Hey.
Jeg har kigget lidt rundt inde på mcschematics.com for at få noget inspiration. Men så vidt jeg kan se, så er måden det virker på ved at hete filen og simplethen kopiere bygningen ind i ens egen verden.
Det er jo åbenlyst ikke noget vi kan bruge, så derfor ville jeg spørge, om der ikke er et sted, hvor man blot kan få noget der minder om en plantegning af bygninger, så man selv skal bygge dem, bare med en skabelon ved siden af, så man kan snuppe en god idé, hvis man ser noget fedt.
Edit: Eller er den bedste mulighed så at hente disse schematics og sætte dem ind i en singleplayer world, så men selv kan sidde og kigge på bygningen?
Mvh.
Den_store_konge
Muligt at hente og bruge schematics?
- FedeAnderzen
Re: Muligt at hente og bruge schematics?
Der er allerede en del bygninger på serveren der er bygget efter forskellige schematics, bla. Spawn og de uldbygninger langs vandet vest derfor. De er dog ikke kopieret ind, det ville jo underminere vores påstand om ikke at snyde, men derimod er de lavet på god gammeldags maner, blot med den forskel at man på forhånd kan se hvor blokkene skal sættes, da man har bygningerne på en anden skærm.
Min personlige mening er dog, at vi bør undgå direkte kopier af andres bygninger. Så hvis du henter en bygning du gerne vil lave herinde, så prøv lige at ændre den lidt så den bliver din egen, eller hvis du kopierer den direkte så sæt i det mindste et skilt på med skaberens navn, så han får "credit" for sit værk.
Min personlige mening er dog, at vi bør undgå direkte kopier af andres bygninger. Så hvis du henter en bygning du gerne vil lave herinde, så prøv lige at ændre den lidt så den bliver din egen, eller hvis du kopierer den direkte så sæt i det mindste et skilt på med skaberens navn, så han får "credit" for sit værk.
- CptTomatoKing
Hvis du gerne vil bruge schematics så kan du hente et med der hedder Schematica. Det kan vise dig din schematic ingame og er meget nem at bygge efter.
Jeg vil sige at min personlige holdning er lidt ligesom Fede's (jeg syntes ikke man skal lave direkte kopier af andres ting).. Men når det kommer til stykket er jeg et eller andet sted ragende ligeglad med hvad du bygger da jeg altid bare kan kikke den anden vej - skulle det blive nødvendigt.
Hvis du gerne vil være lidt kreativ kan du altid hente den bygning du bliver inspireret af ned i en singleplayer verden, lave om på den og lave en schematic ud af den.
Jeg vil sige at min personlige holdning er lidt ligesom Fede's (jeg syntes ikke man skal lave direkte kopier af andres ting).. Men når det kommer til stykket er jeg et eller andet sted ragende ligeglad med hvad du bygger da jeg altid bare kan kikke den anden vej - skulle det blive nødvendigt.
Hvis du gerne vil være lidt kreativ kan du altid hente den bygning du bliver inspireret af ned i en singleplayer verden, lave om på den og lave en schematic ud af den.
⚒ To mine, or not to mine...
- den_store_konge
Er det tilladt af bruge Schematica her på Crafters.dK?007mads1 wrote:Hvis du gerne vil bruge schematics så kan du hente et med der hedder Schematica. Det kan vise dig din schematic ingame og er meget nem at bygge efter.
Desuden er jeg allerede i gang i min singlerplayer verden. Her til formiddag hentede jeg det bygnignsværk, jeg er synes er vildt fedt. Jeg fandt dog hurtigt nogle fejl i det, så nu har jeg brugt hele dagen, på at rette dets fejl, så det bliver skam ikke en fuldstændig kopi.
- Scrollzz
Det vil jeg tro... Det giver dig jo ikke rigtigt en fordel på andet end du kan bygge lidt bedre... men det er jo ikke mig der bestemmer .den_store_konge wrote: Er det tilladt af bruge Schematica her på Crafters.dK?
- CptTomatoKing
Du må ikke bruge mods der giver dig en fordel over andre spillere (xray, speed hack, fly hack osv.).
Schematica hjælper med at bygge ved hjælp af schematics. Der er ikke den vilde fordel i det - så jeg kan ikke se noget problem i det.
Jeg mener også det har været på forumet om moddet før og har ikke hørt der skulle være noget galt i at bruge det.
Schematica hjælper med at bygge ved hjælp af schematics. Der er ikke den vilde fordel i det - så jeg kan ikke se noget problem i det.
Jeg mener også det har været på forumet om moddet før og har ikke hørt der skulle være noget galt i at bruge det.
⚒ To mine, or not to mine...
- xcanner
I en perfekt verden ville alle bygge fede unikke bygninger. Dog er det ikke alle der er lige kreative til den slags, men alligevel gerne vil bygge noget "flot/stort", så hvis man har lyst til at kopiere andres bygninger man finder på nettet er der ingen regler imod det.
Crafters.dk er en server hvor man skal hygge sig med Minecraft og de andre som spiller på serveren.
Når det er sagt vil jeg dog opfordre til at man "kopiere" med omtanke, man kan ændre meget på store bygningsværker, så det bliver "ens eget".
"Is Slottet" som bettemig har bygget er en kopi af noget andet, dog med en del rettelser/tilpasning - hun er stolt af det og det har kostet en del ombygninger/skaffe materiale (tak til dem som donerede det sidste Lapiz).
Hvis man laver en 1:1 kopi af noget, bør man smide et skilt der giver kredit til den oprindelige bygger!
Crafters.dk er en server hvor man skal hygge sig med Minecraft og de andre som spiller på serveren.
Når det er sagt vil jeg dog opfordre til at man "kopiere" med omtanke, man kan ændre meget på store bygningsværker, så det bliver "ens eget".
"Is Slottet" som bettemig har bygget er en kopi af noget andet, dog med en del rettelser/tilpasning - hun er stolt af det og det har kostet en del ombygninger/skaffe materiale (tak til dem som donerede det sidste Lapiz).
Hvis man laver en 1:1 kopi af noget, bør man smide et skilt der giver kredit til den oprindelige bygger!
It's all about the community