Hej alle sammen,
Der er kommet lidt aktivitet på serveren igen, så jeg synes at jeg ville følge op med lidt af mine tanker om arrangementer på serveren.
Jeg arbejder pt. på forskellige ting (ud over bare normal bygningssjov) som jeg gerne vil høre lidt meninger omkring.
Efterfølgende vil jeg prøve at stille en kalender op for hvornår jeg planlægger at afholde arrangementer.
Turneringer/arrangementer i normal verdenen:
PvP turneringerne:
Vores 2v2 turneringer har igennem hele deres historien været meget populære, vi har pt. kørt 13 turneringer, hvor vi altid har haft en hyggelig aften og haft det sjovt på serveren.
Vi har tidligere prøvet en deathmatch turnering som ikke nødvendigvis gik helt så gennemført.
Pt. kører PvP turneringerne med at vi bruger træsværd, en bue med 5 pile og ikke nogen armor.
Mine spørgsmål er derfor til PvP turneringerne:
Skal vi forsætte med 2v2 turneringer? (alternativet er at vi kører 1v1, eller måske 3v3, at vi arbejder videre med deathmatch, team deathmatch (med 3-4 hold af gangen), ser om vi kan køre king of the hill eller noget helt 5.).
Skal det opbygges på en anden måde, skal vi til at bruge armor, buffs, bedre våben eller er der noget I gerne vil se i en turnering?
PvC turneringer:
PvC står her ikke for Player vs. Computer, men for Pigmen Vs. Creepers, hvor målet er at trække i modstanderens håndtag, alle spillere deles i 2 hold, hvor man bruger noget tid på at bygge en fæstning til at beskytte håndtagene.
Herefter går kampen igang hvor man må smadre modstandernes borg, og brug alle tricks for at komme ind og trække i håndtagene der afgør kampen.
Undervejs låses op for bedre og bedre udstyr og det er sand mayhem når det først går ordenligt igang.
Vi har afholdt én PvC turnering, som jeg personligt havde stor underholdning af at se som tilskuer.
Mine spørgsmål til PvC turneringer:
Er det noget folk ser som en fremtidig turnering, PvC kræver MEGET arbejde fra min side af, så hvis folk ikke har lyst til at deltage, så er det ikke noget jeg vil arbejde videre med.
Turneringer/arrangementer i en separat verden:
Generelt vil jeg gerne høre om jeres meninger og tanker om nedestående arrangementer
RFW (Race For Wool):
Dem der har fulgt nogle af mindcrackerne på youtube i noget tid vil genkende dette arrangement, det har efterhånden nogen år bag sig, men går ud på at 2 hold skal løbe 2 symmetriske baner igennem i jagten på 3 stykker uld. Undervejs kan man bruge TNT kanoner eller buer til at skyde efter det andet hold, men man må ikke fysiske betræde modstander holdets bane.
Btnlrchjhnsn og jeg har tidligere lavet en modificeret version af Vechs (ham der har lavet mappet oprindeligt) oprindelige RFW, hvor der også er mulighed for at der kan være tilskuere der kan følge de 2 hold på deres vej igennem mappet. Dette map ligger faktisk klar, men grundet lidt problemer blev det aldrig til noget.
UHC (Ultimate Hardcore Challenge):
Pt. arbejde jeg sammen med Jule på det der på youtube og diverse fora er meget kendt under navnet UHC.
I UHC indeles man i hold på en eller flere personer, starter fra scratch med alle survival regler aktiveret (alt kan slå dig ihjel, du skal have mad, lava, ild, tnt osv. er aktivt) og samtidig også med hardcore regler, altså hvor man ikke regenerer liv, men hvor dette skal gøre ved brug af healing potions eller golden apples.
Derefter fungerer spillet som Last man/team standing. Når man ikke er vant til at skulle tage højde for at hoppe ned for store højder, ikke flyve i hovedet på et skelet og passe ekstra meget på creepers, så kan det være meget underholdene, da man kun har et liv, ikke regenerer liv automatisk og efter at man er død skal forlade mappet.
Hunger Games:
Der er mange der har MEGET kraftige holdninger omkring Hunger Games i minecraft. Ikke desto mindre kan det været et sjovt event, specielt hvis man afholder det i en fælles mumble channel eller lign. Det bliver brugt mange steder som turneringsmap og jeg har tidligere arbejdet på et Hunger Games style map i SkyWorld, men stoppede da der er store chancer for at den bliver nedlagt, fjernes, gemt, eller hvad ved jeg, i bund og grund ville jeg ikke arbejde på noget hvor der er chance for at det forsvinder.
