Ønskes Unbannet

Har du spørgsmål til din straf? Så skriv et indlæg her, i et ordenligt sprog.
Post Reply
astro379

Ønskes Unbannet

Post by astro379 »

Hej! Astro her...

Jeg er blevet banned fra Crafters, efter at jeg på Crafters Discord server postede et link til en sang som jeg synes var god og værd at dele med andre.
Jeg vedlagde der til en tekst som Jeg fandt betydelig morsom, men efter at være blevet bannet er det kommet til min opmærksomhed at måske ikke alle deler min humor Og at det måske var lidt for meget fra min side.
Derfor var jeg ret uforstående over hvorfor at det så faldt i Så dårlig jord hos Crafters staben Og at de mente at det var et ban værd, specielt når man tænker på at det var sagt med et glimt i øjet og et forsøg på at give et godt grin.

Så derfor skriver jeg nu til jer, i håb om at I synes at jeg har udstået min straf og få lov at komme ind på crafters igen.

Mvh. Astro
Me love Battlefield Intel® Core i7-6700K 4.4Ghz, MAXIMUS VIII RANGER, Nvidia GeForce GTX 1080 8 GB, 32 GB Kingston DDR4 -2132, SAmsung SSD 750 EVO 250 GB, Jeg forbeholder mig retten til at offentliggøre alle private beskeder jeg modtager.
FedeAnderzen

Re: Ønskes Unbannet

Post by FedeAnderzen »

astro379 wrote:Hej! Astro her...

Jeg er blevet banned fra Crafters, efter at jeg på Crafters Discord server postede et link til en sang som jeg synes var god og værd at dele med andre.
Jeg vedlagde der til en tekst som Jeg fandt betydelig morsom, men efter at være blevet bannet er det kommet til min opmærksomhed at måske ikke alle deler min humor Og at det måske var lidt for meget fra min side.
Derfor var jeg ret uforstående over hvorfor at det så faldt i Så dårlig jord hos Crafters staben Og at de mente at det var et ban værd, specielt når man tænker på at det var sagt med et glimt i øjet og et forsøg på at give et godt grin.

Så derfor skriver jeg nu til jer, i håb om at I synes at jeg har udstået min straf og få lov at komme ind på crafters igen.

Mvh. Astro
Hejsa

Den vender vi lige på næste møde og så får du besked her i tråden.
Image
FedeAnderzen

Post by FedeAnderzen »

Der er mandefald, så vi holder ikke møde i aften som vi plejer, men vi prøver om vi kan få set på det i morgen mandag.
Image
Emiellouis

Post by Emiellouis »

Hej Astro

Vi har taget din klage op på mødet i dag, og vi er blevet enige om ikke at løfte dit ban. Din klage udviser ikke nogen forståelse for hvorfor det egentligt er at du er blevet banned, og derfor er svært for os at se, at du overhovedet angrer noget andet end at være blevet banned. Dit ban er forårsaget af umodenhedsreglen. Gennem din tid på serveren har du utallige gange prøvet folks grænser af. Du bøjer reglerne for at irritere så meget som muligt, når du føler at du kan slippe afsted med det. Du er også meget ofte på tværs af admin- og moderatorerholdet. Det er ikke første gang at du er blevet bannet heller, og du har ikke gjort nok for at rette op på din problematiske adfærd på serveren.
Når det så er sagt, så er du naturligvis ikke permbanned, men vi skal se en ændring i din adfærd, og en forbedring af din respekt for Crafters som helhed.
astro379

Post by astro379 »

Emiellouis wrote:Hej Astro

Vi har taget din klage op på mødet i dag, og vi er blevet enige om ikke at løfte dit ban. Din klage udviser ikke nogen forståelse for hvorfor det egentligt er at du er blevet banned, og derfor er svært for os at se, at du overhovedet angrer noget andet end at være blevet banned. Dit ban er forårsaget af umodenhedsreglen. Gennem din tid på serveren har du utallige gange prøvet folks grænser af. Du bøjer reglerne for at irritere så meget som muligt, når du føler at du kan slippe afsted med det. Du er også meget ofte på tværs af admin- og moderatorerholdet. Det er ikke første gang at du er blevet banned heller, og du har ikke gjort nok for at rette op på din problematiske adfærd på serveren.
Når det så er sagt, så er du naturligvis ikke permbanned, men vi skal se en ændring i din adfærd, og en forbedring af din respekt for Crafters som helhed.

