Minecraft på Crafters, vi vil ha' mer'!

Diskussion om Minecraft og crafters.dk
JBTollak
Administrator

Minecraft på Crafters, vi vil ha' mer'!

Post by JBTollak »

Hej fellow Crafters.

Jeg kan ikke affinde mig med at Crafters Minecraft skal forsvinde. Det mener jeg ikke vores community er tjent med.
Communitiet kan sagtens stikke af i flere spilretninger, alt efter temperement og spilønsker. Jeg synes dog det er vigtigt at vi har et basis spil, som kan tiltrække alle, at operere ud fra.

HVIS ikke denne server kører videre vil jeg gerne være med til at starte noget nyt.
Her er mit forslag:
  • 1.8
    Nyt map
    Vanilla indtil der kommer løsninger der kan bære nogle plugins
    Whitelist, måske lukket for nye spillere indtil vi kan køre nogle moderator tools
Jeg er sammen med nogle fra The Islanders igang med at undersøge muligheder ala bukkit. Vi har også en server der kunne blive stillet til rådighed hvis det er nødvendigt.
Det bliver learning by doing, for alt vil være nyt. Så vi må sammen bevæge hen imod det gamle Crafters niveau. Vi starter ikke på det niveau, det er utopi.
Dette skal ikke forståes som et "The Islanders projekt". Dette er ment som et skud på noget nyt som alle der har evnerne må bidrage til.

Hvad mener I?
Skal vi bare ligge os ned og acceptere at nu er det slut?
De med viden om livet bag en server: meld Jer på banen, lad os vise hvad dette community er lavet af!

It's all about the community!!!

(edit: den første tekst var for lang og følelsesladet - denne er mere lige på!)
Last edited by JBTollak on 16 Sep 2014, 08:51, edited 2 times in total.
Toeffe

Re: Minecraft på Crafters skal IKKE dø her!

Post by Toeffe »

Vil også meget gerne beholde fælleskabet ;)
It Can be done, but do You have the time?
klausenbusk

Re: Minecraft på Crafters, vi vil ha' mer'!

Post by klausenbusk »

Der er nok ikke nogen der ved hvem jeg er. Har spillet meget lidt på serveren, men har da været VIP næsten et år.
Skriver bare at den grund at jeg gerne vil hjælpe med at holde crafters.dk kørende. Så vidt jeg ved kører serveren Arch Linux, hvilket jeg selv synes jeg er godt inde i (kører det på alle mine computere).. Bare så i ved det :)
doctorious

Post by doctorious »

Jeg har på ingen måder forsttanden på Arch Linux som Julle eller nogen af jer andre har, men jeg er lærnem og kan sætte mig ind i sagerne. Dog er min forståelse at nogle af de byggesten der ligger bag crafters er ret gamle, og måske det er tiden hvor nogle af koderne blevet besøgt igen. Som Jacob påpeger er der ikke nogen der kan direkte erstatte det store arbejde Julle har gjort på serveren, men vi kan jo gøre noget frem for at gøre intet.

Jeg har leget en del med flere af pluginsne igennem årene og vil da gerne sætte mig ind i dem igen. Det samme går for MySQL og hjemmsiden, har jeg ikke løsningen, skal jeg nok finde den eller søge mit netværk hjælp.

Det sagt synes jeg det er brandægerligt hvad der sker, og jeg kan ikke sige det nok, er absolut ikke enig i hvad Notch har gjort, men det viser sig bare at penge kan købe meget mere end man tror.

Anyways jeg håber ikke det ender helt ude hvor ingen kan bunde, det er jo ikke for sjovt at crafters.dk er den ældste minecraft server i dk og hvis ikke i verden :)
I'all prevail - | - Just one more Block
julemand101

Post by julemand101 »

Det kan være jeg lige skal komme med en kort status over hvordan tingene ser ud bagved således i har et udgangspunkt og ikke tror det er ren paradis der ligger og venter på at blive samlet op.

Bukkit projektet ser ud til at være på vej ud i hegnet og mange plugins bliver i dag alligevel ikke opdateret. Dette er fx plugins som LWC og LogBlock som begge endnu ikke har taget skridtet imod at få understøttet UUID. Uanset hvad der måtte ske ved Minecraft tror jeg det er bedst at starte helt fra bunden igen og arbejde med de muligheder der ligger.

Websiden ser glimrende ud men bagved ligger der rædsler der kan få enhver programmør til at blive folkeskolelærer i håb om at oplære en ny generation der aldrig vil formå at lave sådanne fejltagelser. Hele siden er plastret til med PHP slamkode og elendigt optimeret SQL kode. Problemet er nu at PHP har planer om at stoppe med den måde vi laver SQL kald (hvilket også rammer en stor del af de Wordpress plugins vi bruger) og der skal altså omskrives store dele af den bagvedliggende kode hvis vi skal fortsætte (du kan også bare lade vær med at opdatere til nyeste PHP men det virker ikke særligt fremtidssikkert).

