Hej.
Jeg har siden opdateringen til 1.4.6 oplevet tekniske problemer, med meget lag og deraf forsinkede handlinger og besker i chat.
Siden serveren crashede/genstartede (var det igår eller i forgårs?, kan ikke huske det), er det blevet meeget mere udtalt. Og jeg er ofte blevet vippet af serveren med følgende besked:
"internal exception java.net.socketexception connection reset"
Og det ofte med en periode på 10-20 min efterfølgende hvor jeg ikke kan få forbindelse til serveren igen.
Denne gang (i aften kl. 21.05), prøvede jeg at opdatere crafters.dk flere gange, men kunne se på deltagerlisten at jeg stadig stod som online. Måske er det derfor jeg ikke kan komme ind?
Det ser dog ud til at jeg igen har fået forbindelse til serveren nu (kl. 21.25)
Er det noget andre oplever? Eller er jeg alene med disse problemer?
Det skal siges at jeg har en fin internetforbindelse 20/20 Mbit som jeg selvfølgelig også testede på tdc.hastighedstest. for at udelukke den mulighed.
- Tollak
Hjælp. Tekniske problemer.
- julemand101
Re: Hjælp. Tekniske problemer.
Sørg for at lukke Minecraft klienten helt ned og starte den op igen hvis du oplever du ikke kan forbinde til serveren.
Opdater desuden dine netkortsdrivere hvis muligt. Kører du 64 bit java?
Opdater desuden dine netkortsdrivere hvis muligt. Kører du 64 bit java?
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
- Erobran
Julle.
Det er nøjagtigt det samme problem jeg har, jeg kontaktede min internet udbyder som du sagde, der var intet galt med nettet, jeg prøvede også diverse internetsider, der var så hellere ingen problemer, jeg prøvede at logge på en anden server jeg også gamer på (navn nævnes ikke), der var nul problemer, det udelukkende på Crafters jeg har problemet med at ryge ned i et hul under tronen samt ryge ud en 10-50sek efter.
Mit Java er forøvrigt 32bit.
Mvh Erobran.
Det er nøjagtigt det samme problem jeg har, jeg kontaktede min internet udbyder som du sagde, der var intet galt med nettet, jeg prøvede også diverse internetsider, der var så hellere ingen problemer, jeg prøvede at logge på en anden server jeg også gamer på (navn nævnes ikke), der var nul problemer, det udelukkende på Crafters jeg har problemet med at ryge ned i et hul under tronen samt ryge ud en 10-50sek efter.
Mit Java er forøvrigt 32bit.
Mvh Erobran.
En god ven tager altid skylden hvis du gør dumt.
Diktator i Leningrad/Sovjetunionen
Mvh Erobran
Diktator i Leningrad/Sovjetunionen
Mvh Erobran
- julemand101
Erobran: du kan sige hvad du vil men dit netværk var i den grad komplet smadret den dag hvor jeg skulle rode med den. Jeg kunne ikke få forbindelse til dig via Skype samt dit teamviewer virkede heller ikke. De fejl du havde med Crafters var bad packets og derved huller i forbindelsen mellem dig og Crafters. Eftersom du havde problemer både med Crafters og med mig måtte jeg konkludere din forbindelse har problemer.
Men hvis dit netværk er stabilt igen vil jeg da gerne se på det igen. En ting du skal være opmærksom på er at hvis du kører 32 bit Java kan du ikke køre med fuld view distance på Crafters.dk. Problemet er især ved Spawn hvor der er bygget så meget og undergrunden udhulet ret voldsomt. Dette gør at der kræves en del mere hukommelse hvilket i mange tilfælde går galt med 32 bit Java. Hvis du ikke har nogen alternativer så sæt view distance ned indtil det ikke længere går ned.
Hvis i har mulighed for det kan i prøve at teste med trådløs og kablet netværk og se om det gør nogen forskel.
Men hvis dit netværk er stabilt igen vil jeg da gerne se på det igen. En ting du skal være opmærksom på er at hvis du kører 32 bit Java kan du ikke køre med fuld view distance på Crafters.dk. Problemet er især ved Spawn hvor der er bygget så meget og undergrunden udhulet ret voldsomt. Dette gør at der kræves en del mere hukommelse hvilket i mange tilfælde går galt med 32 bit Java. Hvis du ikke har nogen alternativer så sæt view distance ned indtil det ikke længere går ned.
