Min computer nægter at starte, nogen genier til stede?

Alt ikke releteret til Minecraft eller crafters.dk.
bobiboblolo

Min computer nægter at starte, nogen genier til stede?

Post by bobiboblolo »

Som overskriften antyder, er min trofaste bærbar gennem 3 år gået hen og blevet dårlig. Når jeg trykker på tænd knappen med batteri i computeren, blinker det lille blå lys som indikere at den er tændt, i cirka et kvartsekund, man kan også lige ane lyden af en blæser der skal til at starte. Dette sker dog ikke når jeg har opladeren i på samme tid. Derimod laver den en mærkelig tikkende lyd når opladeren sidder i, ligemeget om batteriet er i på samme tid. Den tikkende lyd er der cirka 3 af i sekundet, og minder lidt om en masse små elektriske stød.

Jeg har prøvet med flere forskellige opladere og det ændrer ikke på noget, jeg har ikke rigtigt adgang til at prøve med et andet batteri, da jeg ikke kender nogen med et batteri der passer til min bærbar.
Jeg mistænkte i starten mit batteri da den i et par måneder har sagt at den skulle udskiftes da den ikke virkede optimalt( har en femtedel af den oprindelige batteritid nu)
Jeg har også prøvet at tage batteriet sammen med strømmen imens jeg trykkede tændknappen inde i et minuts tid, det havde ingen effekt overhovedet.

Så jeg tilspørger jer, mægtige eksperter om der er nogen der ved om det kan, og i så fald hvordan det kan fikses.

PS. Computeren er en Packard Bell Easynote TJ75, med Intel Core i5 processor og 1 gb ATI HD 5650 grafikkort.
Image
julemand101

Re: Min computer nægter at starte, nogen genier til stede?

Post by julemand101 »

Altså du kan altid starte en computer uden batteriet er sat i den så jeg tror ikke det er batteriet der giver dig problemer når du nu også har problemet når du sætter strømforsyningen til. Men dit batteri lyder som om det har det skidt og jeg tror ikke du skal forvente for meget af det.

Omkring din blæser tør jeg ikke sige præcist hvad der er galt men hvis jeg stod i din situation ville jeg forsøge at skille computeren så meget af at jeg kan komme ind til blæseren og se om den har besvær med at køre rundt. Hvis du aldrig har fjernet støv i din computer så virker det meget realistisk at blæseren er fyldt med støv efter 3 års brug. Personligt fjerner jeg støv i mine maskiner 2 gange om året og gerne oftere.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
bobiboblolo

Post by bobiboblolo »

Fik vist ikke forklaret mig ordentligt, det er ikke min blæser der ikke vil starte det er hele computeren som kun er tændt i et kvartsekund. Hvilket jo gør så blæseren ikke får kørt rundt. Derimod gider computeren slet ikke at forsøge at starte når strømstikket er i, der kommer bare en tikkende lyd.
Image
julemand101

Post by julemand101 »

bobiboblolo wrote:Fik vist ikke forklaret mig ordentligt, det er ikke min blæser der ikke vil starte det er hele computeren som kun er tændt i et kvartsekund. Hvilket jo gør så blæseren ikke får kørt rundt. Derimod gider computeren slet ikke at forsøge at starte når strømstikket er i, der kommer bare en tikkende lyd.
Jeg har oplevet et par stationære computere der nægter at starte hvis blæseren ikke kan køre rundt. Det kunne jo meget vel være samme problem her.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
GumZ1110

Post by GumZ1110 »

Julle det er en bærbar

Hvad mærke og model er det ?
GumZ1110, Xmod, handelsdude, eneboer og fedtet fyr.
Grandt_666

Post by Grandt_666 »

GumZ1110 wrote: Hvad mærke og model er det ?
bobiboblolo wrote: PS. Computeren er en Packard Bell Easynote TJ75, med Intel Core i5 processor og 1 gb ATI HD 5650 grafikkort.
:lol:
Member of The Islanders
GumZ1110

Post by GumZ1110 »

http://tim.id.au/laptops/packardbell/ea ... 20tj78.pdf

læse dette og du vil blive klogere

har du ingen garanti på den? jeg vil mene det er motherboardet der er ristet
GumZ1110, Xmod, handelsdude, eneboer og fedtet fyr.
julemand101

Post by julemand101 »

GumZ1110 wrote:Julle det er en bærbar
Er jeg da klar over men en bærbar kan have samme tjek om blæseren kører. Det vil da give god mening at computeren bare stopper hvis blæseren ikke kan køre rundt (min gamle Zepto havde ikke sådan et tjek hvilket resulterede flere gange i en temmelig overkogt computer).
bobiboblolo

Post by bobiboblolo »

Prøver lige at skrue den fra hinanden i morgen når jeg har fået købt den rigtige skruetrækker. Jeg skriver herinde hvad jeg finder,men takfor hjælpen indtil videre.
Image
Bekker00

Post by Bekker00 »

Hvis maskinen er fyldt med støv, så undlad at bruge en støvsuger tilsæt rense den med.

Støvsuger har en grim tendens til at skabe statisk elektricitet og det kan indvoldene i en puter ikke lide.

Det bedste er at puste den fri for støv.

Held og lykke med projektet. :-)
Post Reply