Mac Book Pro

Alt ikke releteret til Minecraft eller crafters.dk.
Hartman

Mac Book Pro

Post by Hartman »

Hej,
jeg ville lige høre om det er en god idé at købe en Mac i forhold til Minecraft. Da jeg snart skal på Gym. osv. skal jeg have en rigtig skole-Pc som nok bliver en Apple, men er det en god ide?

Uldur
CasperSK

Re: Mac Book Pro

Post by CasperSK »

Jeg har selv en Macbook Classic, den i Unibody.

Den er et par år gammel, men kører stadig som en drøm (altså når man surfer). Med hensyn til Minecraft, jo du kan sagtens spille Minecraft på sådan en, men du skal ikke forvente at du kan blæse en 64x64 texturepack på og kører det hele i max settings. Du skal nok næsten forvente at du skal justere settings ned i middel til lav. Det skal også lige siges at jeg har haft min skilt ad for et stykke tid siden fordi den blev meget varm, når jeg sad og lamede minecraft på den. Grundet det er en bærbar har den en meget lille køleprofil, hvor der ikke er meget plads mellem køleribberne, så det kan klart anbefales at du skruer bunden af (det er meget nemt) og lige blæser noget tryk luft igennem så det værste støv kommer væk.

Men som helhed er det virkelig dumt at give sig i kast med at skulle spille minecraft på en bærbar, om det så er Macbook eller en Windows baseret, jeg er gået tilbage til at spille på min stationære da der er lidt bedre muligheder på den.
we've tried nothing and we're all out of ideas.
Hartman

Post by Hartman »

Grunden til at det skal være en bærbar er jo at jeg skal have den med i skole, og så synes jeg at Windows bliver langsommere med tiden.
pitti999

Post by pitti999 »

Skal den udelukkende bruges til skole bruge, er en Mac fin nok. Men når man kommer til spil, vil jeg ikke anbefale den. Jeg kan desværre ikke komme med en fin forklare på hvorfor, hvordan og hvorledes.
Grunden er at jeg HADER ting der står apple på, da jeg synes at du udelukkende betaler for mærket og designet.
Dog vil jeg anbefale det til film/billede redigering.

*Edit Window bliver kun langsommere pga. af alt mulig mærkeligt man downloader, så hvis du holder din computer clean bliver den ikke langsom pga. det. (Dog bliver alt med tiden slidt.)
Last edited by pitti999 on 22 Apr 2013, 21:17, edited 1 time in total.
Im mr meeseeks look at me...
julemand101

Post by julemand101 »

Jeg vil ikke blande mig i dit køb selvom jeg har nogle meget klare holdninger. Men jeg synes ærlig talt du skal spørge gymnasiet hvad de anbefaler og om det giver problemer at du vælger en Mac. Omkring Windows skulle blive langsomt med tiden så vil jeg give dig ret. Om det så er et problem synes jeg ikke. Min computer har 8 gb RAM og den tager lige noget tid at starte op om morgen (5-10 min. hvor jeg starter alle programmer op samtidig) men herefter kan jeg ikke mærke noget sløvhed og sætter bare maskinen i standby hvis jeg skal flytte mig.

Har dog ikke prøvet en Mac men det er sikkert en glimrende maskine. Men gaming er ikke en af de ting man skal forvente ved Mac.

Nu kræver Minecraft altså ikke det helt vilde og størstedelen af mellemklasse bærbare kan fint spillet det. Ja du kan ikke smide den vilde texture pack på men det kører i OK kategorien. :)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
Hartman

Post by Hartman »

Jeg er ikke den store gamer, og hvis det er, er det på PS3'en jeg ved at det er en god skole PC, men den skal stadigvæk kunne trække minecraft, og jeg bryder mig ikke om Texturepacks. men hvis den kan køre en synslængde på normal og grafik på flot er jeg tilfreds.
PennisPuff

Post by PennisPuff »

lige en lille side note fra mig :)

Spørg din skole om deres programmer osv. også virker på mac. jeg går på HTX og ved at både HTX, HHX og STX køre med samme systemer hvor 90% af dem ikke virker til mac, derfor har dem i min klasse som har mac (2 pers.) valgt at installere Windows (billig version), men Windows delen er ekstremt langsom. derfor kan de til tider vente 1 time med at komme igang med et program (sjældent men er set), og det er jo ikke meningen med en computer til den pris.

så mit råd til dig er simpelthen at kontakte skolen og spørge om Mac kan køre deres programmer.

