Administratorer kan nu promote igen!

Diskussion om Minecraft og crafters.dk
julemand101

Administratorer kan nu promote igen!

Post by julemand101 »

Hey alle sammen. Som nogen måske allerede har læst så satte jeg mig for at forsøge at få fikset den fejl på serveren der gør at vi admins ikke kan promote nye spillere på serveren. Dette indlæg handler om hvad resultatet af dette er.

Kort sagt så fungerer alt nu igen som det skal. Det er lykkedes mig at komme ind til den terminal som xcanner bruger til at styre Minecraft serveren og jeg kan derfor nu lukke den ned hvilket i sidste ende betyder at jeg kan konfigurere de forskellige plugins uden risiko for at ødelægge mappet. Jeg har derfor opgraderet GroupManager og fået fikset således at admins kan promote (og demote) folk på serveren igen.

Takket være forsøgekaninerne Pars og Toftpower så har jeg fået testet mine nye konfigurationer og det lader til at alt virker som det plejer. Jeg har ikke mere tid i denne weekend til at se på flere features til serveren som fx mobs og ny bukkit men håber at kunne afsætte lidt tid i næste weekend til det.

Så konklusionen er at Crafters.dk kører igen og vi bør alle i fællesskab forsøge at få det til at køre igen. Jeg skal lige tage en snak med de andre admins men jeg håber vi kan blive enige om at vi lukke folk ind dagligt i en periode således vi kan få nogle nye brugere ind på serveren.

Crafters.dk har måske været lidt dødt men skal vi ikke allesammen i fællesskab forsøge at få det op og køre igen. ;)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
CptTomatoKing

Re: Administratorer kan nu promote igen!

Post by CptTomatoKing »

Lyder godt :D

For at få mere liv i serveren skal vi have flere online og ikke mindst mere liv i chaten
Det vel være godt hvis folk skriver hej når de logger ind og de andre svare (det er en lille ting man giver meget liv)
og så brug lige /afk kommandoen hvis man er "away from keyboard" (væk var tastaturet/computeren) så man ikke bruger tid på at prøve at komme i kontakt med folk der er afk ;)
To mine, or not to mine...
julemand101

Post by julemand101 »

Helt enig i at vi skal forsøge at gøre serveren mere livlig og at sige "hej" til folk er med til at gøre det mere livlig. Jeg skal beklage at jeg nok ikke kommer til at bruge så meget tid inde på serveren da jeg har travlt med projektarbejde men hvis der opstår nogen former for problemer med serveren så skriv med det samme på forummet og jeg vil se på det. Men jeg vil da forsøge at være online når jeg har tid til det bare for at hygge mig sammen med jer andre :)
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
CptTomatoKing

Post by CptTomatoKing »

julemand101 wrote:Helt enig i at vi skal forsøge at gøre serveren mere livlig og at sige "hej" til folk er med til at gøre det mere livlig. Jeg skal beklage at jeg nok ikke kommer til at bruge så meget tid inde på serveren da jeg har travlt med projektarbejde men hvis der opstår nogen former for problemer med serveren så skriv med det samme på forummet og jeg vil se på det. Men jeg vil da forsøge at være online når jeg har tid til det bare for at hygge mig sammen med jer andre :)
hehe og hvem kan være mere hyggelig at spille sammen med ind julemanden :D (men på den anden side er julemanden ikke så sød kan giver kun ting en gang om året til dem der har opført sig bedst efter hans opfattelse :? )

Men jeg kommer til at tænke på er der nogle der ved hvorfor xcanner ikke har gjort noget med crafters.dk eller bare et eller andet?? Hvad sker der med ham!??
julemand101

Post by julemand101 »

xcanner har flere gange før sagt at han har meget travlt og jeg gætter på at der er sket noget der kræver hans fulde opmærksomhed. Jeg vil så sige at det før var meget mere kritisk men efter at jeg har fået styr på serveren er det ikke så vigtig med xcanner lige nu. Så hvis xcanner har andet der er vigtigere så lad ham ordne det eftersom han har været flink nok til at sørge for rigeligt med admins og at give mig 100% adgang til alt server-relateret. ;)
CptTomatoKing

Post by CptTomatoKing »

julemand101 wrote:xcanner har flere gange før sagt at han har meget travlt og jeg gætter på at der er sket noget der kræver hans fulde opmærksomhed. Jeg vil så sige at det før var meget mere kritisk men efter at jeg har fået styr på serveren er det ikke så vigtig med xcanner lige nu. Så hvis xcanner har andet der er vigtigere så lad ham ordne det eftersom han har været flink nok til at sørge for rigeligt med admins og at give mig 100% adgang til alt server-relateret. ;)
Ja ja
jeg undre mig bare lidt over at han i en så lang periode bare er helt væk...
og så lige når der opstår problemer :?
julemand101

Post by julemand101 »

Problemerne opstod fordi han var midt i at skifte fra et gammelt gruppesystem til et nyere et der er langt mere avanceret. Jeg gætter på at han fik travlt midt i den process hvilket betød at han glemte at give admins adgang til netop den kommando der skal til for at promote.

Det eneste jeg har imod xcanner er at han godt kunne svare på bare en af de mange mails jeg har sendt til ham. Men der er sikkert en rigtig god grund til alt det her og der er ingen grund til at dømme manden på forhånd. Det vigtigste er trods alt at serveren nu fungerer igen som den skal. ;)
CptTomatoKing

Post by CptTomatoKing »

julemand101 wrote:Problemerne opstod fordi han var midt i at skifte fra et gammelt gruppesystem til et nyere et der er langt mere avanceret. Jeg gætter på at han fik travlt midt i den process hvilket betød at han glemte at give admins adgang til netop den kommando der skal til for at promote.

Det eneste jeg har imod xcanner er at han godt kunne svare på bare en af de mange mails jeg har sendt til ham. Men der er sikkert en rigtig god grund til alt det her og der er ingen grund til at dømme manden på forhånd. Det vigtigste er trods alt at serveren nu fungerer igen som den skal. ;)
Det var ikke min mening at dømme xcanner
Men man kan da ikke have mere travlt ind at man lige kan give besked ellers skal man hvis lige skære ned på arbejde
Men derfor har jeg da ikke noget imod ham - han har valgt at hoste serveren og det gør han godt (udover det der skete her)
Vextordk

Post by Vextordk »

Det er ikke alt der virker 100% igen.. Der er ingen Dyr på serveren nu :P
FedeAnderzen
Moderator

Post by FedeAnderzen »

Vextordk wrote:Det er ikke alt der virker 100% igen.. Der er ingen Dyr på serveren nu :P
Typisk, jeg står og skal bruge uld :-(
Image
Post Reply