Jaja jeg ved det godt, der er ingen julerejse lavet i år. Men hvis folk nu lige tænker tlbage så sagde jeg allerede sidste år at det var den sidste. Men nu skal man jo aldrig sige aldrig og hvis der bliver bygget en masse flotte ting inden jul næste år så tager vi måske en runde mere, vi får se. Faktum er at med de lange perioder, hvor vi har været i dvale i 2014, er der simpelthen ikke blevet bygget nok til at jeg har kunnet lave en ny Julerejse.
Nu skal i naturligvis ikke snydes for hverken juletræ eller et jule event, derfor har jeg sammen med ninjastick udtænkt en lille juleleg som vi vil afvikle hver søndag i advent. Det vil sige at vi første gang på søndag den 30 november kl 20 afholder Crafters Pakkeleg. Stedet er ved stranden lige uden for Spawn, kig efter den store hvide terning.
Crafters Pakkeleg er en pakkeleg i traditionel forstand og den foregår nøjagtig som man gør det rundt omkring i landet ved julefrokoster og lign. For at der skal være klare linjer angående regler og for dem der ikke kender legen, ridser jeg lige reglerne op.
Det kommer til at foregå således, at der bliver stillet nogle kister op, som kommer til at fungere som pakker. Kisterne vil indeholde en lille præmie, og vil, til at starte med, være låste. Alle deltager får en unik blok-type til rådighed, fx. grønt ler, rødt glas eller brunt uld. Blokkene tages i en af de kister der er opstillet til formålet, og man noterer sit navn og sin bloktype på et udleveret skilt, der sættes på blokken under kisten. Når spillet starter bliver der startet en timer, der bestemmer spillets varighed. For at få en af en “gave” skal der “rulles en terning” og slås en 6’er. Det kommer til at foregå via en “Terning-knap”, der broadcaster et tilfældigt tal fra 1-6. Når en spiller slår en 6’er, skal spilleren placere sin unikke blok oven på den gave man gerne vil have. Dette fortsætter indtil alle gaver er taget. Når alle gaver er taget fortsætter spillet til timeren udløber, men nu skal der stjæles! Slår man en 6’er, kan man gå over til en gave man ikke ejer, fjerne den anden spillers blok og sætte sin egen. Når tiden løber ud, vil alle kister blive låst op, og man kan derefter tage sin gave.
Hver deltager skal medbringe sin egen “pakke” for at kunne være med. Pakkens indhold bestemmer deltageren selv, men tommelfinger reglen er at det skal være noget du selv gerne ville vinde. Det er fint nok at smide 4 stk. grus i en pakke hvis der også er en fin fortryllet hakke, men kommer man bare med lort som præmie, kan man ikke være med.
Vi stiller kister op til pakker i dem lægger vi en stak blokke, hvis man ønsker at deltage i Crafters Pakkeleg, skal man tage stakken, det er din personlige blok type som du skal markere dine pakker med. Derefter smider man sin egen pakke (de ting som du selv giver i pakke præmie) i kisten og så er man klar.