I Hunger Games er det Last Man Standing, der er ikke nogen der siger at man ikke må teame op hvis man tør det, men der kan kun være én vinder! Man starter fra scratch og skal render igennem mappet for at finde udstyr, der må ikke graves ned under jorden og det er lidt dårlig stil at gemme sig i en kæmpe hule.
Der kunne eventuelt bygges et permanent Hunger Games map i normal world, men det kræver at lysten til at spille det er der.
Jeg er LANGT fra den eneste der arrangerer events på serveren og hvis man har en god ide til noget der kunne afholdes, så sig endelig til. Så ser vi om det kan lade sig gøre.
Hvis der er nogen der har lyst til at hjælpe, på den ene eller den anden måde er I også MEGET velkomne til at sige til, så ser vi hvad vi kan finde ud af
Jeres holdning til mine/vores arrangementer
- Xuno
Jeres holdning til mine/vores arrangementer
http://Xunotopia.dk/
Hardball, hjemmeværnet, ferier og MINECRAFT!
Hardball, hjemmeværnet, ferier og MINECRAFT!
- Casper98dk
Re: Jeres holdning til mine/vores arrangementer
UHS og hungergames lyder fucking fedt - jeg ved godt jeg har erfaringer med ikke at møde op efter aftale (sorrryyy!) men de tror jeg er noget der kunne hjælpe på Crafters mest!
- Ninjastick
Jeg tror at jeg vil prøve at anskue det lidt generelt, istedet for at kommentere på hvert separat event. Vi (Sky City) har også arrangeret og afholdt en del af de events der har været og vi har mange flere idéer på hylden, MEN!... Det jeg synes er den primære udfordring, når det kommer til events, er antallet af spillere.
En ting er hvor mange spillere der er online i snit, en anden ting er hvor mange der melder sig til et givent event (såfremt tilmelding er påkrævet). En tredje, men vigtig ting er: Hvor mange dukker op? De PvP events der har været afholdt har været skyld i de største peaks af online spillere og det har været dejlig simpelt og virkelig underholdende. Som jeg kan se det, så begynder det at blive problematisk når der 1) er for mange regler og ting man skal tage højde for og 2) kræves for store hold (specielt hvis det er i turnerings-øjemed).
Mht. events med mange regler, så synes jeg hurtigt de kan blive problematiske fordi folk ikke gider, ikke kan overskue det eller (nu kommer jeg til at træde nogen over tærene...) ikke kan/vil/gider fatte reglerne. Tingene taget i betragtning synes jeg i forvejen at det er et mirakel at folk kan finde ud af at dukke op til en pvp-turnering med et tomt inventory, og efter 13 turneringer (og en masse andre events) er vi stadig nød til at tage disciplinære metoder i brug, når folk kaster ting ned i arenaen, skubber andre derned, slår til folk hvis de kan komme til det etc. De events jeg har set fungere bedst, i den her hensigt, er simple events.
Hvad angår mængden af spillere, så kan det sagtens lade sig gøre at samle en god stak folk. Det har vi jo set før! Men igen, så kræver det bare at det er noget folk kan forholde sig til. Jeg tror at der er mange der er mere interesseret i at være tilskuere til de lidt mere avancerede events men jeg er i tvivl om, om det er fordi de ikke gider, ikke tror de kan eller fordi de bare synes det er sjovere at se på. Hvis der skal arrangeres noget som det ser ud nu, så tror jeg ihvertfald at der skal varsles og teases et godt stykke tid før, så folk har en chance for at opdage det og sprede ordet.
Så vidt jeg kan se, så er simple events, med små eller ingen hold (hver mand for sig), dem der klarer sig bedst. PvC var super nizzle, der var bare ikke det store opbud anden gang. Jeg har selv deltaget i alt jeg kunne komme i nærheden af (hvilket er de fleste afholdte events) og jeg ville elske at deltage i noget større og vildere. Jeg tror bare ikke, for nu at være ærgelig og ærlig, at denne her server har kapaciteten til det. Tilgengæld kunne det være at vi, som Xuno har snakket om, skulle prøve at spille mod nogle andre servere? Jeg er ikke helt sikker på hvor man skulle samle folk/servere til den slags, og det løber mig koldt ned af ryggen når jeg tænker på at skulle til at deltage aktivt på minecraftforum.dk.
