Mindre stabil server

Nyheder fra holdet bag crafters.dk samt events.
Post Reply
julemand101

Mindre stabil server

Post by julemand101 »

Vi har i øjeblikket nogle problemer med stabiliteten på serveren generelt. Problemet opstår tilfældigt hvor server pludselig ikke længere svarer og kræver en hård genstart (altså strømmen tages fra den). Der står intet i loggen der kan pege os i retning af hvad der går galt. Senest skete problemet ved 7 tiden i morges hvor jeg hurtigt efter genstartede serveren.

Dette er ikke nogen holdbar situation og jeg arbejder løbende på problemet. Det svære ved problemet er at der går lang tid mellem disse nedbrud (ca. en uge) og nedbruddet gør at systemet låser således der ikke bliver skrevet noget i logfilerne. Fejlen kunne tyde på det er Linux kernen der crasher men når kernen går ned er der ikke adgang til filsystemet så det forklarer hvorfor der intet står i log filerne. Derimod står der noget på skærmen men det er ikke noget vi som sådan kan gøre så meget ved eftersom vi ikke har adgang til skærmen (med mindre vi kontakter en Hetzner medarbejder hvilket kan blive enden på dette).

Jeg forsøger lige nu at finde en løsning således kernen kan lave aflevere en log hvis kernen går ned. Det vil forhåbentligt gøre det muligt at finde lidt mere ud af hvad problemet skyldes.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
Post Reply