Foruden den del af websiden i kan se så er der også et administrationsinterface der om end er endnu værre lavet og hvor flere og flere features er ved at falde fra hinanden. Denne del har jeg længe haft planer om at skrive totalt om og lave min egen løsning men det bliver så ikke tilfældet nu.

Arch Linux systemet virker glimrende og fungerer for mig men det er langt fra sikkert en anden vil give mig ret i dette. Det er altid sådan blandt udviklere at den forrige udvikler var et fæhoved og amatør og sådan vil den næste også sige om mit arbejde. Jeg har sat det op på en måde der gør jeg kan vedligeholde tingene og jeg har en god forståelse for hvem der har adgang til hvad. Men systemet er bygget op til at understøtte tons af hacks som xcanner stod bag og jeg har bare forsøgt at få tingene til at køre som de plejer og ikke så meget med at få tingene til at virke bedre og anderledes.

Min generelle anbefaling er at man får overvejet hvad man ønsker at beholde fra Crafters.dk som det er nu og smider resten væk. Prøv at få overvejet en ny start hvis det er det som er påkrævet. Vi har fx sat os ret dyrt med den host vi valgte fordi der var en drøm om alverdens andre projekter som aldrig kom. Hvis man vælger at satse på ren Minecraft og en ny start så kan man nøjes med noget langt billigere og simpelt.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
JBTollak
Administrator

Post by JBTollak »

Jeg er helt enig med dig Julle.

Jeg ser (desværre) heller ikke Crafters fortsætte som det er nu, derfor foreslår jeg netop en ny start.
Det vil give alle en mulighed for at bidrage til et nyt fedt map og fællesskab.

Jeg er igennem samtaler med flere blevet klar over det "rod" der ligger bagved det smukke ydre, (ikke en kritik af arbejdet bag), og ser ikke at vi er i stand til at fortsætte med dette sådan lige umiddelbart. Med mindre der sidder et geni og gemmer sig, hvilket det ikke tyder på.
Det andet springende punkt som du selv skriver, er at der ikke er ret mange ting af de lækre ting vi har, der bliver understøttet i 1.8. Det er i sig selv et enormt problem, og gør det jo praktisk taget umuligt at køre tingene videre.

Der bliver arbejdet med nogle muligheder fra forskellige teams rundt om, f.eks Sponge, Forge osv. Heri ligger fremtiden nok, men ingen er klar til at aflevere noget brugbart lige foreløbigt, så Vanilla er den eneste vej frem lige pt.

Hvis det er løsningen, hvorfor så ikke bruge det nuværende map?
- Uden en løsning til at køre feks. Multiverse, som gør det muligt at have vores adventure/pvp verden, er vi pludseligt afhængig af at finde materialer i vores Normal map. Det er jo helt udhulet, og dermed ikke en brugbar løsning.

Hvis folk melder ud at de gerne vil spille på et nyt map, eller har evnerne til at hjælpe til, håber jeg at vi med tiden kan få åbnet op for flere verdener, og dermed igen få adgang til vores nuværende map. Måske på lidt andre vilkår.

Det er bare tanker.... Gi' lyd folkens!
Emiellouis

Post by Emiellouis »

Et nyt map, tjaa nu jeg tænker over det er et map, der ikke er udhulet, fyldt med forladte bygninger, eller generet over 40 forskellige updates med forskellige terraingeneration, så det er egentligt meget cool! Det eneste der faktisk vil mangle er alle de andre som så måske ikke vil spille overhovedet fordi alle deres ting mangler (bygninger), og jeg har det lige så. Men hvis i på en eller anden måde kan få lokket en masse folk til, eventuelt nye, så skal det det fa'me nok gå! :) , ellers når forummet så engang også ryger, så kan i da altid bare poste på steamgruppen hvis i får ideér da.
BetinaLerche

Post by BetinaLerche »

Jeg vil hjælpe med alt hvad jeg kan, men jeg kan ikke så meget. Jeg håber inderligt at vi har nogen blandt os som kan finde ud af at køre en minecraftserver ordentligt!

Derudover så håber jeg at alle vil melde sig på steamgruppen eller på facebook. Jeg ser på at åbne facebooksiden lidt mere op, så den kan bruges til at kommunikere gennem.
JBTollak
Administrator

Post by JBTollak »

Lige en kort update:
Vi ser i øjeblikket på en opsætning for 1.8 hvor vi har mange bukkit essentials funktioner med. Vi er igang med at teste den, og det ser spændende ud.
Nielsen74

Post by Nielsen74 »

Btnlrchjhnsn wrote:Jeg vil hjælpe med alt hvad jeg kan, men jeg kan ikke så meget. Jeg håber inderligt at vi har nogen blandt os som kan finde ud af at køre en minecraftserver ordentligt!
Lige mine ord :P
Image
Post Reply