Debattering af regel nr. 2

Locked
JBTollak
Administrator

Debattering af regel nr. 2

Post by JBTollak »

Vi vil gerne påbegynde en længere rejse, hvor regelsættet gennemgås, debatteres og opdateres.

Vi har valgt at fokusere på de enkelte regler, én af gangen, for at få størst mulig input fra spillerne til evt. ændringer.
Vi ønsker at høre JERES tanker omkring reglen, og JERES tanker omkring en evt. ny formulering.
For at sparke debatten igang, inkluderer vi ServerTeamets tanker omkring reglen.

Regelgennemgangen kommer til at følge denne model:
  • Del 1: Ca. 5 regler af gangen, bliver lagt ud til debat på forum, i hver deres tråd.
  • Del 2: Efter 2 uger lukkes debatten, og Serverteamet tager forslag og kommentarer til gennemgang på et møde.
  • Del 3: En evt. ændring af de enkelte regler bliver udlagt til afstemning, blandt spillerne.
  • Del 4: En evt. afvisning af reglen, gør at proceduren køres igennem igen.
Regel nr 2:
Nuværende tekst:
Det er ikke tilladt at bruge hacks (Fly, X-ray o.s.v.) eller andre former for snyd på crafters.dk. Det er dermed heller ikke tilladt at bruge exploits (at udnytte fejl/bugs i spillet).
Det er heller ikke tilladt at automatisere ting der ikke i forvejen kan automatiseres i vanilla Minecraft (F.eks. AFK fiskefarm).
Vi gør opmærksom på at brug af hacks eller exploits resulterer i permban fra serveren.
Tanker fra ServerTeamet:
Evt. fjerne eksemplet med fiskefarm.
FedeAnderzen

Re: Debattering af regel nr. 2

Post by FedeAnderzen »

Netop det med fiskefarmen er der ellers en del der har spurgt om man må lave.

Her har vi så kunnet henvise til reglerne, så ved ikke om det vil være en god ide at fjerne det. Såvidt jeg husker blev det netop tilføjet til reglen fordi folk ikke kunne lade være med at lave dem.
Image
Relgus

Post by Relgus »

måske man ikke skulle fjerne det, men omskrive det så den ikke rammer Fiskefarme. grunden til jeg helst så dette omskrevet er at den for nogle spillere rammer dem hvis de ville lave en guardian farm hvilken jo er helt lovligt.
medlem af UB. og Kaffe skal der til <3
FedeAnderzen

Post by FedeAnderzen »

Relgus wrote:måske man ikke skulle fjerne det, men omskrive det så den ikke rammer Fiskefarme. grunden til jeg helst så dette omskrevet er at den for nogle spillere rammer dem hvis de ville lave en guardian farm hvilken jo er helt lovligt.
Ja når jeg tænker fiskefarm, tænker jeg dem med fiskestænger og det er også den model jeg har oplevet nogle af de nye spørge ind til.

Målet må så være at vi får skrevet at man gerne må lave en guardianfarm der giver fisk som man kan holde kørende ved at stå afk i, men ikke en fiskestangsfarm som man skal tabbe ud eller lave andre tricks for at være afk i.
Image
JBTollak
Administrator

Post by JBTollak »

Regelændring er sendt til afstemning i denne post:

https://www.crafters.dk/forum/viewtopic.php?f=52&t=8338
Locked