//Puff
thomaskaufi

Post by thomaskaufi »

Vil heller ikke gå for meget ind i det her, hader farvede diskussioner, så jeg vil lige springe det hele over og svare dig direkte:

Ja det er den fin til, jeg har selv en macbook købt sidste sommer, den er genial til skolearbejde, og uanset hvad andre må hævde kan jeg fortælle (med viden fra min egen skole) at dem med flest IT-problemer i min klasse har billige bambus-pc'er. Minecraft kører self også fint, som jule siger kræver det næsten intet at trække.

Med hensyn til æbler? Jeg er dybt imod apple, men det er primært fordi jeg er uenig med deres politiske holdninger. Men man må ofre for skønheden så her går jeg imod mine principper!

Hvad for en skole skal du gå på, og hvad linje??? :)

EDIT:
Ah så den slet ik var så led den her diskussion, vil gerne inputte lidt:

-Min starter på 30 sekunder, også selvom den snart er et år gammelt.
-Min skoles programmer (STX) understøttes af, og bedst, af mac. Men her er også primært tale om matematikprogrammer som TI-nspire osv.
-Gaming? lad være. Det er ikke et apple problem, det er et serviceproblem. Udviklere gider ganske simpelt ikke skrive til mac, fordi det er besværligt med spil, ligesom produktionsprogrammer ikke skrives så ofte til windows, fordi det ligeså er besværligt. Hvis du kan finde det på steam, kører det tilgengæld fint (portal mm)
-RAM er en anden ting på mac, da styresystemet fylder UHYRE lidt at trække. Min gamle havde 2GB, hvor jeg uden problemer kunne køre protools, AE, PS FinalCUT osv osv osv. Der skal ik så meget til her. Min nuværende har 8, fordi apple er gået amok med ram, så nu mærker jeg da slet ingen ting :?
"Den dybe tallerken blev ikke opfundet på en dag!"
Cola_00

Post by Cola_00 »

Hejsa
Jeg vil gerne forholde mig upartisk mht. valg af computer, jeg slutter HHX her til sommer og jeg vil sige at der har da været nogle få stunder hvor en windows havde været bedre, men jeg har dog kun oplevet 1 program som jeg ikke kunne få til at køre på min mac. dette program hedder kehatools og bruges sammen med excel, nok mest til matematik.
Jeg har matematik på A-niveau og har dermed en del programmer vi har arbejdet med, bl.a. Graph fra http://www.padowan.dk, R (en lomme regner) fra http://www.r-project.org og TI-Nspire CAS-værktøj.

Så jeg vil ikke mene at det burde blive det helt store problem mht. hvilke programmer der virker, og hvilke der ikke gør når vi snakker mac.

Mht. Minecraft, burde det ikke blive noget problem overhoved, jeg har ihvertfald ikke oplevet nogle problemer.

MVH.
Cola_00

Jeg tager forbehold for stavefejl. :D
Fantasykitten

Post by Fantasykitten »

alså det jeg synes om mac er de er overpriced i forhold til udeevne.. men tilgengæld for man en pæn komputer (vis det er noget der siger en noget).. og de er rat så stabile.. og du for et godt stykke hardwere (men stadig pisse dyr)

grunden til jeg ikk har mac er, at de er ikk ligefram gamer venlige og synes også mange andrer ting som windows gør bedrer på sin måde..

har selv en asus bærbar og må sige er noget over rasket over hvor god den er til de pænge jeg ga for den

så vis du skal ha en windows maskine ville jeg forslå du kigger mellem asus mærket
Post Reply