Halløj alle i gæve craftere.
Som nogen af jer nok har set har Zirtel bygget counter-strike mappet de_dust2 ude ved Eldamar.
Har I ikke set den kan det findes her
Zirtel er desværre ret presset for tiden med alt hvad der omhandler gaming, så jeg har prøvet at arbejde lidt videre med det, men er desværre nået et punkt hvor jeg er ude i nogen ret vilde ideer for at finde en løsning.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Til dem der ikke har spillet Counter-Strike, kommer lige en opsummering. Hop ned til næste afsnit hvis I allerede ved alt om Counter-Strike.
Spillet omhandler kampe mellem terrorister og counter-terrorister (politi). Spillerne blive delt i de to hold og der er flere muligheder for at vinde alt efter hvilket map man spiller.
de_dust2 er det man kalder et demolition map, altså terroristerne skal op og springe et af to steder i luften og counter-terroristerne skal forhindre at det sker.
Hver gang det ene hold vinder starter mappet forfra og det vindende hold tjener nogen penge så de har mulighed for at købe bedre udstyr til sig selv og deres hold.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Arenaen" er som sådan færdig, Zirtel har gjort et rigtig godt stykke arbejde og den er faktisk ret fedt, det vil sige at man faktisk kan spille på det nu (hvis PvP var aktiveret der).
Men jeg ville gerne have de ekstra features ind, muligheden for at sætte og fjerne bomben, samt muligheden for at belønne spillere på det vindende hold, her er tale om individuelle spillere der skal belønnes hvis de skyder nogen fra modstander holder, sætter bomben, fjerner bomben eller hvis man forsvarer bomben længe nok til at den springer i luften. Med bomben mener jeg her ikke at der skal springes et hul i banen eller noget. Men nærmere at der er nogen noteblocks der spiller eller sådan noget.
Nu er det jo vanilla og vil gerne holde det så vanilla som muligt, hvis man kunne, så jeg ikke behøver at bede X eller Jule om et eller andet mod der kan klare de ting.
Hvis nogen har nogen fede ideer er i MEGET velkomne til at komme med dem
Counter-Strike Minecraft style!
- Xuno
- Posts: 325
- Joined: 23 Jul 2011, 22:17
Counter-Strike Minecraft style!
http://Xunotopia.dk/
Hardball, hjemmeværnet, ferier og MINECRAFT!
Hardball, hjemmeværnet, ferier og MINECRAFT!
- Ninjastick
- Posts: 906
- Joined: 19 Mar 2011, 13:47
Re: Counter-Strike Minecraft style!
Jeg ved ikke om du havde tænkt dig det skulle foregå med buer, for man kunne vel godt lave et pointsystem, der gav point pr. kill? Så kunne man, hvis man havde tilstrækkeligt med point, "købe" en læderarmor, en bue med forskellige features på. Ingen af de der MegaDeath 5K - UltraBlood Edition buer, men bare lige en Power I/II eller noget knockback. Og så måske ikke ha' så meget ammunition. Splashpotions of Harming kan vel også bruges som kasteskyts.
Så skal pointsystemet/priser så lige balanceres, men det burde være det mindste problem!
Hvad angår bomben kunne man bruge et håndtag, og så smide redstone under gulvet på A og B. Så skulle håndtaget være trukket i x antal sekunder før den "sprang", og så kunne man sætte en dropper til at sprøjte cobblestone ind, bare for effekten. Og cobblestone er jo noget grimt noget, det ved vi alle sammen! (undskyld Pars).
Vi skal så bare lige finde på noget, så man ikke bare kan vælte over og sparke til håndtaget, og så er den desarmeret... Men det er vel bare en holdekreds mere?
Damnit, det var slet ikke meningen at jeg skulle skrive så meget! Men nu jeg kom til at tænke lidt over det, så lyder det fedt
Så skal pointsystemet/priser så lige balanceres, men det burde være det mindste problem!
Hvad angår bomben kunne man bruge et håndtag, og så smide redstone under gulvet på A og B. Så skulle håndtaget være trukket i x antal sekunder før den "sprang", og så kunne man sætte en dropper til at sprøjte cobblestone ind, bare for effekten. Og cobblestone er jo noget grimt noget, det ved vi alle sammen! (undskyld Pars).
Vi skal så bare lige finde på noget, så man ikke bare kan vælte over og sparke til håndtaget, og så er den desarmeret... Men det er vel bare en holdekreds mere?
Damnit, det var slet ikke meningen at jeg skulle skrive så meget! Men nu jeg kom til at tænke lidt over det, så lyder det fedt
En god ven lader dig aldrig gøre noget dumt! Alene...
- Xuno
- Posts: 325
- Joined: 23 Jul 2011, 22:17
Re: Counter-Strike Minecraft style!
Havde lige præcis tænkt at man skulle bruge buer, og ja, så kunne man købe sig til bedre buer med low level enchants, kunne købe sig til flere pile (flere end den standart mængde man får), low level armor og så videre.
Problemet er mest hvordan det skal implementeres. Hvis man skal sidde og regne tingene ud efter hver runde kommer det til at tage for lang tid. Så jeg havde håber på at man kunne bygge noget redstone system, hvor spil lederne registrerer når en spiller slår en anden ihjel og så husker redstonesystemet selv hvor langt man er og belønner den enkelte spiller når de har fået x antal point.
