Crafters.dk opdateres til Minecraft 1.10.2

Nyheder fra holdet bag crafters.dk samt events.
Post Reply
JBTollak
Administrator

Crafters.dk opdateres til Minecraft 1.10.2

Post by JBTollak »

Serveren lukkes for at opdatere til Minecraft 1.10.2.
Datoen for lukning er Lørdag d. 29/10.

Vi har længe haft ønske om at opdatere vores kære servere.
Vi har dog trukket det i langdrag, af den simple årsag at vi har en del plugins, der hver især skal opdateres før hele serveren kan opdateres.
Enkelte af disse plugins har været meget længe om at opdatere, mens andre plugins slet ikke bliver opdateret længere.

Hvorfor dette scenarie?
En teori kan være at Mojang siden deres opdatering til Minecraft 1.8, har været særdeles aktive med at videreudvikle Minecraft.
Dette er jo dejligt for os spillere, så vi hele tiden kan blive begejstret over nye oplevelser.
Det betyder dog samtidig at størstedelen af plugins skal også skal opdateres, og dette ved hver ny udgivelse fra Mojang.
Mange udviklere mister derfor interessen i øjeblikket, og deres plugins bliver outdated.

Vi har flere komplicerede plugins, som denne gang ikke er blevet opdateret. Vi har skulle kigge i nye retninger, og i nogle tilfælde tage en beslutning om enten at finde alternativer, eller nytænke hvilken spiloplevelse vi kunne tilbyde på Crafters.dk.

Efter i længere tid at have målt og vejet, testet og kasseret plugins, er vi nu på et tilfredsstillende stadie.

Derfor kan vi annoncere at Crafters.dk (endelig), bliver opdateret til nyeste version af Minecraft: Version 1.10.2.

Den eneste store ændring i spiloplevelsen I som spillere vil opleve, er at vi får et nyt plugin istedet for TrainCarts, som hidtil har styret vores metrosystemer.
TrainCarts bliver erstattet med EasyCarts (link: https://www.spigotmc.org/resources/easycarts.3941/).
Automatisk pathfinding til stationer udgår desværre, til fordel for et plugin hvor spilleren klikker i den ønskede køreretning, hver gang minecarten stopper ved et kryds på linien.
Mere om dette i en anden tråd, når vi nærmer os datoen for opdatering.

For de interesserede er herunder beskrevet de største tekniske ændringer ift. plugins på serveren.
  • Spigot 1.8.7 opdateres til Spigot 1.10.2
  • Essentials plugins udskiftes til EssentialsX plugins. (Det oprindelige Essentials opdateres ikke længere)
  • GlobalMarket kommer til at fungere anderledes på serveren.
  • LWC udskiftes med LWC-Entities. Fremover kan udvalgte entities låses. (Det oprindelige LWC opdateres ikke i øjeblikket)
  • TrainCarts udskiftes med EasyCarts.
  • ViaVersion afskaffes. (Og hermed også problemerne med at bruge heste og både)
De plugins der rent praktisk kommer til at betyde en forandring på serveren vil blive beskrevet i en nyhedspost når vi nærmer os datoen for opdatering.

DATO OG PROCEDURE FOR OPDATERING:

Selve opdateringen påbegyndes Lørdag d.29/10.
Serveren lukkes for adgang ca kl. 16.00 og åbnes igen når vi er klar til det.
Det er ikke muligt for os at give et præcist tidspunkt. De der er interesserede bedes holde øje med Facebook, forum og forsiden på Crafters.dk for information om genåbningstidspunkt.
Det er sandsynligt at serveren er lukket i flere dage.

I nedeperioden stilles en 1.10.2 Creative server til rådighed på vores normale IP adresse: crafters.dk.

INFO VEDR. MARKET OG BYGGERIER I MIDLERTIDIGE VERDENER:

Alle materialer sat til salg på Market bliver slettet og er tabt for evigt ved opdateringen.
Spillere opfordres til at have fjernet evt. materialer de har sat til salg. Mailbox vil ikke eksistere efter opdatering, så denne skal også tømmes.

Spillere som ønsker at rive deres bygninger / mobfarme i adventure, pvp og nether ned, skal gøre dette inden serveren lukkes til opdatering.
Verdenerne slettes, og alt er herefter tabt for evigt.
Normal verdenen bliver naturligvis IKKE SLETTET.

