- Der har ikke været henvendelser eller spørgsmål vedr. det nye Serverråd.
Indtil videre har interessen for at blive Temp-moderator været meget lille. Vi besluttede derfor at lave en tekst i chatten som, som inviterer til dette. I stil med teksten om Discord og Serverlisten, som kommer frem hver 30. minut.
- Vi gennemgik de 5 regel tilrettelser som har været til afstemning på forum, uden anmærkninger.
Vi aftalte at gennemgå alle reglerne, og ligge alle vores forslag frem til en 2 ugers debat på forum. Efterfølgende rettes der til, og hele regelsættet bliver derefter lagt sat til afstemning.
Dermed forkorter vi processen betragteligt, og gør den lettere at håndtere.
- Vi fik en lang snak om performance problemer, og hvad der helt konkret var årsagen til dette.
Zicy forklarede flg:
Der er 2 åbenlyse ”lag” problemer i øjeblikket
1) Det største problem kommer fra hoppere
- Problemet med hoppere er at de kort sagt bare er kodet dårligt, i hver fald når der er mange af dem.
- Fulde hoppere laver ”spam” ticks. Disse udbedres i vores tilfælde af React, der stopper det. Men det er fjollet med at plugin til at fixe et problem med kodningen …
- Pt. udgør hoppere et sted mellem 40 & 60 % af serverens opgaver, alt efter hvilke chunks der er loaded.
2) Redstone dust
- Ja Redstone dust, ikke alle de andre redstone komponenter kun dust.
- Problemet er når det blinker fx. hvis det er redstone styrke 10 der slukkes så går den ikke fra 10 => 0
I stedet går den 10 => 9 => 8 osv. For hver enkelt stykke redstone dust.
Og hver gang den går ned i styrke laver den en mængde block updates omkring det stykke dust.
- Evt. se https://www.youtube.com/watch?v=NEMARMNvDsw
- Vi fik talt om forskellige løsninger på performance problemerne. Fra justering af hopper hastighed, til restriktioner for antal farme, antal hoppere osv.
Da største udfordring med performance kommer fra hoppere, som sender informationer hele tiden (også når de er fulde), vurderede vi at en del af problemet sikkert lå i store lagre, med mange hoppere.
Disse hoppere kører selvfølgelig kun når chunken er loadet, feks. via en afk bruger der står på lageret.
Vi vil gerne afprøve effekten af afk brugere, og dokumentere forskellen på når de er på serveren, og når de ikke er.
Vi finder derfor en uge, hvor vi begrænser muligheden for at kunne stå AFK til et begrænset tidsrum på døgnet. (00.00 til 06.00)
- Idéer til fødselsdagen (Spillere må endelig gerne byde ind med idéer).