Så vil jeg også gerne lige påpege at i så også skal oppe jer lidt med at give en konkret begrundelse for hvad man er banned for.

Fordi jeg kan jo ikke sidde her og tænke for jer hvor langt tilbage jeg skal undskylde for?

--------------

1)

''Din klage udviser ikke nogen forståelse for hvorfor det egentligt er at du er blevet banned''

Jeg kan se på min jail/ban sag, at jeg er blevet banned for: [Banned for umoden opførsel på Discord serveren.]

Jeg har svært ved at forstå hvad der menes med umoden opførsel. Hvordan skal man fortolke “umoden opførsel” ud fra de præmisser i opstiller. Fra mit perspektiv kan det opfattes som om i ikke har en klar definition, og det er op til den enkelte moderators humør. Jeg har ikke haft i sinde, at træde nogle over tæerne, det er jeg ked af hvis det er tilfældet. Jeg er ærgerlig over, at det skulle ende på denne måde. Jeg efterlyser noget klarhed over jeres definition af “umoden opførsel”.

-------------

2)

''derfor er svært for os at se, at du overhovedet angrer noget andet end at være blevet banned''

Jeg kan ikke helt forstå hvad jeg skal angre, men jeg ærgre mig selvfølige over at være banned. Jeg mener at det, som har udløst dette ban er en yderst subjektivt og et personligt had. Jeg har svært ved, at se hvordan det er umodent at poste links/billeder på Crafters community Discord. Efter som Discord serveren er til for at man kan få en helt unik oplevelse ingame, men også ligeså vel burde der være plads til en hverdagssamtale med andre medlemmer. Derfor kan jeg ikke se noget galt i poste billede/links da det hverken er spam eller upassende materiale. Jeg er meget interesseret i at se et eksempel på hvad som er over stregen i denne konkret sag. Man er vel uskyldig indtil det modsatte er bevist. Jeg efterlyser også noget klarhed så andre ikke kommer til, at ende i samme situation. Jeg vil slutte af med et citat fra Kofodz : “Jeg har gjort mange dumme ting, men det dummeste var at gå over strejen og blive banned.''. Jeg har meget svært ved at forstå hvordan denne sætning kan medføre til et unban, da denne sætning tydeligvis ikke udtrykke nogen form for undskyldning udover at konkretiserer de fejl han er begået. Sætningen giver igen udtryk for angrer, da der hverken er nogen undskyldning eller noget konkret indhold hans sætning. Nu hverken kan eller vil jeg selvfølgelig ikke være dommer, men man bliver nødt til, at se det i et større perspektiv.

------------

3)

''Gennem din tid på serveren har du utallige gange prøvet folks grænser af. Du bøjer reglerne for at irritere så meget som muligt''

Det kan godt være nogle gange, at jeg til dels går til grænsen af reglerne, men jeg vil understrege jeg ikke har lavet noget bevidst. Jeg er selvfølgelig ked af hvis nogle føler sig krænket da det for det meste bare har været min mening at lære folk at kende lige så vel som deres grænser. Jeg vil være yderst taknemmelig hvis folk vil skrive til mig hvis de føler sig krænket eller noget i den dur. Det har ikke været min mening hvis jeg har krænket nogle, hvis det er så jeg selvfølge ked af.

-----------

4)

''Det er ikke første gang at du er blevet banned heller''

Hvad mener du? Det er da første gang jeg nogensinde er blevet banned seriøst. Eller er der noget jeg har misset?

----------

5)

''derfor er svært for os at se, at du overhovedet angrer noget andet end at være blevet banned''

Hvordan skulle jeg kunne overbevise folk på Crafters mens jeg er banned?

Skal jeg angrer mit første fejl ban som jeg fik af julle 15 min efter at jeg blev optaget på crafters hvor til jeg ved en fejl kom til at skrive med caps
fordi at jeg på daværende tidspunkt spillede meget BF2BC og der brugte caps lock til at hoppe ind og ud af spillet, hvilket jeg så ikke tænkte over da jeg skrev inde på crafters -det beklager jeg inderligt.