Hvis i har mulighed for det kan i prøve at teste med trådløs og kablet netværk og se om det gør nogen forskel.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
- JBTollak
- Administrator
Hej igen.
Ja jeg kører med 64 bit java.
Nu du nævner at det kræves en del hukommelse at køre med lang view distance, kommer jeg til at tænke på at min pc heller ikke mener jeg har ram nok, når jeg spiller MC. Og laver tit sidefiler pga. dette.
Jeg har 4 GB ram, og kører ikke nogle andre store programmer samtidig med MC. Der er en dropbox, treamviewer, Allshare og en AVG antivirus.
Så mener da nok den skal kunne løfte den opgave.
Men det kan altså være detaljegraden på videoindstillingerne i MC der gør det mener du?
Det forklarer dog ikke det andet problem med forbindelsen til serveren af og til.
- Tollak
Ja jeg kører med 64 bit java.
Nu du nævner at det kræves en del hukommelse at køre med lang view distance, kommer jeg til at tænke på at min pc heller ikke mener jeg har ram nok, når jeg spiller MC. Og laver tit sidefiler pga. dette.
Jeg har 4 GB ram, og kører ikke nogle andre store programmer samtidig med MC. Der er en dropbox, treamviewer, Allshare og en AVG antivirus.
Så mener da nok den skal kunne løfte den opgave.
Men det kan altså være detaljegraden på videoindstillingerne i MC der gør det mener du?
Det forklarer dog ikke det andet problem med forbindelsen til serveren af og til.
- Tollak
- julemand101
Vi har åbnet op for muligheden at man kan ping crafters.dk serveren. Derfor følg denne vejledning:
1. Hold windows tasten nede (den med flaget) samtidig med du trykker på r tasten.
2. I vinduet der dukker op skriver du: cmd
3. Dette åbner en terminal. Skriv herinde: ping -n 500 crafters.dk
4. Tryk enter.
Dette vil resultere i der sendes 500 pings imod Crafters.dk serveren. Hvis den tilsidst skriver noget som fx (lavet ved kun 10 pings):
Ping statistics for 95.154.28.152:
Packets: Sent = 10, Received = 10, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 13ms, Maximum = 14ms, Average = 13ms
Så har du ikke noget problem med forbindelsen eftersom du ikke har mistet nogen pakker. Hvis du derimod oplever en del tabte pakker (over 5%) og/eller har en ping der svinger meget så har du et problem med din forbindelse til Crafters.dk. Jeg har testet fra min egen forbindelse og jeg kan ping Crafters.dk 200 gange uden nogen tabte pakker (gad ikke teste mere).
Hvis man oplever pakketab så test derefter om du kan ping google.dk og få et bedre resultat der. Hvis du ikke oplever fejl der må du meget gerne skrive så vi kan køre nogle tests på Crafters.dk netværket.
1. Hold windows tasten nede (den med flaget) samtidig med du trykker på r tasten.
2. I vinduet der dukker op skriver du: cmd
3. Dette åbner en terminal. Skriv herinde: ping -n 500 crafters.dk
4. Tryk enter.
Dette vil resultere i der sendes 500 pings imod Crafters.dk serveren. Hvis den tilsidst skriver noget som fx (lavet ved kun 10 pings):
Ping statistics for 95.154.28.152:
Packets: Sent = 10, Received = 10, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 13ms, Maximum = 14ms, Average = 13ms
Så har du ikke noget problem med forbindelsen eftersom du ikke har mistet nogen pakker. Hvis du derimod oplever en del tabte pakker (over 5%) og/eller har en ping der svinger meget så har du et problem med din forbindelse til Crafters.dk. Jeg har testet fra min egen forbindelse og jeg kan ping Crafters.dk 200 gange uden nogen tabte pakker (gad ikke teste mere).
Hvis man oplever pakketab så test derefter om du kan ping google.dk og få et bedre resultat der. Hvis du ikke oplever fejl der må du meget gerne skrive så vi kan køre nogle tests på Crafters.dk netværket.