Et lille eksempelt:
Spiller A slår spiller B ihjel, spillederen trykker på spiller A's knap og redstone systemet registrerer at spiller A nu har et point. Når spiller A har opsparet 3 point, får han adgang til en power 1 bue.
Spiller A sætter "bomben" og hans hold forsvarer den indtil den springer. Hele holdet belønnet med 1 point og spiller A får et ekstra point fordi det var ham der satte "bomben".
Jeg tænker at man kunne lave så hver enkelt spiller har et lille rum med en seng (ja, man skal nok bruge et af sine homes), og en kiste hvor i man får sine belønninger som man så kan dele med sit hold, eller beholde selv. Fra det lille rum kommer man ud i et hold område, hvor man kan bytte ting med ens medspillere og derfra begynder spillet så når hele holdet er klart.
Problemet er mest hvordan det skal implementeres. Hvis man skal sidde og regne tingene ud efter hver runde kommer det til at tage for lang tid. Så jeg havde håber på at man kunne bygge noget redstone system, hvor spil lederne registrerer når en spiller slår en anden ihjel og så husker redstonesystemet selv hvor langt man er og belønner den enkelte spiller når de har fået x antal point.
Et lille eksempelt:
Spiller A slår spiller B ihjel, spillederen trykker på spiller A's knap og redstone systemet registrerer at spiller A nu har et point. Når spiller A har opsparet 3 point, får han adgang til en power 1 bue.
Spiller A sætter "bomben" og hans hold forsvarer den indtil den springer. Hele holdet belønnet med 1 point og spiller A får et ekstra point fordi det var ham der satte "bomben".
Jeg tænker at man kunne lave så hver enkelt spiller har et lille rum med en seng (ja, man skal nok bruge et af sine homes), og en kiste hvor i man får sine belønninger som man så kan dele med sit hold, eller beholde selv. Fra det lille rum kommer man ud i et hold område, hvor man kan bytte ting med ens medspillere og derfra begynder spillet så når hele holdet er klart.
http://Xunotopia.dk/
Hardball, hjemmeværnet, ferier og MINECRAFT!
Hardball, hjemmeværnet, ferier og MINECRAFT!
- julemand101
- Posts: 3327
- Joined: 06 Nov 2010, 19:12
- Location: Brabrand
- Contact:
Re: Counter-Strike Minecraft style!
Uden at vide det præcist så virker det ret oplagt at bruge det indbyggede scoreboard system i Minecraft. Men det er da noget jeg lige vil undersøge hurtigt:
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Scoreboard
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Scoreboard
playerKillCount - Score increments automatically for a player when they kill another player.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
- Xuno
- Posts: 325
- Joined: 23 Jul 2011, 22:17
Re: Counter-Strike Minecraft style!
Årh Jule, du er en skat altså
Krydser fingre for at det kan bruges til noget. Vidste slet ikke at der var sådan noget i minecraft.
Krydser fingre for at det kan bruges til noget. Vidste slet ikke at der var sådan noget i minecraft.
http://Xunotopia.dk/
Hardball, hjemmeværnet, ferier og MINECRAFT!
Hardball, hjemmeværnet, ferier og MINECRAFT!
- julemand101
- Posts: 3327
- Joined: 06 Nov 2010, 19:12
- Location: Brabrand
- Contact:
Re: Counter-Strike Minecraft style!
Ok har set lidt nærmere på det og det virker temmelig omfattende og kræver en del command blocks samt et større redstone system. Tror ikke det er så realistisk hvis det skal fungere således man kan købe ting for sine "points". En demo af systemet kan ses i følgende yogscast:
http://www.youtube.com/watch?v=cHnZbhXcPSs
http://www.youtube.com/watch?v=JrVlHyVKxNE
Men det er teoretisk muligt.
http://www.youtube.com/watch?v=cHnZbhXcPSs
http://www.youtube.com/watch?v=JrVlHyVKxNE
Men det er teoretisk muligt.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
- Xuno
- Posts: 325
- Joined: 23 Jul 2011, 22:17
Re: Counter-Strike Minecraft style!
Hmm, jeg prøver lige at lege lidt med det når jeg kommer hjem.
http://Xunotopia.dk/
Hardball, hjemmeværnet, ferier og MINECRAFT!
Hardball, hjemmeværnet, ferier og MINECRAFT!
- Xuno
- Posts: 325
- Joined: 23 Jul 2011, 22:17
Re: Counter-Strike Minecraft style!
Men jeg tror at man er ude i at det skal være et separat map, ellers påvirker scoreboardet vel alle i mappet.
http://Xunotopia.dk/
Hardball, hjemmeværnet, ferier og MINECRAFT!
Hardball, hjemmeværnet, ferier og MINECRAFT!
- CptTomatoKing
- Posts: 861
- Joined: 07 Nov 2010, 12:38
- Location: Undervands Byen
Re: Counter-Strike Minecraft style!
Nej du skal vælge hvilke spillere der er på scoreboardet.Xuno wrote:Men jeg tror at man er ude i at det skal være et separat map, ellers påvirker scoreboardet vel alle i mappet.
Jeg vil lige kikke nærmere på den her feature men lover ikke noget.
⚒ To mine, or not to mine...
- Sighvatur
- Posts: 341
- Joined: 01 Jun 2011, 01:32
- Location: The Island HQ
Re: Counter-Strike Minecraft style!
Så commandblocks må gerne være i systemet?
Jeg går ud fra at de ikke må spawne ting til playeren?
Jeg går ud fra at de ikke må spawne ting til playeren?