Eller dengang jeg blev banned for mistanke af X-ray fordi en spiller blev dannet for x-ray mente at jeg også brugte x-ray -det beklager jeg inderligt.

Eller dengang jeg blev banned for at spørge om en server genstart kunne blive udsat fordi vi lige var i gang med vores farm, hvilket jeg blev spurgt om af en anden spiller over mumble da personen var i gang med at smide i kister -det beklager jeg inderligt.

Eller dengang jeg blev banned for at gemme en kiste for en anden spiller som en joke på vores test server, som var sat op midlertidig mens serveren blev renoveret

----------

6)

''men vi skal se en ændring i din adfærd, og en forbedring af din respekt for Crafters som helhed''

Hvordan forventer i jeg skal kunne bevise at jeg har ændret min adfærd imens jeg er banned? Jeg vil også lige udtrykke at jeg har stor respekt for Crafters. Jeg kan ikke forstå hvordan i kan bedømme om jeg har respekt for Crafters eller ej. Beskrivelsen af mit ban er heller ikke særlig beskrivende det er en mangelfuld beskrivelse. Denne beskrivelse: “Banned for umoden opførsel på Discord serveren.”. Hvad har udløst dette ban? Jeg mener at man burde kunne se de “såkaldte” billeder/links som har været over stregen. Jeg vil også give udtryk for min utilfredshed over at det ikke er tilgængeligt, at se chatten når man logger ud så der kan opstå tvivl om hvad der er blevet postet i det åbne forum.

Mvh. Astro
Me love Battlefield Intel® Core i7-6700K 4.4Ghz, MAXIMUS VIII RANGER, Nvidia GeForce GTX 1080 8 GB, 32 GB Kingston DDR4 -2132, SAmsung SSD 750 EVO 250 GB, Jeg forbeholder mig retten til at offentliggøre alle private beskeder jeg modtager.
Emiellouis

Post by Emiellouis »

Jeg kan godt forstå at du er lidt frustreret over ventetiden, og det er også en overordentlig lang ventetid du har måtte se på. Når det så er sagt, så har der været en del materiale at grave igennem, som vi har været flere personer om. Jeg kan forsikre dig om at dette svar er blevet udarbejdet, så hurtigt som det kunne lade sig gøre på nuværende tidspunkt. Naturligvis ville jeg da også oppe mig, som du beder om, og sikre mig så vidt muligt, at der efter dette oplæg ikke hersker nogen tvivl hos dig, om hvorfor du er bannet, og hvorfor vi ikke har lukket dig ind på baggrund af din klage
astro379 wrote:
1)

''Din klage udviser ikke nogen forståelse for hvorfor det egentligt er at du er blevet banned''

Jeg kan se på min jail/ban sag, at jeg er blevet banned for: [Banned for umoden opførsel på Discord serveren.]

Jeg har svært ved at forstå hvad der menes med umoden opførsel. Hvordan skal man fortolke “umoden opførsel” ud fra de præmisser i opstiller. Fra mit perspektiv kan det opfattes som om i ikke har en klar definition, og det er op til den enkelte moderators humør. Jeg har ikke haft i sinde, at træde nogle over tæerne, det er jeg ked af hvis det er tilfældet. Jeg er ærgerlig over, at det skulle ende på denne måde. Jeg efterlyser noget klarhed over jeres definition af “umoden opførsel”.
Umodenhed er ganske vist ikke det mest beskrivende term, men når der i dit tilfælde står at du er banned for umodenhed, så er det fordi, at du grundet din adfærd på serveren, både ingame, i chatten, og selvfølgeligt på discord, har en tendens til at være på tværs, og irritere andre folk. Generelt udviser du konfliktsøgende adfærd, og dette har en den grad givet os grund til at stoppe dig med den advarsel du fik. at poste links er i og for sig ikke decideret imod reglerne, men når du så får en advarsel om at stoppe en specifik type adfærd, i dette tilfælde et forbud mod at dele irrelevante links, og du efterfølgende bryder den advarsel, så er der tale om regelbrud; det regelbrud som fik dig banned. ‘Umodenhedsreglen’ er det valgte term, fordi det er det der bedst dækker, at du har brudt den advarsel du var blevet givet, om ikke at poste flere links på discord. At bryde en klart givet advarsel ses som værende umodenhed. Hvis du gerne vil have en grund til hvorfor vi ikke vil have folk poster links på discord, vil jeg citere følgende oplæg fra forum: https://crafters.dk/forum/viewtopic.php?f=25&t=7733
BetinaLerche wrote: Der har længe været uenigheder om hvad serverens discord skulle bruges til.
Vi har forsøgt os med at have historikken på global chat offentlig, så man kunne snakke sammen der, men det har dog resulteret i en chat som har givet notifikationer hos alle, selv dem der ikke har lyst til at deltage.
Hvis du har brug for at få genopfrisket hukommelsen, vil jeg citere den advarsel du fik fra BetinaLerche:
BetinaLerche wrote:Vi har 6 ud af 6 stemmer for at det er sådan det skal være, og hvis du ikke kan acceptere det, så er der kun én vej, og det er ud. Ét forsøg på at bøje reglerne, samme vej. Jeg vil gerne pointere at vi mener det alvorligt, og hvis du poster bare ét link mere, så betyder det ban fra både Discord og Minecraftserver.
astro379 wrote:
2)

