Sådan åbner du minecraft med mere ram

Diskussion om Minecraft og crafters.dk
Post Reply
CptTomatoKing

Sådan åbner du minecraft med mere ram

Post by CptTomatoKing »

Nogen folk ville vide hvordan man åbner minecraft med mere ram.. Så tænkte jeg ville skrive det her:

1. Gå ind på download siden på minecraft.net, tryk Show all platforms og download den der står under linux/other (eller bare klik her)

2. Åben notepat og skriv følgende for at åbne mc med de ram mojang anbefaler:

Code: Select all

@echo off
title 		Minecraft
java -Xmx102M -Xms512M -cp Minecraft.jar net.minecraft.LauncherFrame 
exit
Hvis du vil have den til at logge ind på din bruger automatisk så skriv dit brugernavn og password efter java -Xmx102M -Xms512M -cp Minecraft.jar net.minecraft.LauncherFrame (fx. java -Xmx102M -Xms512M -cp Minecraft.jar net.minecraft.LauncherFrame MitBrugernavn MinKode).

Hvis du så ville åbne den med flere ram (4 gigabyte i det her eksempel) så skriv følgende:

Code: Select all

@echo off
title 		Minecraft
java -Xmx4G -Xms4G -cp Minecraft.jar net.minecraft.LauncherFrame 
exit
(bemærk at -Xmx102M -Xms512M er erstattet med -Xmx4G -Xms4G....)

3.Tryk Filer->Gem som.. Der skulle gerne være en drop down menu hvor der står Gem som fil type: (jeg har engelsk på mit windows så er ikke sikker) i den skal du vælge 'Alle Filer (*.*)' og som filnavn skriv Åben_Minecraft.bat eller hvad du vil have den til at hede (det vigtigste er bare at der står .bat eller .cmd til sidst) Den skal gemmes der hvor du har den fil du downloadede tidligere.

4. Åben nu dit minecraft med den batch fil du lavede. Der vil starte en commandpromt (sort vindue med hvid tekst.. Can't miss it) som du bare skal lade være i baggrunden.

Husk at du ikke skal åbne minecraft med mere ram ind du har på maskinen.
Tror det var det :)
To mine, or not to mine...
Post Reply