Ps: Jeg tabte tråden omkring 20% inde i det her indlæg, men jeg håber det giver mening... agtigt
En ting er hvor mange spillere der er online i snit, en anden ting er hvor mange der melder sig til et givent event (såfremt tilmelding er påkrævet). En tredje, men vigtig ting er: Hvor mange dukker op? De PvP events der har været afholdt har været skyld i de største peaks af online spillere og det har været dejlig simpelt og virkelig underholdende. Som jeg kan se det, så begynder det at blive problematisk når der 1) er for mange regler og ting man skal tage højde for og 2) kræves for store hold (specielt hvis det er i turnerings-øjemed).
Mht. events med mange regler, så synes jeg hurtigt de kan blive problematiske fordi folk ikke gider, ikke kan overskue det eller (nu kommer jeg til at træde nogen over tærene...) ikke kan/vil/gider fatte reglerne. Tingene taget i betragtning synes jeg i forvejen at det er et mirakel at folk kan finde ud af at dukke op til en pvp-turnering med et tomt inventory, og efter 13 turneringer (og en masse andre events) er vi stadig nød til at tage disciplinære metoder i brug, når folk kaster ting ned i arenaen, skubber andre derned, slår til folk hvis de kan komme til det etc. De events jeg har set fungere bedst, i den her hensigt, er simple events.
Hvad angår mængden af spillere, så kan det sagtens lade sig gøre at samle en god stak folk. Det har vi jo set før! Men igen, så kræver det bare at det er noget folk kan forholde sig til. Jeg tror at der er mange der er mere interesseret i at være tilskuere til de lidt mere avancerede events men jeg er i tvivl om, om det er fordi de ikke gider, ikke tror de kan eller fordi de bare synes det er sjovere at se på. Hvis der skal arrangeres noget som det ser ud nu, så tror jeg ihvertfald at der skal varsles og teases et godt stykke tid før, så folk har en chance for at opdage det og sprede ordet.
Så vidt jeg kan se, så er simple events, med små eller ingen hold (hver mand for sig), dem der klarer sig bedst. PvC var super nizzle, der var bare ikke det store opbud anden gang. Jeg har selv deltaget i alt jeg kunne komme i nærheden af (hvilket er de fleste afholdte events) og jeg ville elske at deltage i noget større og vildere. Jeg tror bare ikke, for nu at være ærgelig og ærlig, at denne her server har kapaciteten til det. Tilgengæld kunne det være at vi, som Xuno har snakket om, skulle prøve at spille mod nogle andre servere? Jeg er ikke helt sikker på hvor man skulle samle folk/servere til den slags, og det løber mig koldt ned af ryggen når jeg tænker på at skulle til at deltage aktivt på minecraftforum.dk.
Ps: Jeg tabte tråden omkring 20% inde i det her indlæg, men jeg håber det giver mening... agtigt
En god ven lader dig aldrig gøre noget dumt! Alene...
- Cola_00
En masse fine events, hvis der bliver lavet en geneald "event" kalendet håber jeg også der kunne blive plads til et Robinson / Island event, som jeg faktisk har efter spurt længe, det er super fint og skide sjovt med mange af de "små" enkelt dags events, men hvis der er stemning og mulighed for det, er jeg i hvertfald frisk på en gang Robinson som kunne strække sig over længere tid (weekend / uge / (måske 14 dage))
Men ud over det, syntes jeg det lyder skide godt med flere events, og jeg syntes du / i (Xuno) har lavet nogle fedt og professionelle events tideligere, så jeg ser kun frem til flere af den slags
Cola_00
Men ud over det, syntes jeg det lyder skide godt med flere events, og jeg syntes du / i (Xuno) har lavet nogle fedt og professionelle events tideligere, så jeg ser kun frem til flere af den slags
Cola_00
- Ninjastick
Jeg HAR sagt det kommer når der er opdateretCola_00 wrote:Blah blah Robinson blah blah
En god ven lader dig aldrig gøre noget dumt! Alene...
- pitti999
Jeg skære det hurtig ud i pap!
Im mr meeseeks look at me...
- Emiellouis
Jeg har generelt ikke fået deltaget i events på Crafters, hvilket er noget jeg har lyst til at ændre på, så jo flere events jo bedre, men jeg synes helt klart at de 'events' der foregår i andre verdener generelt lyder sjovere!
- Damale91
Flere events ville være snaggy, jeg har heller ikke været med til events endnu, da jeg har været optaget de gange der har været afholdt, mest pga daværende weekendarbejde
Men jeg er frisk på næsten alle typer events, så længe det kan klares på en dag/aften (:
Men jeg er frisk på næsten alle typer events, så længe det kan klares på en dag/aften (:
Jeg forbeholder mig retten til at offentliggøre alle private beskeder jeg modtager.