Jeg kan ikke helt forstå hvad jeg skal angre, men jeg ærgre mig selvfølige over at være banned. Jeg mener at det, som har udløst dette ban er en yderst subjektivt og et personligt had. Jeg har svært ved, at se hvordan det er umodent at poste links/billeder på Crafters community Discord. Efter som Discord serveren er til for at man kan få en helt unik oplevelse ingame, men også ligeså vel burde der være plads til en hverdagssamtale med andre medlemmer. Derfor kan jeg ikke se noget galt i poste billede/links da det hverken er spam eller upassende materiale. Jeg er meget interesseret i at se et eksempel på hvad som er over stregen i denne konkret sag. Man er vel uskyldig indtil det modsatte er bevist. Jeg efterlyser også noget klarhed så andre ikke kommer til, at ende i samme situation. Jeg vil slutte af med et citat fra Kofodz : “Jeg har gjort mange dumme ting, men det dummeste var at gå over strejen og blive banned.''. Jeg har meget svært ved at forstå hvordan denne sætning kan medføre til et unban, da denne sætning tydeligvis ikke udtrykke nogen form for undskyldning udover at konkretiserer de fejl han er begået. Sætningen giver igen udtryk for angrer, da der hverken er nogen undskyldning eller noget konkret indhold hans sætning. Nu hverken kan eller vil jeg selvfølgelig ikke være dommer, men man bliver nødt til, at se det i et større perspektiv.

Det vi gerne vil have dig til at forstå, er at du ikke blot skal respektere reglerne, men også moderatorerne og administratorerne og deres ord, når de giver dig en advarsel. Din tvivl om hvad du har gjort, er som sådan velbegrundet, da du faktisk godt kan finde ud af at følge reglerne generelt. Det eneste tidspunkt du kommer i saksen på, er når det kommer til din adfærd. Du er for ofte på kanten af reglerne, hvilket du tilsyneladende godt selv ved, citat taget i betragtning
astro379 wrote: Det kan godt være nogle gange, at jeg til dels går til grænsen af reglerne, men jeg vil understrege jeg ikke har lavet noget bevidst.