TL;DR

Serveren lukkes for at opdatere Crafters.dk til nyeste Minecraft version: 1.10.2
Dette sker Lørdag d. 29/10. Genåbning annonceres på forsiden, forum og facebook når vi er klar.
Sørg for at tømme alt på Market, samt i midlertidige verdener inden da.
doctorious

Re: Crafters.dk opdateres til Minecraft 1.10.2

Post by doctorious »

Yay ! Det har været undervejs længe :D
I'all prevail - | - Just one more Block
FedeAnderzen

Post by FedeAnderzen »

doctorious wrote:Yay ! Det har været undervejs længe :D
Det er fordi vi ikke gør noget før vi kan gøre det ordentligt...
Image
doctorious

Post by doctorious »

FedeAnderzen wrote:
doctorious wrote:Yay ! Det har været undervejs længe :D
Det er fordi vi ikke gør noget før vi kan gøre det ordentligt...
Mener du afskaffelsen af traincarts som der har været alternativer til længe samt andre løsninger... Eller at det bare har gået for langsomt med research ? :)
JBTollak
Administrator

Post by JBTollak »

doctorious wrote: Mener du afskaffelsen af traincarts som der har været alternativer til længe samt andre løsninger... Eller at det bare har gået for langsomt med research ? :)
Jeg nyder at være med til at drive Crafters.dk.
Vi har et fantastisk community, som ønsker det bedste for server, så vi har et fælles sted at mødes, bygge og hygge.
De fleste er taknemmelige for den tid vi som administratorer og moderatorer giver til driften af Crafters.dk, til at vedligeholde serveren, og opretholde en vis ro og orden.

Så er der en spiller som dig, som opfører sig diametralt modsat det øvrige community. En der udtrykker sig i vendinger der er så spydige og ubehagelige, at det er svært at se hvad du ønsker at opnå, eller hvorfor du vælger at bruge tid på serveren og forum.

Tag feks ovenstående kommentar til Fedes bemærkning.
Den er blottet for forståelse og taknemmelighed for den oplevelse der helt gratis bliver tilbudt på Crafters.dk hver eneste dag.
Der er muligheden for at den er skrevet for sjov. Sammenlagt med dine øvrige indlæg omkring serverdriften, er det dog meget svært for mig at se hvor humoren skulle gemme sig.

Personligt blev jeg vanvittigt skuffet, og meget vred over at læse din kommentar.
Skuffet, fordi jeg personligt bruger meget af min fritid på Crafters.dk. Der er naturligvis andre ting i mit liv som fylder mere. Jeg vælger alligevel at drive serveren, fordi jeg elsker det, og fordi det skaber et unikt mødested for vores community.
Din opførsel og kommentar, gør mig så skuffet, at motivationen får et voldsomt skub i modsatte retning.
Igen: Jeg forstår ikke hvad du ønsker at opnå, eller hvorfor du bruger din tid på Crafters.dk?

Vred, fordi du vælger at skide højt og helligt på den indsats ServerTeamet yder, for at du ganske gratis kan få en oplevelse du kan dele med dine venner.
Vi har for ikke længe siden lyttet til communitiets forslag til forbedringer af serveren. Næsten alle forslag er indført, heriblandt en rigtig stor del af de forslag du selv fremsatte.
Alligevel finder du en ny ting du kan tage frem, prikke i og gøre ubehagelig, fremfor at vise taknemmelighed over at der rent faktisk bliver gjort noget.
Den positive tilgang bliver helt smidt væk, for i stedet at hylde mentaliteten: Find fejlen.
Det er for mig et ubegribeligt menneskesyn, og derfor reagerer jeg voldsomt på den spydighed din kommentar udviser.
doctorious

Post by doctorious »

JacobBoTollak wrote:
doctorious wrote: Mener du afskaffelsen af traincarts som der har været alternativer til længe samt andre løsninger... Eller at det bare har gået for langsomt med research ? :)
Jeg nyder at være med til at drive Crafters.dk.
Vi har et fantastisk community, som ønsker det bedste for server, så vi har et fælles sted at mødes, bygge og hygge.
De fleste er taknemmelige for den tid vi som administratorer og moderatorer giver til driften af Crafters.dk, til at vedligeholde serveren, og opretholde en vis ro og orden.

Så er der en spiller som dig, som opfører sig diametralt modsat det øvrige community. En der udtrykker sig i vendinger der er så spydige og ubehagelige, at det er svært at se hvad du ønsker at opnå, eller hvorfor du vælger at bruge tid på serveren og forum.

