Spørgsmålet er lagt op men der er nok der mange der mangler mere styr på hvordan vi finder svaret. Jeg tillader mig derfor at sætte følgende retningslinjer op og beskrive den process der kommer til at foregå.
Planen er stadig at lukke Hetzner serveren ned d. 30 september med mindre nogen går ind og støtter denne økonomisk. Forsøget er at gøre således jeg efter d. 30 september kan sige noget i retning af "det var det" og ikke skulle kontaktes yderligere (hvis alt går vel regner jeg med at kappe alle broer til samtlige på Crafters.dk i mindst et par måneder for at få styr på nerverne. Min psyke skal heles efter 4 år).
Sådan søger i om at overtage Crafters.dk
En af repræsentanterne for buddet skal sende en mail til julemand101@gmail.com (også dem der allerede har skrevet på siden for at gøre det fair for alle) der forklarer hvilke planer man har og hvilke dele af serveren man ønsker at få udleveret og/eller overtaget. Hvis jeg synes der mangler nogle detaljer så vil jeg spørge efter disse.
Det anbefales alle bud også oprettes på forummet samtidig med de sendes til mig (man må godt bare sende et link til mig til tråden). Mailen til mig er blot en bekræftelse på man ønsker at være med og en måde at oprette en kommunikationskanal med mig således jeg kan sende spørgsmål direkte og besvare evt. spørgsmål hurtigt. Derimod bør alle andre også vide noget om buddet således de kan vide mest muligt når de senere skal stemme.
Jamen jeg synes ikke jeg har fået svar på nogen af mine spørgsmål om hvordan serveren er i dag?
Det er nok fordi du ikke har spurgt mig efter det. For at gøre processen mere enkel kan man sende konkrete spørgsmål til mig på julemand101@gmail.com hvorefter jeg vil svare på disse så godt jeg kan. Alle spørgsmål og svar vil komme i et Google dokument og postes her på forummet således i alle kan se de svar der bliver skrevet. Hvem der har sendt spørgsmålene kommer ikke til at fremgå af dokumentet.
Tidsplanen
Jeg vil meget gerne have alle bud engang i dag eller i morgen således jeg har kontakt med en repræsentant for hver gruppe. Buddene behøver ikke været vildt detaljeret til at begynde med men jeg vil tillade mig at stille nogle relevante spørgsmål som man så kan bruge lidt tid på at besvare. Planen er at denne proces gør at vi kan modne de forskellige bud således de er klar til at blive præsenteret i en endelig form på forummet om søndagen.
Engang nu på søndag eller mandag morgen vil jeg åbne for en officiel afstemning på forummet hvor alle seriøse bud (bare en ren grovsortering hvis jeg modtager bud fra enkeltpersoner der ønsker at sælge Crafters.dk til Coca Cola) vil være mulige at stemme på. Afstemningen vil være anonym og man vil kunne ændre sin stemme frem til deadline. Årsagen til dette er at de enkelte servere kan modtage spørgsmål og besvare disse og løbende gøre deres bud bedre således det kan flytte stemmer. Et bud kan altså godt være mindre godt i starten men senere blive bedre og vinde.
Vi lukker afstemningen onsdag kl. 23:59!
Hvad så efter?
Efter afstemningen vil vinderen af buddet blive kontaktet af mig for at starte processen med overdragelse af data og andre nødvendige oplysninger. Forhåbentligt kan det gøres rimelig hurtigt og smertefrit men hvis vi skal bruge noget ekstra tid så må vi gøre det.
Den her plan er for urealistisk! Vi vil have mere tid!!!
De bud jeg har set indtil videre har været fine nok til at man kan allerede nu lave en vurdering af hvor det hele peger hen. Jeg ved ikke hvor mange andre der sidder og planlægger en overtagelse af Crafters.dk men det er netop grunden til jeg godt vil have en mail fra dem der sidder og mener de vil det. Hvis det virker seriøst men at det er håbløst at få lavet et bud med den tidsplan der er lagt op til nu så er jeg villig til at genoverveje tidsplanen.
Samtidig så skal vi også undgå at der bliver lagt alt for meget arbejde i de enkelte forslag således at dem der måtte tabe ikke ender med at stå med et så gennemført projekt at de synes bedre om at fortsætte med dette under et andet navn og derved splitte fællesskabet op. Det er fint der kommer flere forslag men jeg håber at taberne vil acceptere vinderen og vinderen vil acceptere at taberne også har noget input der kan bruges.
Hvorfor er det ikke bare dig og/eller ninjastick der bestemmer hvem der skal fortsætte?
Det vil ikke være fair og ingen af os ønsker at stå med den beslutning så derfor er det bedre at sprede denne tunge byrde ud på fællesskabet. Jeg har ikke selv tænkt mig at stemme på nogen af forslagene men hvad ninjastick vælger at gøre er op til ham.
