Når gamle logs skal findes frem

Nyheder fra holdet bag crafters.dk samt events.
Post Reply
julemand101

Når gamle logs skal findes frem

Post by julemand101 »

Efter at have brugt adskillige timer på at få fat på Rudolf så fandt jeg ham ude i brændeskuret med nogle flasker hvis indhold jeg ikke vil komme ind på grundet der også er børn der læser den her hjemmeside. Lad os bare konstatere at det ikke var ren juleøl og Rudolf ikke var ved bevidsthed. En stor del af Crafters.dk administrationsarbejdet er at slå fast hvad Rudolf laver på serveren når vi ikke holder øje med ham. Man kunne påpege at vi udsætter serveren for en stor risiko ved at have en personlighed som Rudolf til at passe serveren men lad os bare sige at vi er tvunget til det og Rusland måske ikke er involveret.

Det tog noget tid at vække Rudolf og han var ikke til meget hjælp herefter. Først sent på aften var han i stand til at kommunikere men kun på skrift (alle de år kun siddende alene foran tastaturet og en gammel skærm har taget hårdt på ham). Umiddelbart lød det ikke som om han var helt sikker på om der overhovedet er sne i Minecraft men eftersom han aldrig har spillet Minecraft er det forståeligt. Men da han ikke kunne give noget klart svar og konstant bedte om mere ”juleøl” og navne på spillere han kunne ban så opgav jeg det.

Selvom det nu var meget sent kontaktede jeg xcanner men vidste godt det ikke var et helt passende tidspunkt. Derfor fik jeg selvfølgelig også svaret at han skulle på job og kl. 3 om morgen ikke passede ham særligt godt. Jeg fortalte ham at jeg skulle bruge nogle gamle backups af serveren således jeg kunne tjekke hvem der havde fjernet sneen. Det tog en times tid at argumentere ham på plads men det lykkedes mig at få adgang til de gamle data (der desværre lå på en ekstern harddisk inderst inde i et kosteskab under en palle med kakaopulver som xcanner ikke ville kommentere). Desværre var det nu blevet alt for sent og jeg skulle af sted mod universitetet.

Læs videre i morgen hvor jeg har haft tid til at se nærmere på de gamle data.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
Casper98dk

Re: Når gamle logs skal findes frem

Post by Casper98dk »

Endnu en gang meget spændende :) Håber man får smit Rudolf i jail.. Tror ikke han kan gøre meget godt for serveren med sådan et misbrug...
Image
Tidligere Avis redaktør. Nu ham der brokker sig. Og ser jer bygge.

-Casper
Ninjastick

Post by Ninjastick »

Jeg tænker lidt at du låser ham inde i på et værelse, sørge for at give ham masser af mad og vand og så sender ham på afvending. Hvis det fortsætter sådan her, så ender det med at han finder en kvartpalle med rugmel og tror at det er noget andet!

Og du siger bare til hvis du skal have en hånd til at lede de gamle logs igennem. Det begynder at lyde kritisk, det her!
En god ven lader dig aldrig gøre noget dumt! Alene...
julemand101

Post by julemand101 »

Jeg er ved at forsøge at gøre ham lidt mere ædru men risikoen er han samtidig bliver endnu mere gnaven. Omkring hjælp udefra tror jeg stadig det er bedst vi ikke indvier for mange i den her sag.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
pitti999

Post by pitti999 »

God gammeldags opdragelse! Jaa det er vejen frem!
Im mr meeseeks look at me...
Post Reply