Minecraft server hjælp.

Diskussion om Minecraft og crafters.dk
fneug

Minecraft server hjælp.

Post by fneug »

Hej Drenge.

Jeg har prøvet at starte en server, bare lige for at spille lidt survival med drengene fra byen.
Jeg har fået den åbnet og en af dem ind, men serveren begynder simpelthen at "lagge" og er langsom.

Så læser jeg noget med at man kan taste en linje ind i java consolen. Problemet er bare, der er ingen java console når man har windows 7. Eller har man ?

Det som jeg vil taske ind er :
java -server -Xmx1024M -XX:+UseConcMarkSweepGC -XX:+UseParNewGC -XX:+CMSIncrementalPacing -XX:ParallelGCThreads=2 -XX:+AggressiveOpts -jar minecraft_server.jar nogui

Hvilket skulle hjælpe betydeligt på lagget.

Håber i kan hjælpe.

Mvh. Fneug
julemand101

Re: Minecraft server hjælp.

Post by julemand101 »

Prøv at trykke Win+R og skriv cmd og tryk enter. Så starter der en Windows terminal. Prøv lige at skrive java herinde og se hvad der sker. Alt efter svaret vil jeg lige skrive en dybere guide til dig. :)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
fneug

Post by fneug »

Den vælger at skrive. "Java" blev ikke genkendt som en intern eller ekstern kommando, et program eller batchfil. :)

Men jeg ved at jeg har java installeret.?
julemand101

Post by julemand101 »

Ok det betyder bare at Java ikke er tilføje til din PATH (det der angiver hvilke kommandoer du kan skrive direkte i din cmd). Der er flere måder at gøre dette på men jeg tror vi bare gør det hele på den nemme måde.

1. Gå ind i den mappe hvor du har serveren installeret (mappen hvor der ligger en fil ved navn minecraft_server.jar).

2. Højreklik og vælg Nyt -> Tekst dokument

3. Ændre navnet og filtypen til bat så filen kommer til at hedde startServer.bat

3a. 99% af den danske og verdens befolkning har ikke aktiveret filendelser på deres system. Det betyder kort sagt at du ikke kan se på navnet om den ender på fx txt, mp3, docx osv. For at aktivere dette kommer der nu en lille guide der går ud fra du bruger Windows 7:

3b. Gå ind i en eller anden mappe (kunne passende være den mappe du står i med minecraft_server.jar.

3c. Tryk på "alt" tasten på dit tastatur.

3d. Der dukker nu en menubjælke op hvor du vælger Tools (hedder sikkert Værktøjer på dansk).

3e. Her vælger du så mappe indstillinger.

3f. Inde i mappeindstillingerne vælger du den "tab" der hedder View (eller visning som den nok hedder på dansk).

3g. Her finder du den indstilling der hedder noget i retning af "Skjul filendelse for kendte filtyper" og slår denne fra. På engelsk hedder den "Hide extensions for know file types".

3h. Tryk ok og nyd at du nu kan se filendelserne og før så trin 3 igen.

4. Højreklik på din nye bat fil og tryk rediger. Notesblokken skulle gerne starte nu.

5. Filen er tom i øjeblikket og vi skal have skrevet noget i denne fil. Alt efter om du bruger 32 bit eller 64 bit Windows skal du skrive:

32 bit:

Code: Select all

"C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_22\bin\java.exe" -server -Xmx1024M -XX:+UseConcMarkSweepGC -XX:+UseParNewGC -XX:+CMSIncrementalPacing -XX:ParallelGCThreads=2 -XX:+AggressiveOpts -jar minecraft_server.jar nogui
64 bit:

"C:\Program Files (x86)\Java\jdk1.6.0_22\bin\java.exe" -server -Xmx1024M -XX:+UseConcMarkSweepGC -XX:+UseParNewGC -XX:+CMSIncrementalPacing -XX:ParallelGCThreads=2 -XX:+AggressiveOpts -jar minecraft_server.jar nogui
6. Gem nu filen og luk notesblokken.

7. Dobbeltklik på din bat fil og se om det virker nu. Hvis det ikke virker så skriv i forumtråden hvad der sker og håb at julemand101 har et svar. ;)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
fneug

Post by fneug »

Rigtig mange tak for den grundige hjælp.

Jeg har gjort alt hvad du foreskrev i den ovenstående tekst og indtastet teksten for 64 bit systemet.

Det som der så sker når jeg starter bit filen er at der kommer en hurtig "cmd" box som derefter forsvinder igen. Tager i alt 1 sekund.
julemand101

Post by julemand101 »

Prøv i bunden af din fil at skrive:

pause
Det gør at terminalen først lukker når du trykker på enter :)
fneug

Post by fneug »

Den skriver at den angivne sti ikke blev fundet ;(
fneug

Post by fneug »

Så ændrede jeg det angivne stinavn og derefter kom der en ny.

: Error: noo "Server" JVM at "C:\Program Files (x86)\java\jre6\bin\server\jvm.dll"
julemand101

Post by julemand101 »

Ah ok nu begynder det er blive en smule kompliceret. Det lader ikke til at Java JRE6 kommer med -server indstillingen. Årsagen til jeg så har den er at jeg udvikler Java programmer og har derfor installeret JDK (Java Development Kit) som åbenbart har denne -server indstilling.

1. Gå ind på:
http://www.oracle.com/technetwork/java/ ... index.html

2. Tryk på "Download JDK"

3. Ved platfom vælger du Windows hvis du bruger 32 bit og Windows x86 hvis du bruger Windows 64 bit.

4. Husk at sætte kryds i "I agree" feltet og tryk "Continue >>"

5. Download nu "jdk-6u23-windows-i586.exe" eller "jdk-6u23-windows-x64.exe" (alt efter hvad du valgt af Windows version).

6. Installer nu den fil du har hentet med standard indstillingerne.

7. I din bat fil skal du nu skrive:

32 bit:

"C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_23\bin\java.exe" -server -Xmx1024M -XX:+UseConcMarkSweepGC -XX:+UseParNewGC -XX:+CMSIncrementalPacing -XX:ParallelGCThreads=2 -XX:+AggressiveOpts -jar minecraft_server.jar nogui
64 bit:

"C:\Program Files (x86)\Java\jdk1.6.0_23\bin\java.exe" -server -Xmx1024M -XX:+UseConcMarkSweepGC -XX:+UseParNewGC -XX:+CMSIncrementalPacing -XX:ParallelGCThreads=2 -XX:+AggressiveOpts -jar minecraft_server.jar nogui
8. Prøv nu at se om det virker.

Jeg kan fx godt se at den guide jeg skrev til dig før var lavet netop til JDK og ikke JRE6 som du har installeret. Som du kan se så er versionsnummeret af JDK en del af stien så det er vigtigt at det passer med den version du nu har installeret. Håber det virker nu ellers må du lige skrive. :)
fneug

Post by fneug »

Den skriver stadig at stien ikke er fundet,

C:\Program Files (x86)\Java\jre6

Det er min sti indtil java, kan jeg se?

Hjælper det på noget. Jeg kan sgu slet ikke finde ud af det her :)
Det er langt ud over min liga ;d
Post Reply