Hvem skal overtage Crafters.dk?
- julemand101
Hvem skal overtage Crafters.dk?
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
- Kachuu
Re: Hvem skal overtage Crafters.dk?
Er der en grund til at dem som gerne vil føre det videre ikke snakker sammen og sætter sig ned og starter 1 server op i stedet for at starte hver deres Crafters.dk v2-1 og v2-2 ?
Negative abelort kachuu - ChristinaKipker.
Hvis jeg virker sur og negativ, så tænkt på det på denne måde: Jeg er sur og negativ - Så i ikke behøves at være det !
Hvis jeg virker sur og negativ, så tænkt på det på denne måde: Jeg er sur og negativ - Så i ikke behøves at være det !
- julemand101
Jeg har kun modtaget et spørgsmål indtil videre så lad os bare få dette som en forumpost her sammen med mit svar:
Så på den korte bane peger jeg self. domænet over på hvad end vinderen ønsker dette skal pege på og jeg skal nok hjælpe med DNS hvis man ikke er helt sikker på den slags. På den lange bane vil jeg forsøge at få overdraget min fuldmagt status og vil i samme omgang snakke med xcanner om han stadig ønsker at eje domænet. Jeg kunne godt forestille mig han stadig ønsker at eje domænet eftersom det er en slags garanti for at hvis alt går i fisk så kan vi stadig finde nogle andre der overtager (ikke noget med nogen bare løber deres vej).
Xcanner er stadig til at få fat på (lige fået SMS fra ham i går) og derfor burde det være realistisk at få overdraget min rolle som fuldmægtig. Men ellers så kan jeg godt hurtigt få flyttet DNS serverne til nogle andre som de kommende ejere kan kontrollere. Det er yderst sjældent du skal lave noget inde ved DK-Hostmaster på domænet (praktisk talt kun hvis du vil ændre DNS servere for domænet).Ifm vores arbejde på en forslag til server, er vi tit stødt på udfordringen: domænenavn.
Derfor denne korte mail for at høre hvordan landet ligger med dette, såfremt vi bliver valgt i en afstemning.
Vil vi skulle finde på et nyt navn, eller vil vi overtage Crafters.dk domænet?
Hvis vi skal overtage domænet, kan jeg se at registranten er Xcanner mens du er fuldmægtig. Vil det da være Xcanner eller dig der kan stå for overdragelsen?
(her tænker jeg på den manglende effektivitet fra Xcanners side da du skulle have overdraget domænet)
Så på den korte bane peger jeg self. domænet over på hvad end vinderen ønsker dette skal pege på og jeg skal nok hjælpe med DNS hvis man ikke er helt sikker på den slags. På den lange bane vil jeg forsøge at få overdraget min fuldmagt status og vil i samme omgang snakke med xcanner om han stadig ønsker at eje domænet. Jeg kunne godt forestille mig han stadig ønsker at eje domænet eftersom det er en slags garanti for at hvis alt går i fisk så kan vi stadig finde nogle andre der overtager (ikke noget med nogen bare løber deres vej).
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
- julemand101
Serveren er hermed officielt overdraget til Sighvatur efter en længere periode med sygdom, oprydning af private data og backup af hele serveren til egen NAS. Jeg har overladt nøglerne til serveren til Sighvatur og når han har testet at han kan komme ind på serveren fjerner jeg mig selv fra serveren så jeg ikke har nogen mulighed for at komme ind på serveren igen.
Når sighvatur er færdig med serveren så nedlægges den hos Hetzner og domænet flyttes over på en server ved OVH.
Når sighvatur er færdig med serveren så nedlægges den hos Hetzner og domænet flyttes over på en server ved OVH.
- julemand101
Domænet er hermed officielt overdraget til Sighvatur per dags dato. Jeg vil nu sige han har nok ansvar til det er ham i skal gå over til nu og sparke til hvis der er tekniske problemer da jeg ikke kan gøre noget som helst af værdi.
- Grandt_666
Er på vej!julemand101 wrote: ham i skal gå over til nu og sparke til
Member of The Islanders
- julemand101
Serveren er afbestilt ved Hetzner og lukkes ned automatisk d. 23. oktober 2014 efter aftale med JacobBoTollak. Inden denne dato vil der sikres at domænet peger på den nye server ved OVH.
- FedeAnderzen
Tak for indsatsen Jule nu glemmer du os ikke helt vel ?julemand101 wrote:Serveren er afbestilt ved Hetzner og lukkes ned automatisk d. 23. oktober 2014 efter aftale med JacobBoTollak. Inden denne dato vil der sikres at domænet peger på den nye server ved OVH.
Husk at klappe dig selv lidt på skulderen og køb en kage for de små mønter der er til overs, du har fortjent det.