Plan for næste Minecraft update

Diskussion om Minecraft og crafters.dk
julemand101

Plan for næste Minecraft update

Post by julemand101 »

Jeg er måske 45 min bagefter men Notch har skrevet på sin twitter at han forventer en update i dag:
We're focusing on doing an update today, but stats and achievements are getting pushed back to the next update because they don't work.
Da det er mig der står med aben og skal opdatere serveren for første gang så vil jeg lige komme med den plan jeg har for opdateringen. Planen tager dog ikke højde for hvor lang tid det tager Bukkit udviklerne at komme med den næste server samt hvornår alle plugins er kompatible. Derfor vil planen heller ikke have nøjagtige tidspunkter.

Jeg vil i starten anbefale folk at LADE VÆR MED AT OPDATERE deres spil hvis de gerne vil spille på serveren indtil serveren er opdateret. Nu ser vi hvordan jeg takler sagen men jeg har en plan om at køre en server for sig til at teste forskellige plugins og lign. og derfor lader den gamle version kører samtidig. Når den midlertidige server er parat vil jeg invitere folk derind og teste sikkerheden og evt. plugins.

Som nogen måske har hørt mig sige så er Bukkit gået lidt i baglås på serveren lige i øjeblikket. Det betyder at jeg kan skrive alle kommandoer i spillet men jeg kan ikke skrive kommandoer til serveren fra terminalen da den vælger at ignorere alle kommandoer. Det betyder så også at jeg ikke kan lukke serveren ned uden den glemmer de sidste mange timers spil og betyder også at vi i øjeblikket ikke tager så frygtelig gode backups. Min plan er så at jeg på et tidspunkt (når jeg evt. vil opgrade spillet til ny bukkit version) vil lukke af for brugere i 24 timer og derved håbe at den har gemt så meget som muligt hvorefter jeg tvinger den ned. Det er ikke nogen fed strategi men det er lige umiddelbart eneste mulighed jeg har. Jeg skal nok informere yderligere om denne plan når jeg vælger at gå i gang med det. Evt. kan jeg godt se på om jeg kan åbne for en midlertidig server med et nyt map imens hvis folk synes det (som så vil køre seneste bukkit version uden plugins og derved håber jeg at de fleste nye features fungerer).

Når vi så engang har fået nyeste Bukkit til at fungere så skal vi se på de plugins vi kører med i øjeblikket. Der er flere der har sagt til mig det kunne være rart med nogle forskellige plugins og jeg har svaret at det er noget vi ser på ved næste Minecraft update. Jeg vil derfor gerne høre hvad folk har af forslag til plugins således vi kan få en diskussion omkring dette. Det er vigtigt at notere sig at jeg ikke har alverdens fritid så jeg modtager kun forslag hvor folk linker til det bukkit plugin de ønsker og hvor de forklarer hvorfor de synes det kunne være nice. Når jeg har en liste over plugins på et tidspunkt vil jeg så tjekke hvilke der er realistiske og hvilke der er kompatible med serveren.

Hvis nogen har nogle forslag til planen er i velkommen til at byde ind. Jeg håber virkelig at Bukkit er til weekenden således jeg kan rode med serveren i weekenden da det er udelukket at jeg ordner serveren i hverdagene.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
RMJ1984

Re: Plan for næste Minecraft update

Post by RMJ1984 »

Lyder fair nok, det lyder ikke som det nemmeste godt nok :S bliver rart hvis engang notch og Co, ville tilføje ting til spillet. det ville gøre det noget nemmere men også at folk kunne spille lige så snart update var ude.

Er der muligt for bare at smide en test server op uden restriktioner aka en helt ny map, så kan vi da lege lidt med 1.4 der hvis det self ikke er for besværligt :)

forresten, hvordan har du gjort det der med the nether?, jeg var sku i the nether igår ? xD hvordan er det overhovedet muligt, mig bekendt kan spillet da kun have 1 map loaded aka overworld eller nether?
julemand101

Post by julemand101 »

Jeg kan godt sætte en classic test server op med det samme (der kører alm. Minecraft server og ikke bukkit). Den vil så ligge på en anden port så jeg vil informere yderligere omkring dette når jeg engang får sådan en sat op. (nu skal vi lige vente på update først).

