Hej crafters.
Jeg har på det seneste tænke lidt på hvorfor Crafters.dk ikke har en side på facebook. Jeg ved at vi har en lille gruppe, hvor der dog ikke er så mange medlemmer. Men hvis vi havde en decideret side man kunne "synes godt om", kunne vi føre fællesskabet videre ind på facebook, hvor de fleste har en profil idag.
Hvad jeg tænkte kunne ske på siden:
- Vi ville kunne reklamere for f.eks. PvP turneringer eller andre events. Det er desværre ikke alle der tjekker forum, så måske det ville kunne tiltrække flere deltagere.
- Jeg har set inde på facebooksiden for Dazzlewire serveren at de afholder en slags billede konkurrencer hvor det gælder om at tage et screenshot der passer til en bestemt emne (Tror jeg, har ikke kigget så meget på det). Det kunne føre til en del aktivitet på facebooksiden.
- Vi ville lære mere om hinanden, idet vi bruger vores facebook. Jeg har tit tænkt: "Hey, er ******* egentlig en dreng eller en pige?".
- Information når serveren er gået ned, skal opdatere plugins o.s.v.
Vi har selvfølgelig Steam, men det er ikke lige noget jeg personligt bruger. Kan ikke helt hitte ud af det
Hvad har andre at sige til denne idé? Er det helt galt?
Crafters.dk på facebook?
- pitti999
Re: Crafters.dk på facebook?
Lyder som en rigtig god idé. Det er bare at få smækket sådan en side op!
Im mr meeseeks look at me...
-
Spørgsmålet er jo også hvem der skal styre den.
Jeg vil gerne være med til det, men kan helt sikkert ikke gøre det alene.
Jeg vil gerne være med til det, men kan helt sikkert ikke gøre det alene.
- Xuno
Jeg har forslået det tidligere her og synes stadig at det er en rigtig god ide. Det vil være med til at sprede budskabet om serveren, samt vil give os (arrangørere) en ny måde at komme ud til folket på.
Det er ikke nogen hemmelighed at der er en stor del at brugerne på serveren der ikke tjekker forumet dagligt (og efter en uge kommer folk jo ikke alle posts igennem). Så hvis man kunne smide tingene på facebook kunne det gøre at der ville blive skabt opmærksomhed omkring de ting der bliver afholdt. Samt selvfølgelig meget vigtigere ting som problemer med serveren, planlagte ting og hvad ved jeg af fine ting man kan gøre
Er jo ikke mod, så har nok ikke så meget at skulle sige på den front, men er da på facebook 24 timer i døgnet, så hvis det er brug for hjælp vil jeg da meget gerne melde mig
Det er ikke nogen hemmelighed at der er en stor del at brugerne på serveren der ikke tjekker forumet dagligt (og efter en uge kommer folk jo ikke alle posts igennem). Så hvis man kunne smide tingene på facebook kunne det gøre at der ville blive skabt opmærksomhed omkring de ting der bliver afholdt. Samt selvfølgelig meget vigtigere ting som problemer med serveren, planlagte ting og hvad ved jeg af fine ting man kan gøre
Er jo ikke mod, så har nok ikke så meget at skulle sige på den front, men er da på facebook 24 timer i døgnet, så hvis det er brug for hjælp vil jeg da meget gerne melde mig
http://Xunotopia.dk/
Hardball, hjemmeværnet, ferier og MINECRAFT!
Hardball, hjemmeværnet, ferier og MINECRAFT!
- pitti999
Jeg er også altid frisk, på at give en hånd med!
Im mr meeseeks look at me...
- julemand101
Jeg har min egen mening omkring det her projekt men jeg flytter diskussionen over på vores lukkede forum for moderatorer da der er en del vinkler i den her sag. Så snart der er skabt klarhed omkring tingene skal der nok komme et svar.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
- Casper98dk
Awesome som altid
- thomaskaufi
Det er vel også et spørgsmål om privatliv?
Altså liker man en side på facebook, så offentliggører du faktisk dig selv, med din (måske) mest informationssaftige side på nettet, hvis du da er aktiv derpå...
Personligt gør det mig ikke noget, og er faktisk venner med et par stykker fra crafters på facebook, men jeg kunne da godt forestille mig at der sikker er et par stykker derude der tænker at de gerne vil adskille sit minecraftspilleri fra sin daglige hverdag med venner og andet gak der måske også ville være upassende i det her community.
Så jo, det kunne da være interresant, og det ville være MEGET lettere at følge op på evt. akutte server problemer, men så igen, dem har vi jo så dejligt få af
Men med det sagt, stemmer jeg ja!
For husk på, det fantastiske ved internettet er; Hvis man ikke synes om det, behøver man heller ikke være en del af det
Fortsat god tirsdag!
//Kaufi
Altså liker man en side på facebook, så offentliggører du faktisk dig selv, med din (måske) mest informationssaftige side på nettet, hvis du da er aktiv derpå...
Personligt gør det mig ikke noget, og er faktisk venner med et par stykker fra crafters på facebook, men jeg kunne da godt forestille mig at der sikker er et par stykker derude der tænker at de gerne vil adskille sit minecraftspilleri fra sin daglige hverdag med venner og andet gak der måske også ville være upassende i det her community.
Så jo, det kunne da være interresant, og det ville være MEGET lettere at følge op på evt. akutte server problemer, men så igen, dem har vi jo så dejligt få af
Men med det sagt, stemmer jeg ja!
For husk på, det fantastiske ved internettet er; Hvis man ikke synes om det, behøver man heller ikke være en del af det
Fortsat god tirsdag!
//Kaufi
"Den dybe tallerken blev ikke opfundet på en dag!"
- fatKaizer
Jeg kan se der allerede er en, der har oprettet en side i går. Om denne er officiel ved jeg ikke. Men jeg synes det ville være helt super, hvis den blev brugt til at poste server events, da det er rart at kunne følge med i hvad der sker, også i perioder hvor man ikke er så aktiv (siger jeg og skuer ud i horisonten, mens jeg tænker på min bacheloropgave, som jeg burde bruge tid på nu, frem for at kigge forum ).
Jeg synes ikke siden skal bruges til andet end det, da vi allerede har et godt forum til alt andet snak. Edit: og man kan godt fortælle sider at det kun er admins der må slå indhold op.
Med hensyn til privatliv, så er det rigtigt at man kan se medlemmernes navn og billede, men hvis folk har sat deres privatlivsindstillinger rigtigt, så kan man ikke se mere
Edit: og brug en side, ikke en gruppe hvis i laver en gruppe, tror jeg det vil gå ud over forummet.
Jeg synes ikke siden skal bruges til andet end det, da vi allerede har et godt forum til alt andet snak. Edit: og man kan godt fortælle sider at det kun er admins der må slå indhold op.
Med hensyn til privatliv, så er det rigtigt at man kan se medlemmernes navn og billede, men hvis folk har sat deres privatlivsindstillinger rigtigt, så kan man ikke se mere
Edit: og brug en side, ikke en gruppe hvis i laver en gruppe, tror jeg det vil gå ud over forummet.
- Ninjastick
Det skal lige understreges at der endnu ikke er taget endelig beslutning omkring noget endnu. Den side du har fundet er en side vi sidder og leger lidt med, for at se hvad vi kan og ikke kan.
Hvis og såfremt siden bliver accepeteret og offentligtgjort, så skal vi nok give en melding om det
Hvis og såfremt siden bliver accepeteret og offentligtgjort, så skal vi nok give en melding om det
En god ven lader dig aldrig gøre noget dumt! Alene...