event". Meningen er at man skal komme hinanden ved og have det sjovt! Tror du har misforstået noget med "It's all about the community".
baden27 wrote: Og med det ego jeg har...
Jeg kunne sikkert nemt have vundet det løb, hvis jeg havde tid og gad at deltage til det. Et par ture gennem hele løbebanen og jeg vil kunne den udenad, så ville jeg sikkert vinde, da jeg ikke så den store professionallitet og klarhed af "løbningen" af deltagerne. Men jeg gider ikke deltage i disse turneringer/lege pga. belønningen, da jeg ser tingene som ting, man skal gøre sig ordenligt fortjent til, altså selv finde det hele. Det skal være en udfordring at finde sine ejendele, kun sådan ser jeg, at man kan være rigtig stolt af det, man har opnået.
Vinderen havde skam trænet og vandt derfor også, andre deltog for "gak og løjer", derudover har jeg kun 1 ting at sige til det: "It's all about the community".
It's all about the community
Kachuu

Post by Kachuu »

selvfølgelig er der plads til forbedringer, men måden du formulere det på er simpelthen for arrogant.
Negative abelort kachuu - ChristinaKipker.

Hvis jeg virker sur og negativ, så tænkt på det på denne måde: Jeg er sur og negativ - Så i ikke behøves at være det !
thomaskaufi

Post by thomaskaufi »

delvist enig med kofod. grunden til at vi deltager er jo ikke pga prisen (for mig) men pga af at jeg synes det er sjovt at have det sjovt med andre spillere, og det er jo op til dem selv hvor meget de forbereder sig og det er jo også derfor at man kan grine lidt af sig selv, hvilket hører med når man spiller online.
(jeg var dog desværre ikke med til præcis dette løb)

om hvordan razzer optager synes jeg ikke at du er i position til at sige "det er for dårligt", som kofod siger er det jo friviligt af ham, og jeg kan kun sige at jeg er enormt imponeret af det han laver og hvordan han bruger så meget tid på det!

/Thomas

edit: kan se at du har fået rigeligt med svar mens jeg skrev
Last edited by thomaskaufi on 16 Jan 2012, 16:34, edited 1 time in total.
"Den dybe tallerken blev ikke opfundet på en dag!"
baden27

Post by baden27 »

xcanner wrote:Grunden til at der går lang tid inden der sker noget i starten af optagelsen til f.eks. PvP turnering nr. 5, er at det blev forsinket en smule. Det tager tid at koordinere sådan nogle events (prøv det evt. selv), og det er ikke altid deltagerne kan finde ud af at dukke op. Det er den slags man må tage med når der er mange spillere/mennesker involveret.
Helt forståeligt, men det kan vel stadig klippes ud af videoen i videoredigeringsfasen.

maja4626

Post by maja4626 »

baden27 wrote:Helt forståeligt, men det kan vel stadig klippes ud af videoen i videoredigeringsfasen.
Det er live?
Image
xcanner

Post by xcanner »

baden27 wrote:
xcanner wrote:Grunden til at der går lang tid inden der sker noget i starten af optagelsen til f.eks. PvP turnering nr. 5, er at det blev forsinket en smule. Det tager tid at koordinere sådan nogle events (prøv det evt. selv), og det er ikke altid deltagerne kan finde ud af at dukke op. Det er den slags man må tage med når der er mange spillere/mennesker involveret.
Helt forståeligt, men det kan vel stadig klippes ud af videoen i videoredigeringsfasen.
Jeg mener ikke der er den slags muligheder for redigering på twitch.tv (den laver bare et arkiv af det der er streamet). Men så er det jo godt at man med et enkelt tryk kan "hoppe frem" i filmen.
It's all about the community
Post Reply