Når du så får dig selv til at lyde uskyldig i din klage, vækker det mig forundren, da du udmærket godt selv ved, at du er på kanten af reglerne. At du så ikke gør det bevidst, har jeg ærligt talt ikke nogen idé hvad betyder. Enten opfører man sig ordentligt, ellers gør man ikke, og at opføre sig ordentligt er en af de sidste ting jeg mener man kan sige om dig på Crafters. Hvis du ved at du har gjort noget galt, så må du gøre noget ved det, og hvis du bliver banned for det du har gjort galt, er det mindste du kan gøre at nævne det i din klage.
Dit ban er ikke udløst af noget personligt vendetta fra admingruppen. Egentligt så vi helst at du opfører dig ordentligt, og kom ind på serveren igen, men før det kan ske, har vi brug for at vide at du rent faktisk har tænkt dig at opføre dig ordentligt, hvilket du tilsyneladende ikke har i sinde at gøre. Det virker som om at du er mere interesseret i at se på os som om vi kæmper imod dig, i stedet for at se indad til, og indse at grunden til at du er bannet er på grund af dig, og din adfærd. Vi gør meget ud af at være neutrale og saglige i vores forhold til sager på Crafters, for at sikre os at alle er lige for loven, og det at du vælger at tro at vi vil dig noget ondt, gør ikke andet end at highlighte det faktum, at du er fuldstændigt uvillig til at indrømme at problemet ligger hos dig.
Sager bliver vurderet individuelt, og hvad du end du mener er uretfærdigt i forhold til hvordan andre spillere er blevet håndteret i deres sager, er for dig fuldstændigt irrelevant; det har ikke noget med dig at gøre. Til gengæld kan du overveje det originale svar du fik på din klage, og se hvad du kan gøre ved det.
astro379 wrote:
3)

''Gennem din tid på serveren har du utallige gange prøvet folks grænser af. Du bøjer reglerne for at irritere så meget som muligt''

Det kan godt være nogle gange, at jeg til dels går til grænsen af reglerne, men jeg vil understrege jeg ikke har lavet noget bevidst. Jeg er selvfølgelig ked af hvis nogle føler sig krænket da det for det meste bare har været min mening at lære folk at kende lige så vel som deres grænser. Jeg vil være yderst taknemmelig hvis folk vil skrive til mig hvis de føler sig krænket eller noget i den dur. Det har ikke været min mening hvis jeg har krænket nogle, hvis det er så jeg selvfølge ked af.
Du skriver med en flot og velskrevet tone, hvor ville jeg dog ønske at du havde skrevet din originale klage lige så. Det er godt at se at du rent faktisk anerkender din til tider problematiske adfærd på Crafters. Jeg køber dog slet ikke den med at det ikke er din mening at krænke folk. Jeg oplever dig som om at du lever på, at være på tværs, at irritere, og være på kanten af reglerne så meget som muligt, og kun når du jokker i spinaten ser du ud til at angre bare en lille smule.
Her er et eksempel på to oplæg, et hvor du får en advarsel, og et andet hvor du alligevel forbryder dig med den advarsel, og det er bare én af de gange du har fået en advarsel om at stoppe med at være på tværs. Det er generelt for dig på Crafters, at du finder et eller andet at brokke dig over, og uanset hvor mange gange du får besked på at stoppe, bliver du ved, og det stopper kun når du får at vide at det er sidste chance. Dette har stået på i årevis. Der var måske noget valid kritik i oplægget til at starte med, men når vi har fortalt dig at der ikke sker mere med det, og at du skal stoppe med at vade i det, så skal du stoppe!

Links til oplæg: viewtopic.php?f=22&t=7345&p=39659&hilit=astro379#p39659
viewtopic.php?f=22&t=7386&p=39754&hilit=astro379#p39751
astro379 wrote: 4)

''Det er ikke første gang at du er blevet banned heller''

Hvad mener du? Det er da første gang jeg nogensinde er blevet banned seriøst. Eller er der noget jeg har misset?

Banhammeren har ganske vist faldet lettere tilbage i tiden, og du nævner selv nogle af dine bans fra tilbage i tiden, som nok ikke var gået i dag. I dag er dog en anderledes tid, og vi bestræber os på at være fair og neutrale i alle sager. De sager har ikke nogen betydning for at du ikke er kommet ind nu. Det ban jeg referer til, er dengang du blev banned for tyveri i en anden spillers kiste på en af vores testservere. Du påstod så efterfølgende, at det bare var en prank, hvilket vi hverken kan be- eller afkræfte, og du blev så unbanned relativt kort tid efter. Det er usædvanligt dårlig stil, bare at tage en anden spillers ting, specielt en man ikke bygger sammen med, og først fortæller dem bagefter at det bare var en prank. Det er dog endnu en gang hvor du regnede med at kunne slippe afsted med det, og bevægede dig ud på kanten.
astro379 wrote: 5)

Hvordan skulle jeg kunne overbevise folk på Crafters mens jeg er banned?