Angående det med neither så har der været support for det i noget tid efterhånden i bukkit men det overraskede mig en del af Crafters.dk kørte med en bukkit version høj nok til at understøtte det. Tricked er at snyde Minecraft klienterne således den loader neither world blokkene på din computer men den tror stadig den er i "alm. verden". Det betyder så også at man kan se himlen ude i baggrunden og det ser en smule tosset ud når der er "lyst". Jeg håber Notch gør noget ved dette således vi også kan manipulere himlen til at være i Neither mode.

Som mange måtte sande så er Neither world heller ikke helt perfekt implementeret og jeg var selv nød til at gøre mig udødelig da jeg teleportede mig derned fordi jeg af uforklarlige årsager bliver teleporteret mit ind i en blok. Der var også mange andre der dødede når jeg teleportede dem derned fordi de spawner mit i jorden. Tricked blev så at det virkede et bestemt sted hvis folk hoppede mens de blev teleporteret og derved fik vi folk derned :D

Jeg håber dog at vi kan implementere neither world kommandoerne i næste version af bukkit således alle kan skifte mellem normal og neither world.
Administrator og grundlægger af http://www.archlinux.dk - Dansk Arch Linux Community.
julemand101

Post by julemand101 »

Som atlem også har gjort opmærksom på så er opdateringen ude nu. Jeg vil dog anbefale folk at vente med at opdatere hvis de ønsker at spille på Crafters.dk. Jeg får tidligst først tid til det fredag aften og evt. lørdag. ;)
CptTomatoKing

Post by CptTomatoKing »

Jeg finder lige en anden computer frem, så jeg kan spille på serveren men også se alle de nye ting :D

Det er nok en god idé at smide en test server op så folk kan se hvad de kan forvente :)
Jeg vel forslå at vi bruger æøå i seed generatoren til test server fordi at det altid er samme spawn point og det er en nice detalje med æøå :D

Jeg kan se at MINECRAFT logoet er lavet om :? og der er brune får :D jeg er lige loget ind så har ikke set så meget ;)

ps jeg er stadig i nether på serveren :P
To mine, or not to mine...
julemand101

Post by julemand101 »

Jeg forstår ikke helt det med æøå i seed generatoren. Det er ikke noget jeg lige umiddelbart kan vælge når jeg opretter serveren så det er ikke noget jeg vil rode med at sætte op med mindre nogen ved at det giver et vildt nice map.
CptTomatoKing

Post by CptTomatoKing »

julemand101 wrote:Jeg forstår ikke helt det med æøå i seed generatoren. Det er ikke noget jeg lige umiddelbart kan vælge når jeg opretter serveren så det er ikke noget jeg vil rode med at sætte op med mindre nogen ved at det giver et vildt nice map.
Du laver bare mapet i ssp (der er et felt med seed generator) hvor du så skriver æøå derefter flytter du mappet over til serveren og sætter den op til at bruge det map (det er hvis den eneste måde at gøre det på lige nu)...

Det eneste du får ud af det er at du ved at det seed (æøå) er at det giver samme world med samme spawn point uanset hvad :D

Men hvis du vel have vildt nice map så tjek den her (en verden med flyvende øer, skatte & et kort over det hele) :P

Hvad med at have pvp & mobs slået til på test serveren? bare for sjov :P
CptTomatoKing

Post by CptTomatoKing »

Det lyder som om at bukkil vel blive opdateret idag
men plugins skal vi jo stadig vente på...

[EDIT] misc: kan en admin ikke komme på serveren tp til mig og tp mig tilbage bagefter (er i nether og skal tilbage til "overfladen" og der efter tilbage til nether hor at kunne mine (bug)) regner ikke med at der kommer nogen... men det ville være cool!
julemand101

Post by julemand101 »

Jeg har så alligevel valgt at ligge en server op da det ikke tog alverdens tid. Mere information her:
viewtopic.php?f=10&t=921

1.3 serveren kører stadig som altid på Crafters.dk
bobiboblolo

Post by bobiboblolo »

007mads1 wrote:
Det eneste du får ud af det er at du ved at det seed (æøå) er at det giver samme world med samme spawn point uanset hvad :D

Man får ikke det samme spawn point, man får kun den samme bane.
Image
Post Reply