Mange tak for deltagelsen ved FlatOut 2

Diskussion om Minecraft og crafters.dk
Post Reply
julemand101

Mange tak for deltagelsen ved FlatOut 2

Post by julemand101 »

Vil bare lige sige mange tak til alle dem der dukkede op ved vores FlatOut 2 mini event. Det startede ud med Ch0x og jeg lige ville lave nogle netværkstests for at få spillet til at virke og da det endelig lykkedes os bad vi Ninjastick og FedeAndersen om at join. Men det blev da godt nok hurtigt til fuldt hus hvor vi fik fyldt alle 8 deltagerslots op og vi spillede i flere timer.

Stor tak for den gode deltagelse og det gode humør. Håber det er noget vi kan få gentaget ;)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
CasperSK

Re: Mange tak for deltagelsen ved FlatOut 2

Post by CasperSK »

Selv tak for spillet julemand, det var pisse sjovt. Jeg skal lige vide er det bare nogle porte i routeren der skal åbnes, eller skal der mere til?
we've tried nothing and we're all out of ideas.
julemand101

Post by julemand101 »

CasperSK wrote:Selv tak for spillet julemand, det var pisse sjovt. Jeg skal lige vide er det bare nogle porte i routeren der skal åbnes, eller skal der mere til?
Guiden vi kom frem til er følgende:

1. Forward port 23756 og 23757. Husk at det SKAL være UDP du forwarder og ikke TCP som normalt. FlatOut 2 bruger ikke TCP overhovedet så du kan nøjes med UDP.

2. Højreklik på spillet i Steam og vælg Properties (den i bunden).

3. Vælg den øverste af de to knapper der hedder "Set launch options...".

3a. Hvis du er host skriver du: -lan -host

3b. Hvis du er klient skriver du følgened hvor IP er IP på hosten: -lan -join=IP

4. Gem indstillingerne og start så spillet hvor hosten selvfølgelig starter det først og derefter kan klienterne starte det op. Spillet vil selv gå ind i de rigtige menuer.

Det er bøvlet men det virker. Forbindelsen i går var lidt ustabil men jeg tror ikke det som sådan er noget der kan fikses. UDP protokollen er en protokol hvor man ikke kan garantere en stabil forbindelse og det kan sagtens være spillet ikke er lavet til de forudsætninger der er ved UDP.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
Ch0x

Post by Ch0x »

Jeg siger også tak for spillet, det var virkelig underholdende!
CasperSK

Post by CasperSK »

julemand101 wrote:
CasperSK wrote:Selv tak for spillet julemand, det var pisse sjovt. Jeg skal lige vide er det bare nogle porte i routeren der skal åbnes, eller skal der mere til?
Guiden vi kom frem til er følgende:

1. Forward port 23756 og 23757. Husk at det SKAL være UDP du forwarder og ikke TCP som normalt. FlatOut 2 bruger ikke TCP overhovedet så du kan nøjes med UDP.

2. Højreklik på spillet i Steam og vælg Properties (den i bunden).

3. Vælg den øverste af de to knapper der hedder "Set launch options...".

3a. Hvis du er host skriver du: -lan -host

3b. Hvis du er klient skriver du følgened hvor IP er IP på hosten: -lan -join=IP

4. Gem indstillingerne og start så spillet hvor hosten selvfølgelig starter det først og derefter kan klienterne starte det op. Spillet vil selv gå ind i de rigtige menuer.

Det er bøvlet men det virker. Forbindelsen i går var lidt ustabil men jeg tror ikke det som sådan er noget der kan fikses. UDP protokollen er en protokol hvor man ikke kan garantere en stabil forbindelse og det kan sagtens være spillet ikke er lavet til de forudsætninger der er ved UDP.
Fedt nok at vide, så kan vi jo selv lige hoste lidt spil hvis vi har lyst. Det virker jo ikke til det kræver en særlig voldsom upload/download.

Jeg stiller mig ihvertfald gerne til rådighed som server når der skal spilles igen
Ch0x

Post by Ch0x »

Kan man godt hoste server/spil fra Randers? :-O Kører de ikke på sit eget lukkede netværk?
CasperSK

Post by CasperSK »

Ch0x wrote:Kan man godt hoste server/spil fra Randers? :-O Kører de ikke på sit eget lukkede netværk?
Århus!!! Men man kan vel sige jeg er på en slags internet prøveløsladelse. Mega Nice, det andet var ikke andet end billeder af platinblonde piger på crazy daisy og mokaier
razzerdenkage

Post by razzerdenkage »

Gad nu godt ville være med, men tak for guiden. Efter at have åbnet lidt porte, testede jeg også med en ven, så virkede det hele helt fint, tak :)
CUT!
Ninjastick

Post by Ninjastick »

Det var faktisk ganske underholdende!

8 mand, Derby, Chili... Jeg siger det bare 8-)
En god ven lader dig aldrig gøre noget dumt! Alene...
julemand101

Post by julemand101 »

Lidt billeder fra arrangementet hvor vi spillede basketball. Jeg skal nok forsøge at huske at tage nogle flere og bedre billeder ved næste event. :P
Ch0x har en flyvende start og alt tyder på et godt mål.
Ch0x har en flyvende start og alt tyder på et godt mål.
Åh øv det gik ikke så godt for Ch0x alligevel og det kommer nok til at tage noget tid på hospitalet at få rettet ryggen op.
Åh øv det gik ikke så godt for Ch0x alligevel og det kommer nok til at tage noget tid på hospitalet at få rettet ryggen op.
mikkelfb er klar til race.
mikkelfb er klar til race.
Umiddelbar stilling midt i kampen.
Umiddelbar stilling midt i kampen.
Post Reply