Tag feks ovenstående kommentar til Fedes bemærkning.
Den er blottet for forståelse og taknemmelighed for den oplevelse der helt gratis bliver tilbudt på Crafters.dk hver eneste dag.
Der er muligheden for at den er skrevet for sjov. Sammenlagt med dine øvrige indlæg omkring serverdriften, er det dog meget svært for mig at se hvor humoren skulle gemme sig.

Personligt blev jeg vanvittigt skuffet, og meget vred over at læse din kommentar.
Skuffet, fordi jeg personligt bruger meget af min fritid på Crafters.dk. Der er naturligvis andre ting i mit liv som fylder mere. Jeg vælger alligevel at drive serveren, fordi jeg elsker det, og fordi det skaber et unikt mødested for vores community.
Din opførsel og kommentar, gør mig så skuffet, at motivationen får et voldsomt skub i modsatte retning.
Igen: Jeg forstår ikke hvad du ønsker at opnå, eller hvorfor du bruger din tid på Crafters.dk?

Vred, fordi du vælger at skide højt og helligt på den indsats ServerTeamet yder, for at du ganske gratis kan få en oplevelse du kan dele med dine venner.
Vi har for ikke længe siden lyttet til communitiets forslag til forbedringer af serveren. Næsten alle forslag er indført, heriblandt en rigtig stor del af de forslag du selv fremsatte.
Alligevel finder du en ny ting du kan tage frem, prikke i og gøre ubehagelig, fremfor at vise taknemmelighed over at der rent faktisk bliver gjort noget.
Den positive tilgang bliver helt smidt væk, for i stedet at hylde mentaliteten: Find fejlen.
Det er for mig et ubegribeligt menneskesyn, og derfor reagerer jeg voldsomt på den spydighed din kommentar udviser.
Hopper du ikke ned fra tronen og falder ned. Hvis en kommentar som "langsomt research" kan få dig op i det røde felt, bør du nok uddeligere noget administrativt arbejde. Det er mig en gåde hvordan du gentagende gange kan finde humøret til at overfortolke situationer og kaste med sten. Her skulle jeg mene at ærlighed og ærlige mening var en det af fællesskabet, og ja jeg mener det er gået for langsomt, og der er flere indkluderet mig selv som har tilbudt at hjælpe med komme med løsninger.

- Hvis du kigger på den første kommentar efter dit jublede jeg over det, men beklager jeg ikke brugte et hav af smileys til at symbolisere min glæde. Igen vil jeg bede dig om at overfortolke ting og sende mig en sviner, jeg kan godt deltage i sandkassen men finder det unødvendigt.
- Kig indad inden du vælger at kaste med menneskesyn.

Peace
FedeAnderzen

Post by FedeAnderzen »

Hvis der er nogen på den her server der har lov til føle sig trådt på over den bemærkning der, så er det Jacob. Jeg kender ingen andre der lægger så meget tid som han gør i det her projekt.
Dertil kan jeg heller ikke helt selv sige mig fri for at føle en smule harme over indlægget.

Der er ikke så meget i det, der kan bringe os videre frem imod en bedre fremtid på Crafters, jeg har svært ved at vende det til noget jeg kan bruge til at forbedre spiloplevelsen for vores brugere.
Det er ikke kun os i admin/mod gruppen der investerer en masse tid i at gøre Crafters til det fantastiske sted som det trods alt er, vi har ikke haft så meget aktivitet som vi har for tiden i årevis og det giver håb for fremtiden.
Igen vil jeg bede dig om at overfortolke ting og sende mig en sviner, jeg kan godt deltage i sandkassen men finder det unødvendigt.
Du finder det åbenbart ikke mere unødvendigt end at du lige skal smide en provokerende opfordring over i den anden side af sandkassen. 1000 smilies
Image
JBTollak
Administrator

Post by JBTollak »

doctorious wrote:Her skulle jeg mene at ærlighed og ærlige mening var en det af fællesskabet, og ja jeg mener det er gået for langsomt, og der er flere indkluderet mig selv som har tilbudt at hjælpe med komme med løsninger.
Hastigheden vi arbejder med bag serveren er naturligvis påvirket af vores personlige forhold. Nogle af os har mere tid end andre til server arbejde.
Vi er flere som har familie og arbejde der skal passes, ved siden af Crafters. Og indrømmet: det bliver derfor i perioder til mindre tid til serveren end vi kunne ønske.