Skal jeg angrer mit første fejl ban som jeg fik af julle 15 min efter at jeg blev optaget på crafters hvor til jeg ved en fejl kom til at skrive med caps
fordi at jeg på daværende tidspunkt spillede meget BF2BC og der brugte caps lock til at hoppe ind og ud af spillet, hvilket jeg så ikke tænkte over da jeg skrev inde på crafters -det beklager jeg inderligt.

Eller dengang jeg blev banned for mistanke af X-ray fordi en spiller blev dannet for x-ray mente at jeg også brugte x-ray -det beklager jeg inderligt.

Eller dengang jeg blev banned for at spørge om en server genstart kunne blive udsat fordi vi lige var i gang med vores farm, hvilket jeg blev spurgt om af en anden spiller over mumble da personen var i gang med at smide i kister -det beklager jeg inderligt.

Eller dengang jeg blev banned for at gemme en kiste for en anden spiller som en joke på vores test server, som var sat op midlertidig mens serveren blev renoveret

Du kunne starte med at skrive en bedre klage over ban, hvor du for det første undskylder for dine handlinger og din adfærd.
astro379 wrote: 6)

''men vi skal se en ændring i din adfærd, og en forbedring af din respekt for Crafters som helhed''

Hvordan forventer i jeg skal kunne bevise at jeg har ændret min adfærd imens jeg er banned? Jeg vil også lige udtrykke at jeg har stor respekt for Crafters. Jeg kan ikke forstå hvordan i kan bedømme om jeg har respekt for Crafters eller ej. Beskrivelsen af mit ban er heller ikke særlig beskrivende det er en mangelfuld beskrivelse. Denne beskrivelse: “Banned for umoden opførsel på Discord serveren.”. Hvad har udløst dette ban? Jeg mener at man burde kunne se de “såkaldte” billeder/links som har været over stregen. Jeg vil også give udtryk for min utilfredshed over at det ikke er tilgængeligt, at se chatten når man logger ud så der kan opstå tvivl om hvad der er blevet postet i det åbne forum.
Det er uheldigt at der ikke er mere information tilgængeligt for en banned spiller. Jeg tager det op til mødet, og ser om der kan gøres noget ved det.

Det at du har tænkt dig at ændre din adfærd, er noget vi skal kunne se, på din klage over ban. Vi kan se at du mangler respekt for Crafters, når du for eksempel poster links på discord, trods den advarsel du har fået. At du mangler respekt for Crafters, er når vi føler os nødsaget til at oprette en facebook gruppe til samtale mellem spillere, kun på grund af dit behov for shitposting, og du så tilsyneladende stadigvæk føler at du skal poste irrelevante links på discord serveren. Du modtog en sidste advarsel, og du forbrød dig mod den. Det var ikke engang fordi du ikke havde forstået det, for du sender efterfølgende ikke nogen links på discord, før du lige pludseligt mange måneder senere, sender det link du var blevet forbudt at sende. Det link du sender er ikke engang noget relevant, eller noget nogle kunne bruge til noget. Nej, det link du sender, er endnu et forsøg fra din side af, på at være på tværs af adminholdet. Du sender et link til en video med titlen med titlen “bla-bla-bla” og tilføjer kommentaren “when moderators talk”. Det er ikke engang af nogen god grund heller, det lader til at du faktisk bare havde behov for at være irriterende, et behov som vi ikke har brug for at se på. Dit regelbrud ligger langt ud over modenhedsreglen, og det er for mig en gåde at du ikke kan se, hvorfor du blev banned for det.
astro379

Post by astro379 »

Jeg kan godt forstå at du er lidt frustreret over ventetiden
jeg vil da lige sige at jeg da på ingen måde har givet udtryk for at jeg har været frustreret over vente tiden, da jeg ved at i ikke har fået sådan et flot indlæg længe i klager over ban, jeg ved ikke hvor du har fået den tanke fra.

men til dit hele indlæg har jeg et spørgsmål? hvad er konklusionen og skal jeg svare på noget af alt det der?
Emiellouis

Post by Emiellouis »

Du skulle egentligt bare have et fyldestgørende svar på dine spørgsmål, og det har du fået. Nu synes jeg at jeg har lagt nok tid og energi ind i din klage, til definitivt at kunne kalde den besvaret, og det forbliver et nej.
Post Reply