1.4.4

Diskussion om Minecraft og crafters.dk
Fantasykitten

1.4.4

Post by Fantasykitten »

hey jeg synes det er ved at være et godt stykke tid siden 1.4.4 kom ud.. er der noget håb om at vi snart for det på severn.? bare et lille vink om hvordan det står til vil også være rart :D og god jul til alle
xcanner

Re: 1.4.4

Post by xcanner »

Fantasykitten wrote:hey jeg synes det er ved at være et godt stykke tid siden 1.4.4 kom ud.. er der noget håb om at vi snart for det på severn.? bare et lille vink om hvordan det står til vil også være rart :D og god jul til alle
Status er at det er noget rod :cry: Nyeste MC version er faktisk 1.4.5 og ikke 1.4.4 som du skriver (som bevis på at det er noget rod).

Bukkit holdet har været langsomme til at komme med et RB, hvilket bl.a. bunder i de mange 1.4 versioner som Mojang har udgivet. Personligt mener jeg dog ikke Mojang skal have hele skylden men at Bukkit holdet bare er lidt langsomme for tiden eller kæmper med problemer som er svære at løse.

Der kommer også en 1.4.6 fra Mojang meget snart. Hvis jeg skal være ærlig tror jeg ikke der kommer et RB af Bukkit i år....

Ovenstående er bare for at give lidt baggrund hvorfor vi stadigvæk er på 1.3.2!

Jeg besluttede i går at hoppe på beta vognen, der er 2 grunde hertil:
- En meget stor andel af vores plugins er opdateret til "CraftBukkit 1.4.5 Beta 0.2".
- Betaen kører på mange servere, og der er ikke blevet rapporteret nogen "slemme bugs".

Jeg har I dag har startet testen af CraftBukkit 1.4.5 Beta 0.2 og vores plugins, hvis alt virker tilfredsstillende (det ser lovende ud indtil videre) kan vi opdatere serveren meget snart (fredag eller lørdag).
It's all about the community
Fantasykitten

Post by Fantasykitten »

mange tak for det hurtige svar :D og angårne at det er 1.4.5 ja har ikk opdatert så viste ikk helt hvad for en der er den nye'ste.. håber du for styr på det. og du tager bare den tid det tager, det er jo december og vi skal ha tid til at hygge :3.
julemand101

Post by julemand101 »

Jeg kan lige tilføje at Beta 0.3 af CraftBukkit lader til at blive en af de mest spændende i længere tid pga. flere tiltag. For det første forventes der et kraftigt boost i performence når vi indlæser chunks pga. dette nu gøres uafhængigt af andre spillere.

Derudover så er der lavet en radikal ændring på måden CraftBukkit behandler den oprindelige kildekode fra Mojang som CraftBukkit består mest af. Uden at komme ud på en alt for lang teknisk forklaring så omhandler det at man før kunne skrive plugins der brugte det oprindelige Minecraft kode og fortsætte med at bruge sådan et plugin når der kom opdateringer af Minecraft. Dette har man nu ændret ved CraftBukkit således dette ikke længere er muligt og udviklere af plugins skal nu udgive en ny version af deres plugin uanset hvad hver gang der kommer en ny CraftBukkit der bruger en ny version af Mojang's Minecraft server kode.

Dette har skabt en del ballede mildt sagt og en af de førende pluginudviklere har valgt at droppe Bukkit projektet nu med den konsekvens at flere af de største plugins nu står uden vedligeholdelse indtil en løsning er fundet. Problemet er dog ikke lige med det samme da han har lavet Beta 0.2 opdateringer men der vil næppe komme opdateringer til Beta 0.3 fra hans side af. Vi bruger kun et plugin fra ham nemlig "train carts" og jeg er selv ved at udtænke en løsning (og der skal nok komme andre plugins der kan det samme). Men mange servere bruger nok NoLagg plugin'et (især dem med 100+ spillere).

Det er altså mildt sagt en lidt omtumlet situation mens vi afventer 1.4.6 som nok skal komme med sine egne problemer. Derfor er det heller ikke så nemt lige nu at være administratorer der skal lave en vurdering løbende om hvornår vi skifter. Jeg er enig med xcanner i at vi efterhånden har ventet længe nok til at kunne tage Beta 0.2 da der ikke er kommet nogle alvorlige fejl. :)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
RLarsen

Post by RLarsen »

jeg går også og venter på at serveren bliver opdateret så jeg kan komme på crafters igen - har ikke gidet at hente en gammel jar fil (fordi jeg er doven!!)

Ser frem til opdateringen
Image
Nemisisdk

Post by Nemisisdk »

Vil der være en kort frist, efter opdateringen, til at nedtage sine farm i de verdner der bliver resat?
Grunden til jeg spørger er, at jeg formentlig er travlt optaget hele weekenden, og ville da gerne, hvis muligt, nå at tage de mest attraktrive ting med mig.
julemand101

Post by julemand101 »

Nemisisdk wrote:Vil der være en kort frist, efter opdateringen, til at nedtage sine farm i de verdner der bliver resat?
Grunden til jeg spørger er, at jeg formentlig er travlt optaget hele weekenden, og ville da gerne, hvis muligt, nå at tage de mest attraktrive ting med mig.
Vi giver 2-3 dage efter opdateringen.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
xcanner

Post by xcanner »

RLarsen wrote:jeg går også og venter på at serveren bliver opdateret så jeg kan komme på crafters igen - har ikke gidet at hente en gammel jar fil (fordi jeg er doven!!)

Ser frem til opdateringen
http://heyyeyaaeyaaaeyaeyaa.com/
It's all about the community
nrone

Post by nrone »

Goes on repeat!
Crafters.dk - It's all about the community...
Ninjastick

Post by Ninjastick »

WHAT, den er vild! :D!
En god ven lader dig aldrig gøre noget dumt! Alene...
Post Reply