Jeg kan forstå på Ninjastick at mødedeltagelsen ved forrige event ikke var vildt imponerende samt der var nogle generelle vanskeligheder. For lige at løse disse problemer prøver vi endnu engang at afholde et Natural Selection 2 Event men med nogle justeringer.
1. Introduktionskursus 30 min før event.
Til folk der har spørgsmål inden vi starter vil man kunne få hjælp 30 min før selve eventet. Hvis man har problemet med grundspillet så kom 30 min før! Det er ikke fordi vi spiller på et ret højt plan men spillet er uendelig meget sjovere når alle kender de basale elementer.
2. Krav om minimum kendskab til spillet.
Alle deltagere skal lige have haft spillet startet op, prøvet det og/eller set lidt videoer omkring spillet. Ved at gøre dette er der større sandsynlighed man har nogle spørgsmål som man kan stille til det 30 min lange introduktionskursus.
3. Alle deltagere skal have deltaget i et spil indenfor få dage inden eventet.
Dette er for at undgå at skulle vente på den process der hedder "Compiling shaders" der er kendt for at tage ca. 10 min og som sker ca. hver gang der har været en opdatering til spillet. Man kan også med fordel forsøge at komme ind på Crafters.dk serveren i god tid (40-50 min inden eventet) for at komme igennem "Compiling shaders" samt "Preload" (sidstnævnte kan tage lang tid hvis det er første gang du spiller siden du har startet computeren).
Kravene her er ikke for at genere nogen men det kan være belastende at skulle vente samlet set 15 min på at en person kommer ind i spillet hvis det kan undgås.
4. Angiv hvornår eventet skal starte
I kan være med til at bestemme hvornår selve eventet starter (husk introduktionskurset ligger 30 min FØR tidspunktet). Dette sker på følgende link (husk at bruge jeres minecraft navn):
http://doodle.com/pikkanmqbf4xa9k7
Natural Selection 2 Event (planlægning)
- julemand101
Natural Selection 2 Event (planlægning)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
- Nemisisdk
Re: Natural Selection 2 Event (planlægning)
Ja lidt skuffende, at det døde ud så hurtigt, men super med nyt forsøg.
nvm
nvm
- RLarsen
jeg prøvede at joine den server de spillede på men fik "server is not responding" hele tiden - og så læste jeg her på fora at det var rykket til næste weekend?
- julemand101
Det blev ikke rykket men blev skam afholdt. Du er velkommen til at skrive til mig på Steam og så kan vi lige prøve at se på problemet.RLarsen wrote:jeg prøvede at joine den server de spillede på men fik "server is not responding" hele tiden - og så læste jeg her på fora at det var rykket til næste weekend?
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
- RLarsen
hm, du var ikke online da jeg chekede 22.05 - jeg joinede game via ninjastick og sighvatur i crafters.dk gruppen men fik "server is not responding"
- julemand101
Derfor det ikke virkede. Jeg kunne godt have været bedre til at give instruktionerne men havde travlt den dag.
1. Start spillet.
2. Tryk på ½ tasten.
3. Skriv "connect crafters.dk" (uden gåseøjne)
4. Tryk på ½ tasten igen for at lukke den ned.
Det virker selvfølgelig ikke nu hvor serveren er taget ned men jeg vil næsten tro det var derfor du ikke kunne forbinde (serveren er ikke på NS2 serverlisten så det skaber nok problemer).
1. Start spillet.
2. Tryk på ½ tasten.
3. Skriv "connect crafters.dk" (uden gåseøjne)
4. Tryk på ½ tasten igen for at lukke den ned.
Det virker selvfølgelig ikke nu hvor serveren er taget ned men jeg vil næsten tro det var derfor du ikke kunne forbinde (serveren er ikke på NS2 serverlisten så det skaber nok problemer).
- julemand101
Jeg bliver nød til af aflyse dette event hvis vi ikke bliver flere deltagere. Dem der ejer spillet og ikke har skrevet sig op kunne de ikke lige skrive hvad vi skal gøre for at i vil være med?
Hvis der ikke kommer flere deltagere i dag så aflyser jeg eventet og finder på noget andet.
Hvis der ikke kommer flere deltagere i dag så aflyser jeg eventet og finder på noget andet.
-
På opfordring fra trådstarter smider jeg da lige en status.
Jeg ejer spillet og har det sågar installeret, men har endnu ikke haft det åbent. Jeg har ikke taget mig sammen til, at sætte mig ind i det. Jeg skal gerne tage et kig på spillet her inden weekenden, men jeg får næsten med garanti brug for det tidligere nævnte introduktionskursus.. Generelt lover jeg ikke fremmøde til de events her, primært fordi mine weekendplaner ofte er ret spontane, men jeg vil gerne skrive det bag øret og så vidt muligt deltage.
Jeg ejer spillet og har det sågar installeret, men har endnu ikke haft det åbent. Jeg har ikke taget mig sammen til, at sætte mig ind i det. Jeg skal gerne tage et kig på spillet her inden weekenden, men jeg får næsten med garanti brug for det tidligere nævnte introduktionskursus.. Generelt lover jeg ikke fremmøde til de events her, primært fordi mine weekendplaner ofte er ret spontane, men jeg vil gerne skrive det bag øret og så vidt muligt deltage.
- julemand101
Jeg kan se folk godt kan være med i dag kl. 20:00 og 21:00. Eftersom der blev en (overraskende) succes i går ved FlatOut 2 hvor vi bare startede noget op spontant så tror jeg vi gør det samme i dag. Så vi vælger at ligge forsigtigt ud hvor jeg varmer serveren op fra kl. 19:00 og så kan folk ellers bare hoppe med på vognen. Se på Steam for at find folk der spiller og spørg dem hvad de skal join (eller kom på Mumble hvor vi nok også sidder klar).
Alt efter hvor mange spillere vi lige er og behovet for træning så joiner vi Crafters.dk serveren eller en anden server. Hvis du vil join Crafters.dk serveren er proceduren følgende:
1. Start spillet.
2. Inde i hovedmenuen trykker du på ½ tasten.
3. En terminal kommer frem og her skriver du: connect crafters.dk
4. Tryk på ½ tasten igen for at lukke terminalen.
Serveren vil være oppe fra 19:00 (hvis jeg kan nå at komme hjem til tiden).
Alt efter hvor mange spillere vi lige er og behovet for træning så joiner vi Crafters.dk serveren eller en anden server. Hvis du vil join Crafters.dk serveren er proceduren følgende:
1. Start spillet.
2. Inde i hovedmenuen trykker du på ½ tasten.
3. En terminal kommer frem og her skriver du: connect crafters.dk
4. Tryk på ½ tasten igen for at lukke terminalen.
Serveren vil være oppe fra 19:00 (hvis jeg kan nå at komme hjem til tiden).
-
Jeg sidder lige og læser lidt op på det, og vil tage et par spil når jeg kommer hjem, så jeg forhåbentlig kan få spilforståelse nok til, at deltage iaften!