PvC Vs. PvP

Diskussion om Minecraft og crafters.dk
Xuno

PvC Vs. PvP

Post by Xuno »

Inspireret at bomberman konkurrencen, vil jeg nu prøve at genoptage nogen af vores pvp arrangementer her på serveren.

Jeg vil derfor høre jer om hvad der er mest stemning for at afholde: PvP eller PvC?

I må gerne komme med en begrundelse, men det er ikke nødvendigt. Afstemningen binder dig selvfølgelig ikke på nogen måder!

Til folk der ikke ved hvad de forskellige turneringsformer går ud på er her en hurtig beskrivelse:
BEMÆRK: PvC er IKKE Player vs. Computer!! Mere info her under!

PvP turnering:

PvP (Player vs. Player) afholdes i vores arena i spawn byen, typisk afholdes PvP turneringerne som 2v2 turneringer altså med 2 spillere på hver side. Spillerne får udleveret 1 sværd hver og en bue til deling på holdet. Det hold der klarer sig bedst bliver champions, får en præmie, samt (normalt) guldnavnet! Det vil være PvP turnering nummer 13, der bliver afholdt.

PvC turnering:

PvC (Pigmen vs. Creepers) afholdes i Eldamar arenaen.
PvC arrangementerne løber over en hel weekend. Alle tilmeldte bliver delt op i 2 lige store hold, i løbet af weekenden skal man så opbygge en fæstning der beskytter 2 håndtag placeret nede i arenaen. Det gælder så for holdene om at aktivere modstandernes håndtag imens man beskytter sine egne.
PvC er headon, build and destroy , men da holdene er så store bliver der ikke præmier, ligeledes bliver der heller ikke uddelt guldnavn.
Det vil være PvC turnering nummer 2 der bliver afhold.
http://Xunotopia.dk/
Hardball, hjemmeværnet, ferier og MINECRAFT!
FedeAnderzen

Re: PvC Vs. PvP

Post by FedeAnderzen »

Jeg har tidligere deltaget i både en PvC og en PvP turnering og har været tilskuer til de fleste af de andre afholdte events som i har lavet. Som udgangspunkt er begge dele fede events og vi plejer jo at more os kosteligt når de afholdes, de er dog vidt forskellige og det får indflydelse på hvad der skal vælges efter min mening.

PvP kan afholdes selvom der ikke er så meget gang i serveren, vi behøver ikke så mange hold og det er afholdt mange gange før så det ligger på rygraden.

PvC tager lidt længere og kræver måske ikke flere tilmeldte end PvP, men det kræver at folk kan være "på" i en hel weekend (de skal selvfølgelig ikke være der hele tiden, men trods alt være med i plan, byg og kamp). Det betyder at der skal være stor aktivitet på serveren før vi kan stille to tilpas store hold, hvor folk samtidig har tid nok til at deltage over 3 dage.

VI er lige pt. ikke up to date med seneste udgave af Minecraft og derfor er aktiviteten ikke som den var før 1.6.4 blev smidt ud, bare se på tilslutningen til Bomberman, det var jo lige før det var for meget af det gode :lol:
Alt i alt tror jeg at en PvP kan afvikles som det er, men en omgang PvC skal afholdes når vi har opdateret til seneste version af MC.

TL;DR:

Snak med Julemanden og

If{vi er vi tæt på at opdatere}
Then{PvC}
Else{PvP}
Image
GumZ1110

Post by GumZ1110 »

Først vil jeg sige at det glæder mig at der er nogen der tager sig tid til at afholde konkurrencer, Som dette. Det skaber meget glæde og sammenhold blandt spillerne.

Både PVP og PVC er sikkert fine begge 2, men det med at PvC tager hele weekenden afskrækker måske nogle ?
GumZ1110, Xmod, handelsdude, eneboer og fedtet fyr.
BetinaLerche

Post by BetinaLerche »

Er det nu jeg skal komme her og være irettesættende? (Altid!)
if(vi er tæt på at opdatere)
{
PvC;
}

else
{
PvP;
}
>:D

Men jeg er mest på PvP, mest fordi jeg ikke tror at PvC kan tiltrække nok, når man skal bruge en hel weekend på det.
FedeAnderzen

Post by FedeAnderzen »

Btnlrchjhnsn wrote:Er det nu jeg skal komme her og være irettesættende? (Altid!)
if(vi er tæt på at opdatere)
{
PvC;
}

else
{
PvP;
}
>:D

Men jeg er mest på PvP, mest fordi jeg ikke tror at PvC kan tiltrække nok, når man skal bruge en hel weekend på det.
Jeg programmerer i Turbo Pascal 6.0 så ret du bare løs :geek:
Image
Ninjastick

Post by Ninjastick »

Personligt er jeg pro PvC, men hvis jeg skal være realistisk ville jeg holde på PvP.. Vi kan jo altid tage en PvC bagefter 8-) Skal vi komme igang?
En god ven lader dig aldrig gøre noget dumt! Alene...
Pars

Post by Pars »

Begge er fede events, men PvP er nok mest realistisk at få stablet på benene.
BetinaLerche

Post by BetinaLerche »

FedeAnderzen wrote: Jeg programmerer i Turbo Pascal 6.0 så ret du bare løs :geek:
Hehe, det var nu heller ikke en rettelse som i at det var forkert, men bare anderledes fra den måde jeg ville vælge at gøre det på :)
Casper98dk

Post by Casper98dk »

Btnlrchjhnsn wrote:
FedeAnderzen wrote: Jeg programmerer i Turbo Pascal 6.0 så ret du bare løs :geek:
Hehe, det var nu heller ikke en rettelse som i at det var forkert, men bare anderledes fra den måde jeg ville vælge at gøre det på :)
Jeg var ret tæt på at rette det samme, men fik mig overtalt til at lade være :P
Image
Tidligere Avis redaktør. Nu ham der brokker sig. Og ser jer bygge.

-Casper
Xuno

Post by Xuno »

Jamen super, på trods af et minde offtopic, bliver det et PvP event! :)
http://Xunotopia.dk/
Hardball, hjemmeværnet, ferier og MINECRAFT!
Post Reply