Ny kommando på serveren (/ny)

Nyheder fra holdet bag crafters.dk samt events.
Post Reply
User avatar
julemand101
Posts: 3327
Joined: 06 Nov 2010, 19:12
Location: Brabrand
Contact:

Ny kommando på serveren (/ny)

Post by julemand101 »

Hej det er julemanden igen. Som i ved så varer julen til til påske så hvorfor ikke fortsætte med at give gaver? Denne gang er der gaver til alle medlemmer i vores eksklusive klub kaldet Crafters.dk (kort sagt, alle VIP's og opefter).

Xcanner har sendt det ønske til mig om jeg ikke kan lave en måde således at vi nemt kan svare nye brugere et standard svar om at de skal læse skiltene ved spawn. Og jo sørme ikke om jeg kan det og det er nu sket!

Kommandoen kaldes ved at skrive /ny i chatten. Beskeden kan indstilles af mig og xcanner men lige nu står den til at skrive "Til nye spillere der vil bygge: Skriv /spawn og læs og gør hvad der står på skiltene.".

For at undgå en masse spam (ja jeg ved jo i vil elske at smide den her besked i hovedet på alt og alle) så har jeg indprogrammeret en variabel tidsbegrænsning der lige nu er sat til 10 sekunder. Så kommandoen kan altså kun kaldes hvert 10 sekund af en på serveren.

Hilsen jeres alles ynglings julemand ;)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
User avatar
madsx1234
Posts: 9
Joined: 23 Dec 2011, 13:30

Re: Ny kommando på serveren (/ny)

Post by madsx1234 »

nice lavet :D
User avatar
julemand101
Posts: 3327
Joined: 06 Nov 2010, 19:12
Location: Brabrand
Contact:

Re: Ny kommando på serveren (/ny)

Post by julemand101 »

Næste version er færdig og den indeholder således vi kan sætte navnet på den spiller der har skrevet kommandoen. Således vil beskeden lige nu være:

Code: Select all

Til nye spillere der vil bygge: Skriv /spawn og læs og gør hvad der står på skiltene. Hilsen /n.
Hvor /n bliver erstattet af navnet på den spiller der kaldte kommandoen. Jeg har tilmed sørget for at farverne kommer med så det ser ekstra nice ud. :)

Opdaterer serveren med denne version hurtigst muligt.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
User avatar
Casper98dk
Posts: 1088
Joined: 31 Dec 2010, 13:47
Location: In-game building something.

Re: Ny kommando på serveren (/ny)

Post by Casper98dk »

julemand101 wrote:Næste version er færdig og den indeholder således vi kan sætte navnet på den spiller der har skrevet kommandoen. Således vil beskeden lige nu være:

Code: Select all

Til nye spillere der vil bygge: Skriv /spawn og læs og gør hvad der står på skiltene. Hilsen /n.
Hvor /n bliver erstattet af navnet på den spiller der kaldte kommandoen. Jeg har tilmed sørget for at farverne kommer med så det ser ekstra nice ud. :)

Opdaterer serveren med denne version hurtigst muligt.
Det virkede ikke. men fed ide ;) held og lykke. nu vil jeg spise så jeg er klar til PvP!
Image
Tidligere Avis redaktør. Nu ham der brokker sig. Og ser jer bygge.

-Casper
User avatar
thomaskaufi
Posts: 283
Joined: 05 Oct 2011, 13:16

Re: Ny kommando på serveren (/ny)

Post by thomaskaufi »

ohho!

godt tænkt de herrer! og også ret smart med tidsbegrænsningen... det var det første jeg tænkte da jeg læste det :P

Mon ikke der det udspiller sig til en intern battle om hvem der først kan kalde kommandoen når nye defaults spørger om hjælp? ;)
"Den dybe tallerken blev ikke opfundet på en dag!"
User avatar
julemand101
Posts: 3327
Joined: 06 Nov 2010, 19:12
Location: Brabrand
Contact:

Re: Ny kommando på serveren (/ny)

Post by julemand101 »

Casper98dk wrote:
julemand101 wrote:Næste version er færdig og den indeholder således vi kan sætte navnet på den spiller der har skrevet kommandoen. Således vil beskeden lige nu være:

Code: Select all

Til nye spillere der vil bygge: Skriv /spawn og læs og gør hvad der står på skiltene. Hilsen /n.
Hvor /n bliver erstattet af navnet på den spiller der kaldte kommandoen. Jeg har tilmed sørget for at farverne kommer med så det ser ekstra nice ud. :)

Opdaterer serveren med denne version hurtigst muligt.
Det virkede ikke. men fed ide ;) held og lykke. nu vil jeg spise så jeg er klar til PvP!
Har fikset problemerne. :)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
User avatar
Zicy
Posts: 277
Joined: 08 Jul 2011, 22:11
Location: DK

Re: Ny kommando på serveren (/ny)

Post by Zicy »

Det er en god nyhed
Image
User avatar
julemand101
Posts: 3327
Joined: 06 Nov 2010, 19:12
Location: Brabrand
Contact:

Re: Ny kommando på serveren (/ny)

Post by julemand101 »

Efter en del feedback fra både xcanner og alm. brugere har jeg lavet følgende ændringer i plugin'et.

Xcanner ville gerne have så man kunne skrive beskeder på flere linjer men dette blev hurtigt modtaget negativt da det betød der kom en del tekst i chatten som gik ud over alle. For at løse dette problem kom xcanner med den løsning at det kun er nye brugere der ser selve beskeden. Så lige nu sker følgende:

1. En promoted bruger skriver /ny

2. Alle promoted brugere ser følgende i chatten:
julemand101 har sendt en /ny besked.

3. Alle gæster på serveren ser denne her besked:
**************************************************************
For at blive VIP (kunne bygge og mine) på Crafters.dk skal
du læse og forstå det som står på denne side:

http://www.crafters.dk/vip
**************************************************************

Jeg har desuden lavet sådan xcanner og jeg kan ændre beskeden uden at skulle genstarte serveren hele tiden. (kommandoen er '/ny reload' men kan kun bruges af administratorer. Ligeledes kan man bruge '/ny vis' hvis man vil se den besked ikke promotede brugere ser (kræver ikke admin rettigheder)).

Skulle i finde nogle fejl er i velkommen til at skrive dem i denne her tråd. Har brugt en del tid på at teste at intet kan gå galt men fejl sker jo alligevel. :P
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
Post Reply