Det skal dog siges at vi bruger mange timer, dage og uger af vores liv hvert eneste år.
At sige at vores research er langsom er sikkert rigtigt til tider, men at fremlægge det som at vi ikke laver nok, er direkte uforskammet.

Du kommer med et forslag om at vi skal uddelegere noget af det administrative arbejde. Det er ikke en dårlig idé. Vi er faktisk altid på udkig efter kompetente forstærkninger til ServerTeamet.

Vi har modtaget rigtigt mange forslag i løbet af den sidste tid. Hvert eneste af forslagene der er kommet ind via forum, eller andre steder, er blevet skrevet på dagsordenen til vores ugentlige møde. Intet er blevet kasseret, (eller vedtaget) uden at vi alle har vendt og drejet forslaget, for at belyse fordele og ulemper.
Det er ikke nok at et plugin, eller en løsning, har nogle fede features. Det skal også passe ind i det Crafters som vi ønsker at levere.
Der er helt sikkert en masse gode mods og plugins, der kunne være sjove, men villle flytte os længere væk fra de kerneværdier vi er stolte af, og den grundlæggende holdning hvorpå hele vores community er opbygget.
doctorious

Post by doctorious »

JacobBoTollak wrote:
doctorious wrote:Her skulle jeg mene at ærlighed og ærlige mening var en det af fællesskabet, og ja jeg mener det er gået for langsomt, og der er flere indkluderet mig selv som har tilbudt at hjælpe med komme med løsninger.
Hastigheden vi arbejder med bag serveren er naturligvis påvirket af vores personlige forhold. Nogle af os har mere tid end andre til server arbejde.
Vi er flere som har familie og arbejde der skal passes, ved siden af Crafters. Og indrømmet: det bliver derfor i perioder til mindre tid til serveren end vi kunne ønske.

Det skal dog siges at vi bruger mange timer, dage og uger af vores liv hvert eneste år.
At sige at vores research er langsom er sikkert rigtigt til tider, men at fremlægge det som at vi ikke laver nok, er direkte uforskammet.

Du kommer med et forslag om at vi skal uddelegere noget af det administrative arbejde. Det er ikke en dårlig idé. Vi er faktisk altid på udkig efter kompetente forstærkninger til ServerTeamet.

Vi har modtaget rigtigt mange forslag i løbet af den sidste tid. Hvert eneste af forslagene der er kommet ind via forum, eller andre steder, er blevet skrevet på dagsordenen til vores ugentlige møde. Intet er blevet kasseret, (eller vedtaget) uden at vi alle har vendt og drejet forslaget, for at belyse fordele og ulemper.
Det er ikke nok at et plugin, eller en løsning, har nogle fede features. Det skal også passe ind i det Crafters som vi ønsker at levere.
Der er helt sikkert en masse gode mods og plugins, der kunne være sjove, men villle flytte os længere væk fra de kerneværdier vi er stolte af, og den grundlæggende holdning hvorpå hele vores community er opbygget.
- Når du kommer med begrundelser som disse, så er der jo ikke mere at sige end Top Notch work, TAK ! 8-) 8-)
Damale91

Post by Damale91 »

Pffft, så sidder ham der Tollak bare og hygger sig med at spille på serveren, mens den er lukket for os andre, uforskammet siger jeg bare ;)

Spøg til side, fedt at der endelig kan opdateres, jeg håber ikke der bliver for mange problemer med hvad der nu foregår derinde bag gardinerne, så vi snart kan komme ind og smide alt for meget tid i at bygge i nuller og ettaller :D

Hvis det er muligt at give et gæt på hvornår der er klar (ingen stress, personligt venter jeg tålmodigt uanset om det tager en dag eller en uge), så kunne det da være hyggeligt at sidde klar til at komme ind i flok på vores (næsten nye) server og få gang i de nye sager :)
Hvis nu der evt. blev sat et "jeg tror måske vi er klar mandag aften", hvis det så først bliver torsdag aften, så er det jo hvad der kan ske, anyhow, jeg er bare nysgerrig omkring hvor meget der egentlig ligger i den slags.

Godt arbejde Tollak og også serverteamet for den sags skyld og det er dejligt at der er kommet noget aktivitet på serveren, omend det er et yngre publikum end vi er vant til, så er der da helt sikkert nogle der nok bliver hængende i nogle år, når nu vores Crafters holder ånden og stilen i topform stadig :D
Jeg forbeholder mig retten til at offentliggøre alle private beskeder jeg modtager.
Post Reply