Da det er mig der står med aben og skal opdatere serveren for første gang så vil jeg lige komme med den plan jeg har for opdateringen. Planen tager dog ikke højde for hvor lang tid det tager Bukkit udviklerne at komme med den næste server samt hvornår alle plugins er kompatible. Derfor vil planen heller ikke have nøjagtige tidspunkter.We're focusing on doing an update today, but stats and achievements are getting pushed back to the next update because they don't work.
Jeg vil i starten anbefale folk at LADE VÆR MED AT OPDATERE deres spil hvis de gerne vil spille på serveren indtil serveren er opdateret. Nu ser vi hvordan jeg takler sagen men jeg har en plan om at køre en server for sig til at teste forskellige plugins og lign. og derfor lader den gamle version kører samtidig. Når den midlertidige server er parat vil jeg invitere folk derind og teste sikkerheden og evt. plugins.
Som nogen måske har hørt mig sige så er Bukkit gået lidt i baglås på serveren lige i øjeblikket. Det betyder at jeg kan skrive alle kommandoer i spillet men jeg kan ikke skrive kommandoer til serveren fra terminalen da den vælger at ignorere alle kommandoer. Det betyder så også at jeg ikke kan lukke serveren ned uden den glemmer de sidste mange timers spil og betyder også at vi i øjeblikket ikke tager så frygtelig gode backups. Min plan er så at jeg på et tidspunkt (når jeg evt. vil opgrade spillet til ny bukkit version) vil lukke af for brugere i 24 timer og derved håbe at den har gemt så meget som muligt hvorefter jeg tvinger den ned. Det er ikke nogen fed strategi men det er lige umiddelbart eneste mulighed jeg har. Jeg skal nok informere yderligere om denne plan når jeg vælger at gå i gang med det. Evt. kan jeg godt se på om jeg kan åbne for en midlertidig server med et nyt map imens hvis folk synes det (som så vil køre seneste bukkit version uden plugins og derved håber jeg at de fleste nye features fungerer).
Når vi så engang har fået nyeste Bukkit til at fungere så skal vi se på de plugins vi kører med i øjeblikket. Der er flere der har sagt til mig det kunne være rart med nogle forskellige plugins og jeg har svaret at det er noget vi ser på ved næste Minecraft update. Jeg vil derfor gerne høre hvad folk har af forslag til plugins således vi kan få en diskussion omkring dette. Det er vigtigt at notere sig at jeg ikke har alverdens fritid så jeg modtager kun forslag hvor folk linker til det bukkit plugin de ønsker og hvor de forklarer hvorfor de synes det kunne være nice. Når jeg har en liste over plugins på et tidspunkt vil jeg så tjekke hvilke der er realistiske og hvilke der er kompatible med serveren.
Hvis nogen har nogle forslag til planen er i velkommen til at byde ind. Jeg håber virkelig at Bukkit er til weekenden således jeg kan rode med serveren i weekenden da det er udelukket at jeg ordner serveren i hverdagene.